2014-03-12, 12:49
Medlem
hyphens avatar
Men det är ju enkelt att svara på. De är helt enkelt dumma i huvudet.
Och den som mot förmodan har något teknikintresse får väl utveckla detta genom att öppna tanklocket alldeles själv och trycka på rätt knapp på bensinpumpen. Att sedan träffa hålet är däremot tveksamt om någon av de lyckas särskilt bra med.
Citera
2014-03-12, 13:04
Medlem
julepumlans avatar
En raggare är väl just en "raggare" en slusk. Ronny å ragge är väl exempel på en riktig raggare..
Sen bil entusiaster som putsar bilen osv är väl en annan sak.

Raggare = super, knullar tonåringar, super tills man spyr samt lyssnar eddie meduza
Bil entusiast= Tar kanske någon öl i bilen under något event..
Citera
2014-03-12, 14:47
Medlem
hyphens avatar
Raggare: högt alkoholintag, lågt teknikintresse
Entusiast: måttligt alkoholintag-stort teknikintresse
Citera
2014-03-12, 15:15
Medlem
DarkOfLights avatar
Lägg till detta ett högst enfaldig livsföring, en där vederbörande förmådligen fick rungande applåder från sin omgivning genom allehanda apkonster. Pissa offentligt varsohelst, kräkas med samma stil, behandla kvinno som svin. Inte de brightaste i skolan, som drogs till likasinnade inavelsdrägg vars enda möjlighet att bryta den sociala isoleringen var just dessa apkonster manifesterade till slut i "raggarsvängen".
Citera
2014-03-12, 21:32
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskinisten89
Ett gäng grabbar mellan 18-40 år åker runt i byn och lever fan. Klädda i jeansjackor, jeansvästar, boots, kepsar, snus, ovårdat skägg och hår. Dessa herrar ser ut som någon blandning på "Ronny & Ragge", uteliggare och "riktiga" raggare. Oftast så är dessa extremt fula i ansiktet. I ansiktena har dom även piercingar osv.
Glöm inte att med en sådan tung meritlista är deras föräldrar med största sannolikhet kusiner.
Citera
2014-03-12, 21:52
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quinto
Bor du mitt i Stockholm eller?
Där jag bor är många äldre amerikanare sönderslagna, toklåga, och fyllda med fulla människor som ser ut som ts beskrev.

Dom som har fräscha amerikanare är oftast 50+ och kör bilen 5 mil per år.

Är bosatt i en medelstor ort i Norrland.

Givetvis möter man en del hormonstinna och högljudda neandertalare som svinar omkring i en skrotfärdig Dart, Valiant Caprice eller dylikt, men enligt mina erfarenheter är medparten av de som kör klassiska amerikanare i min hemort ordningsamma.
Citera
2014-03-12, 22:44
Medlem
Typiskt "raggare". Alltså inte generationen som tar vara på bilarna, dom som var med på 70- och 80-talet.
Utan den senare generationen som tycker att dom är stencoola med sydstatsflaggan på skinnvästen, lite andra märken. Dessa åker enbart jänk som är från 1967 och senare. Gärna mattsvart med antingen spokes fälgar eller Coys där minsta storleken som gäller är 18''. Högsta drömmen är en Impala 1963 4dr stolpe med leopardinredning och rutig tejp. Motor spelar ingen roll så länge det går att dunka plåt och ha fiskebåts-raka rör så är det okej.
Citera
2014-03-12, 23:24
Medlem
Raggare är kult nogot av det absolut svenskaste vi har kvar,väl värt att bevara raggarkulturen,ofta e dessa raggargrabbar helylle killar som gillar att ragga,supa till o cruisa runt på stan,o det kan jag absolut inte se nåt fel med,och att meduza oftar skriker ur högtalarna gör ju inte saken sämre LÄNGE LEVE RAGGARNA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Citera
2014-03-13, 00:14
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskinisten89
Ett gäng grabbar mellan 18-40 år åker runt i byn och lever fan. Klädda i jeansjackor, jeansvästar, boots, kepsar, snus, ovårdat skägg och hår. Dessa herrar ser ut som någon blandning på "Ronny & Ragge", uteliggare och "riktiga" raggare. Oftast så är dessa extremt fula i ansiktet. I ansiktena har dom även piercingar osv.

....
Jag har själv haft en Cadillac från -68.

Fast boots måste du ju ha om du kör Cadillac från 1968!

Nu handlar kanske tråden snarare om bilvård än om klädmode men om vi snackar om drägg så glider vi ju som sagt även in på hur folket ser ut. Ett par snygga boots är ju inte vad jag kallar "uteliggarstil". Även jeansjacka kan se helt okej ut, men nu misstänker jag att du syftar på utslitna jackor med massa märken på.

Det är mycket rock'n'roll över gamla jänkarjärn eller glidarhojar. Jeans & boots har ju alltid hört till den stilen. Sen fattar jag vad du menar ändå...det finns ju olika nivåer på det utseendet. Men gympadojor & T-shirt kan du ju inte sitta & köra Cadillac i. Jag kan tycka det är lite märkligt när man läser i jänkebilstidningar & vissa som har fina bilar står & poserar i T-shirt, shorts & sandaler. Vafan, kommer en tidning & ska ta kort så kan man ju åtminstone bry sig om att ta på sig något snyggare. Det är ju inte så att reporter & fotograf bara dyker upp oinbjudna. Dom här "raggarna" har ju i så fall valt en roligare stil än den vanliga campingklädseln.

