2014-03-11, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderace
Tycker du själv att du kom med on topic? Du hänvisar till... ja inget egentligen. Jag hävdar att IDAG vill mer än 50% sätta in åtgärder mot bidragsturismen från Subsahara, du hänvisar till att vi röstar ju som vi röstar och då är ju allt okej? Sitter skygg-lapparna komfortabelt hen Ekonom?

Stick nu är du snäll...

Aj fan, så det är ja-sägare du vill ha i tråden och ingen diskussion om ämnet? Det borde jag kanske ha fattat men jag trodde att du faktiskt var seriös.

Men, men jag får väl detta bli ännu en tråd där det bara är hejaklacken som är med och ingen avvikande åsikt tolereras.
Citera
2014-03-11, 15:51
Medlem
Thunderaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanna33
Nu orkade jag inte läsa hela inlägget, själv börjat tänka så och minskat min konsumtion rejält.
Dessutom kanske man ska tänka på vad man har på banken?
Även om jag minskar momsen, så har man de man sparat på banken till snålränta och de lånar säkert staten på ett eller annat sett, sparar kontanter om det inte är så stora summor kanske?

Nja, staten lånar inte av banker - om du törs kan du köpa bankaktier för hälften och spara det andra på längre tid vilket kan ge lite bättre ränta. Om bankerna fortsätter att gå bra genom att låna ut nytryckta pengar så kommer bonusarna fortsatt att betalas ut aktieutdelningarna att fortsätta.

Om jag inte är helt fel ute så är det lägre skatt på aktieutdelningar än på arbete, så det är ju bättre för dig.
Citera
2014-03-11, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Visst blir det jobbigt när man utkräver ett personligt ansvar.
Låt sådana som dig och dina gelikar betala för kostnaderna så får vi se hur stor givmildheten är.
Då får vi se hur stor invandring av ointegrerbart folk som skall komma?
Att gömma sin människokärlek bakom den anonyma skattekistan är bara djävligt fegt och det gör du och dina gelikar.
Effekterna vill ni inte se i vård, skola och omsorg som detta vansinne orsakar.

Det är en högst relevant synpunkt som följer TS. Vem skall betala för skiten som kommer?
Skattebetalarna eller de som vurmar för skiten och säger att det skall skattebetalarna göra.
Låt oss ta ett personligt ansvar för politiken vid detta val.
Låt valet vara som så, röstar du på mångkultur så kommer det en ökat skatt på dig på runt 5000 sek i månaden, minst.
Ni som inte vill ha ett mångkulturkaos skall ha en lägre skatt.
Då djävlar blir det nog ett annat ljud i skällan.
Ni mångkulturister vill inte ta ett eget ansvar utan det skall mina skattekronor göra åt er så ni kan sitta i era vita enklaver och halvfulla på rödtjut prata om mångkulturens alla vackra saker och hur goda ni är.
Låt mångkulturisterna få betala för sin dröm och vi skall se hur många som är kvar i idyllen.
Senast igår så lästa jag i en lokaltidning att runt 240 000 väljare går ifrån Moderaterna till SD.
Det är nog ett symptom på hur djävla illa det är just nu i Riket.

Stoppa vansinnet och rösta rätt i år.
Mångkultur förstör samhällen och välfärdssystem, svensk monokultur fungerar!

"Förvånad...över mångkulturisternas "kärlek" till ointegrerbart folk? Inte då, allt skall ju lösas med det "allmännas" skattemedel och inte ifrån mångkulturisternas skattemedel"

Mångkulturister är som kommunister, de får ofta och snabbt slut på andras skattemedel för att förverkliga sin dröm.

Återigen inget som har med tråden att göra.

Om du vill ha en diskussion om vem som ska betala för invandringen så starta en tråd om det då. Den här handlade om huruvida FOLKVILJAN uppfylls av den förda politiken eller ej.
Citera
2014-03-11, 16:03
Medlem
Thunderaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urmelkotten
Aj fan, så det är ja-sägare du vill ha i tråden och ingen diskussion om ämnet? Det borde jag kanske ha fattat men jag trodde att du faktiskt var seriös.

Men, men jag får väl detta bli ännu en tråd där det bara är hejaklacken som är med och ingen avvikande åsikt tolereras.

