Jag har fått en andra handskontrakt i en fastighet som är ComHem-ansluten. Personen som bott där har aldrig haft internet så det finns inget abbonemang inkopplat i lägenheten. Däremot vill självklart jag ha internet men jag vet inte hur man går till väga. Personen som hyr ut till mig säger att internetet måste tecknas på honom då det är hans lägenhet, och han vill inte det då han är ansvarig ifall jag gör något olagligt på nätet. Kan inte jag öppna ett abbonemang via ComHem på mig i mitt namn? Och sen överlåta det när jag flyttar ut.
Vill inte tvingas leva på ett mobilt bredband. Tacksam för svar
Förutsätter att uthyrningen är vit, dvs du har ett riktigt andrahandskontrakt och att du skriver dig på adressen.
Jag tror att det går om inte Com-hem har några egna unika korkade regler.
Med telia bredband går det alldeles utmärkt.
Andrahandsuthyrning är ganska vanligt i storstäderna så jag skulle bli förvånad om det inte gick.
Ring comhen kundtjänst och fråga. Det måste vara det enklaste sättet att få reda på hur det ligger till.
Jag hyrde en Comhem-lägenhet i andrahand och det fungerade utmärkt att starta ett abonnemang i mitt eget namn trots att jag stod på en annan adress. Hade den adressen jag stod skriven på som faktureringsadress. Jag bokade det via telefon, för ganska exakt 2 år sen nu.
Comhem har inte låsta abonnemang. Du kan alltså teckna ett på dig. Ring och förklara situationen för dom bara. Jag har comhem och kan ta med mitt modem till en kompis som bor i comhem hus så använder vi mitt internet via hans uttag.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!