Sen hoppas jag att du menar pilsnerhäckar med klistermärken & skit, så du inte betraktar bilar i bruksskick som dräggiga. För det finns ju inget roligare än att se gamla 60-talare i ett sådant bruksskick som gör att de ser autentiska ut från tiden då de var just bruksfordon. Jag tycker det är oerhört synd om veteranhobbyn blir en verksamhet som museum där fordonen ses som rena utställningsföremål. De är ju gjorda för att köras med, inte för att visas upp.

Annars tycker jag 68ans Cadillac Deville är helt fantastiskt. En drömbil för mig som jag mycket väl kommer köpa. Dock så är dom ju inte helt billiga så många får ju nöja sig med Valiant eller senare Caprice-modeller. Är du född -89 & har redan ägt en Cadillac -68? Nog för att du tjänar bra om du är grävmaskinist men ska man ha vardagsbil också plus egen lägenhet så är det inte många i den åldern som kan vara spekulanter på sådana kärror.
Citera
2014-03-13, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bempa11
Raggare är kult nogot av det absolut svenskaste vi har kvar,väl värt att bevara raggarkulturen,ofta e dessa raggargrabbar helylle killar som gillar att ragga,supa till o cruisa runt på stan,o det kan jag absolut inte se nåt fel med,och att meduza oftar skriker ur högtalarna gör ju inte saken sämre LÄNGE LEVE RAGGARNA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jadu... Ett bra exempel på hur väl ni tjänar vårat samhälle. Hur svårt är det att kunna stava någorlunda när man är 18+? Herregud...

Och vad är bra med folk som åker omkring och beter sig som drägg? Vad är meningen? Är meningen att ni vill att folk ska tro att ni är tuffa? Eller är det meningen att tävla om vem som är mest inavlad? "Riktiga" raggare är bara ett patetiskt påfund av folk som verkligen inte har något att göra någonstans i vårat samhälle.

Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Är du född -89 & har redan ägt en Cadillac -68? Nog för att du tjänar bra om du är grävmaskinist men ska man ha vardagsbil också plus egen lägenhet så är det inte många i den åldern som kan vara spekulanter på sådana kärror.

Jag är 20 år och har en Audi A5 3.0 TDI Q (ja det är fel tråd att säga det i) så det är ju inte precis omöjligt att han kan ha haft en -68. Som sagt jag är 20 och har pungat ut för en 200K+ bil.
Senast redigerad av detejagde 2014-03-13 kl. 05:20.
Citera
2014-03-13, 17:04
Medlem
Maskinisten89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Fast boots måste du ju ha om du kör Cadillac från 1968!

Nu handlar kanske tråden snarare om bilvård än om klädmode men om vi snackar om drägg så glider vi ju som sagt även in på hur folket ser ut. Ett par snygga boots är ju inte vad jag kallar "uteliggarstil". Även jeansjacka kan se helt okej ut, men nu misstänker jag att du syftar på utslitna jackor med massa märken på.

Det är mycket rock'n'roll över gamla jänkarjärn eller glidarhojar. Jeans & boots har ju alltid hört till den stilen. Sen fattar jag vad du menar ändå...det finns ju olika nivåer på det utseendet. Men gympadojor & T-shirt kan du ju inte sitta & köra Cadillac i. Jag kan tycka det är lite märkligt när man läser i jänkebilstidningar & vissa som har fina bilar står & poserar i T-shirt, shorts & sandaler. Vafan, kommer en tidning & ska ta kort så kan man ju åtminstone bry sig om att ta på sig något snyggare. Det är ju inte så att reporter & fotograf bara dyker upp oinbjudna. Dom här "raggarna" har ju i så fall valt en roligare stil än den vanliga campingklädseln.

Sen hoppas jag att du menar pilsnerhäckar med klistermärken & skit, så du inte betraktar bilar i bruksskick som dräggiga. För det finns ju inget roligare än att se gamla 60-talare i ett sådant bruksskick som gör att de ser autentiska ut från tiden då de var just bruksfordon. Jag tycker det är oerhört synd om veteranhobbyn blir en verksamhet som museum där fordonen ses som rena utställningsföremål. De är ju gjorda för att köras med, inte för att visas upp.

Annars tycker jag 68ans Cadillac Deville är helt fantastiskt. En drömbil för mig som jag mycket väl kommer köpa. Dock så är dom ju inte helt billiga så många får ju nöja sig med Valiant eller senare Caprice-modeller. Är du född -89 & har redan ägt en Cadillac -68? Nog för att du tjänar bra om du är grävmaskinist men ska man ha vardagsbil också plus egen lägenhet så är det inte många i den åldern som kan vara spekulanter på sådana kärror.

Dessa grabbar jag pratar om ser ut som Ronny & Ragge". Dom ser ut som om dom inte hade duschat på en månad. Deras boots är inga fina boots. Utan nedslitna och smutsiga. Visa har även skateskor och annat. Dessa jag snackar är inte snygga alls. Dom bara står och skriker och vrålar. Verkar helt obildade. Skriker "Idiot" till folk dom passerar och "raggar" på kassörskan som står bakom disken i den nattöppna bensinstationen. Trots att dom inte har någon chans på en söt blondin i 23 års åldern.

Angående min egen klädsel så klär jag mig som folk gör mest. Men oftast så klädde jag mig i svarta arbetsbyxor och arbetsskor med stålhätta. Eftersom jag grejade mycket med den. Slipade bort lack, lackerade hos en polare som har firma, fixade med motorn osv.

Skrev fel på årtalet. Jag hade en Cadillac från 1969. Lite mera gangster-stuk!

Jag syftar på bilar som är buckliga i karossen, klistermärken, fult styöade osv. Helt förstörda.
Citera
2014-03-13, 17:45
Medlem
KobeTais avatar
Det är nog inte många som verkligen sköter sina bilar idag. De skall bara starta och gå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in