Precis, har du inget att komma med på frågorna:
Skulle strategin fungera?
Vad skulle man kunna göra mer utan att bryta regel 1 , 2 och 3?

Du får helt enkelt hitta en somalie-kramartråd att hänga i och ägna dig åt hårklyverier.

Bye-bye
Citera
2014-03-11, 16:06
Medlem
Citat:
Nja, staten lånar inte av banker - om du törs kan du köpa bankaktier för hälften och spara det andra på längre tid vilket kan ge lite bättre ränta. Om bankerna fortsätter att gå bra genom att låna ut nytryckta pengar så kommer bonusarna fortsatt att betalas ut aktieutdelningarna att fortsätta. .

Eh, nej. Bankerna sköter sin upplåning till stor del genom olika typer av obligationer. Dessa "köps" av bl.a. av banker så visst lånar staten av bankerna.

"Köpare kan vara både svenska och internationella pensionsfonder, försäkringsbolag, banker, fonder och centralbanker."

https://www.riksgalden.se/sv/omriksgalden/statsskulden/Fakta_om_statsskulden/Sa_lanar_vi_till_statsskulden/

Citat:
Om jag inte är helt fel ute så är det lägre skatt på aktieutdelningar än på arbete, så det är ju bättre för dig.

Normalt sett beskattas inkomster av kapital (utdelningar) med 30%, om man inte är delägare i ett fåmansbolag. De flesta arbetstagare ligger under gränsen för statlig inkomstskatt och har därför en lägre skatt på arbete än på kapital.

Dessutom påverkas inte inkomst av kapital av grundavdrag eller jobbskatteavdrag så du ska ha en jävligt hög lön om det ska vara bättre med aktieutdelning än lön.
Citera
2014-03-11, 16:07
Medlem
Citat:
Precis, har du inget att komma med på frågorna:
Skulle strategin fungera?
Vad skulle man kunna göra mer utan att bryta regel 1 , 2 och 3?

Du får helt enkelt hitta en somalie-kramartråd att hänga i och ägna dig åt hårklyverier.

Bye-bye

Nej, eftersom jag tycker att folkviljan är uppfylld så är dina frågor helt irrelevanta.
Citera
2014-03-11, 16:13
Medlem
Thunderaces avatar
Citat:
Nej, eftersom jag tycker att folkviljan är uppfylld så är dina frågor helt irrelevanta.

Jag tycker inte att folkviljan är uppfylld och jag bad om svar på mina frågor, alltså är det högst relevant.
Citera
2014-03-11, 16:15
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Återigen inget som har med tråden att göra.

Om du vill ha en diskussion om vem som ska betala för invandringen så starta en tråd om det då. Den här handlade om huruvida FOLKVILJAN uppfylls av den förda politiken eller ej.

Då är du precis en lika verklighetsfrånvänd mångkulturist som jag hat uppfattat dig.
Du ser inte vad vad TS åsyfter?
Svält ut de djävlarna som förstör Sverige, dvs politiker och mångkulturister.
Svält ut de som vill förvandla Sverige till en totalt havererad välfärdsstat på mångkulturens altare så mångkulturister skall få känna samhörighet och människokärlek.
Att mångkulturisterna fullständigt skiter i svenskarna är ju helt legitimt. Det ger ingen gosig känsla i magen av rättfärdighet och "kärlek" att hjälpa svenskar till ett bra liv, det gör det bara om man hjälper den stackarrs ointegrerbare.
Fan, ni mångkulturister är som kommunister, det gör ingenting hur många som dör eller hur stora resurser som förbrukas för att er dröm och magkänsla om att göra något "rätt och vackert" skall få finnas där.

Mångkultur är ett djävla kaos och orsakars av sjuka människor, svensk monokultur fungerar!

"Förvånad...över mångkulturister? Nejdå, religösa fanatiker och sekter har precis som kommunister och mångkulturister helt egna verklighetsfrånvända bevekelsegrunder"
Citera
2014-03-11, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Då är du precis en lika verklighetsfrånvänd mångkulturist som jag hat uppfattat dig.
Du ser inte vad vad TS åsyfter?
Svält ut de djävlarna som förstör Sverige, dvs politiker och mångkulturister.
Svält ut de som vill förvandla Sverige till en totalt havererad välfärdsstat på mångkulturens altare så mångkulturister skall få känna samhörighet och människokärlek.
Att mångkulturisterna fullständigt skiter i svenskarna är ju helt legitimt. Det ger ingen gosig känsla i magen av rättfärdighet och "kärlek" att hjälpa svenskar till ett bra liv, det gör det bara om man hjälper den stackarrs ointegrerbare.
Fan, ni mångkulturister är som kommunister, det gör ingenting hur många som dör eller hur stora resurser som förbrukas för att er dröm och magkänsla om att göra något "rätt och vackert" skall få finnas där.

