Citat:
Ursprungligen postat av
Maskinisten89
Ett gäng grabbar mellan 18-40 år åker runt i byn och lever fan. Klädda i jeansjackor, jeansvästar, boots, kepsar, snus, ovårdat skägg och hår. Dessa herrar ser ut som någon blandning på "Ronny & Ragge", uteliggare och "riktiga" raggare. Oftast så är dessa extremt fula i ansiktet. I ansiktena har dom även piercingar osv.
....
Jag har själv haft en Cadillac från -68.
Fast boots måste du ju ha om du kör Cadillac från 1968!
Nu handlar kanske tråden snarare om bilvård än om klädmode men om vi snackar om drägg så glider vi ju som sagt även in på hur folket ser ut. Ett par snygga boots är ju inte vad jag kallar "uteliggarstil". Även jeansjacka kan se helt okej ut, men nu misstänker jag att du syftar på utslitna jackor med massa märken på.
Det är mycket rock'n'roll över gamla jänkarjärn eller glidarhojar. Jeans & boots har ju alltid hört till den stilen. Sen fattar jag vad du menar ändå...det finns ju olika nivåer på det utseendet. Men gympadojor & T-shirt kan du ju inte sitta & köra Cadillac i. Jag kan tycka det är lite märkligt när man läser i jänkebilstidningar & vissa som har fina bilar står & poserar i T-shirt, shorts & sandaler. Vafan, kommer en tidning & ska ta kort så kan man ju åtminstone bry sig om att ta på sig något snyggare. Det är ju inte så att reporter & fotograf bara dyker upp oinbjudna. Dom här "raggarna" har ju i så fall valt en roligare stil än den vanliga campingklädseln.
Sen hoppas jag att du menar pilsnerhäckar med klistermärken & skit, så du inte betraktar bilar i bruksskick som dräggiga. För det finns ju inget roligare än att se gamla 60-talare i ett sådant bruksskick som gör att de ser autentiska ut från tiden då de var just bruksfordon. Jag tycker det är oerhört synd om veteranhobbyn blir en verksamhet som museum där fordonen ses som rena utställningsföremål. De är ju gjorda för att köras med, inte för att visas upp.
Annars tycker jag 68ans Cadillac Deville är helt fantastiskt. En drömbil för mig som jag mycket väl kommer köpa. Dock så är dom ju inte helt billiga så många får ju nöja sig med Valiant eller senare Caprice-modeller. Är du född -89 & har redan ägt en Cadillac -68? Nog för att du tjänar bra om du är grävmaskinist men ska man ha vardagsbil också plus egen lägenhet så är det inte många i den åldern som kan vara spekulanter på sådana kärror.