• 4
  • 5
2014-03-11, 15:16
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7yearsofbadluck
Sen kan jag inte bo hos folk jag inte känner, för jag känner ett extremt obehag och får riktig panikångest när jag är nära folk jag inte känner. Om jag inte hade en riktig anledning till varför jag inte kan eller vill bo där så hade jag aldrig vägrat. Jag är intelligentare än så.

Da kanske du maste fokusera pa dina psykiska problem istallet for om du inte kan vara nara andra manniskor sa kommer du inte klara skolan eller att ha ett jobb. Boka tid hos lakare pa din vardcentral och beratta hur du mar.
Citera
2014-03-11, 15:48
Medlem
Blaskas avatar
Kan du inte gå på internatskola?
Citera
2014-03-11, 15:54
Medlem
Det kan du få först när du är 18-år men soc hjälper dig ändå . Dem har egna hus där barn som dig bor och det finns personal som lagar mat åt er och sånt men har aldrig hört att någon fått lägenhet innan man fylt 18 .
Citera
2014-03-11, 16:23
Medlem
Awards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbiUF
...har aldrig hört att någon fått lägenhet innan man fylt 18 .

Det har jag, extremt få dock och krävs "rätt man för det" s.a.s, de tillåter inte vilken minderårig som helst få eget boende.

Om TS tar kontakt med socialen får hon/han antingen bo i fosterhem eller i något speciellt ungdomshem där de får ett rum, tror dock dessa oftast delas ut till psykiskt sjuka ungdomar, dessa som har anorexia, depressioner eller liknande där personen mår extremt dåligt och kan resultera i självmord.
Citera
2014-03-11, 17:44
Medlem
fattonys avatar
Är det verkligen så stor skillnad på att få en stödfamilj och att hyra ett rum från någon i andrahand? Kan bara se fördelar: "gratis" boende, "gratis" mat etc. och allt man behöver betala med är att hjälpa till lite i hemmet och låtsas vara social en liten stund om dagen.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in