Mångkultur är ett djävla kaos och orsakars av sjuka människor, svensk monokultur fungerar!

"Förvånad...över mångkulturister? Nejdå, religösa fanatiker och sekter har precis som kommunister och mångkulturister helt egna verklighetsfrånvända bevekelsegrunder"

Nej, detta är din, högst personliga, tolkning av vad TS "avser".

Om du vill ta upp dina favoritämnen så starta en egen tråd istället för att sprida ditt svammel i alla andras.
Citera
2014-03-11, 16:20
Medlem
Thunderaces avatar
Hur gör jag för att ändra rubriken i till "Kan vi på sikt minska bidragsinvandringen genom att strypa skatteuttaget under begränsad tid?" så jag slipper Urmelkottens svamel efter att ha läst endast rubriken och sedan totalt struntat i resten och frågorna jag ställde?
Citera
2014-03-11, 16:20
Medlem
Citat:
Jag tycker inte att folkviljan är uppfylld och jag bad om svar på mina frågor, alltså är det högst relevant.

Läs din egen rubrik.

"Kan vi tvinga politikerna till att lyssna på folkviljan med ekonomiska vapen?"

Det är formulerat som en fråga. ? i slutet av meningen är i alla fall en stark indikation på det.

Så det var den frågan jag svarade på. Och svaret är att folkviljan är uppfylld. Därför behövs inga ekonomiska påtryckningar.
Citera
2014-03-11, 16:21
Medlem
Citat:
Utan att gå in på alltför mycket siffror påstår jag att 75-90% av den lönen jag uppbär är skatt och avgifter i olika former.

Tror jag inte man kan uppnå ens om man vill. Vet att man kunde tidigare med akriv skattplanering, men det går inte längra har jag för mig.

Citat:
Varje sparad krona som jag tidigare konsumerade blir oåtkomlig för staten, då den konsumerade kronan sedan i sin tur genererar skatteintäkter från företaget som jag köpt tjänster eller produkter ifrån.

Om du nu tänkt elda upp pengarna, eftersom du inte ska bryta mot lagen, så orsakar du ett deflatoriskt tryck som gör att staten kan trycka upp mer pengar. Åt sig själv.

Citat:
1. Jag säljer av alla fordon och köper ett billigt bränslesnålt fordon med minimal fordonsskatt, minimal bränsleåtgång och minimal försäkring

Så du inser inte att miljöskatter är till för att folk ska undvika saker? Tja, MP lär bli glada.

Citat:
5. Säger upp: gym-medlemsskapet (399:-), bredbandet (499:-), Netflix (2 abb 158:-), Spotfy (3.abb 297:-), 499:-/månad Tele2 (kör kontantkort) = 1.652:- (behåller 200:-/månad i kontantkortkostnad)

Vad hände med att inte skada sig själv? Du kan ju inte ens hålla dina egna regler.

Citat:
vinst på 125.000:-/år
Om jag räknar lågt och tar i beräkning att jag får mindre och mindre jobb i framtiden på extrafirman så lägger jag mig på ett snitt på 70.000:- i vinst per år på en omsättning 200.000:-/år

Besparing till konto: +0

Tvivlar på att du har ett företag. Då tror man inte att en förlust på 70000 om året nertecknas som "+0".

Citat:

Det reella hotet är även det minimalt mot staten om jag eller en handfull personer väljer denna strategi, det förstår jag.
Men om jag berättar denna strategi för två (2) andra och förklarar att:

Nej, inte ens om ni är tre bryr sig någon. Ditt 'folk' är ju mest socialbidragstagare och låginkomstgrovjobare, så ni är liksom inte kategorin som betalar in några signifikanta mängder skatt.
Senast redigerad av Orden 2014-03-11 kl. 16:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in