• 1
  • 2
2005-08-06, 12:05
Medlem
Dr. Wankensteins avatar
Under en typisk krogkväll får jag i mig runt 30-40cl 40%:ig starksprit, sista drinken åker ner vid 1-tiden. Innan jag går och lägger mig har jag ätit nånting rejält (oftast Sibyllas största burgare eller en stor pizza) samt druckit 1,5-2 liter vatten. Kan tillägga att jag är normalbyggd.

Hur stor risk är det då att köra bil på dagen, kanske redan vid 12-13 tiden? Kan polisens utandningstest upptäcka alkoholen eller krävs det ett noggrannare test typ blodprov?
Citera
2005-08-06, 14:19
Medlem
Jag har en egen blåsare som ska vara hyfsat korrekt. Det är väldigt sällan att jag inte är grön vid 12-13 tiden dagen efter. Jag tror inte det är någon fara med den mängden du skriver, förra helgen som exempel så sänkte jag 10-12st 50 cl starköl och när jag vaknade 10 nästa morgon hade jag 0.3 och var grön efter någon timma eller två.

Såvitt jag vet visar bara polisens test grönt eller rött, visar den rött så måste du ta blodprov vilket förhoppningsvis ger dig en stund till att förbränna ytterligare nån cl på.

Fruktsocker ska tydligen öka förbränningen av alkohol men sliter hårt på levern.
Citera
2005-08-06, 15:47
Medlem
Dr. Wankensteins avatar
Ok, tack för svaret. Jag har hört nånting om att man inte bör köra bil före 16-tiden dagen efter man druckit, men om man som jag äter mycket och dricker mycket vatten borde det hjälpa till att förbränna alkoholen.
Citera
2005-08-06, 17:54
Medlem
Man mår ju skit så man bör väl kanske inte köra nångång nästa dag, iaf inte om man blir lika bakfull som jag blir men om du ska ha promille i dig vid 16 tiden så ska du fan ha druckit bra jävla duktigt..
Citera
2005-08-06, 19:13
Medlem
ghetto-boys avatar
Kolla in sidan här, http://www.dtek.chalmers.se/~d99kris/drink/ , så kan du räkna ut hur hög promille du har.
Citera
2005-08-06, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rolex
Man mår ju skit så man bör väl kanske inte köra nångång nästa dag, iaf inte om man blir lika bakfull som jag blir men om du ska ha promille i dig vid 16 tiden så ska du fan ha druckit bra jävla duktigt..

Jag var lite lätt ostadig vid 6 snåret. Stod i min polares kök och var tvungen att ta tag i ett skåp för att inte börja vingla. Pratade med hans mamma samtidigt också... Fast då hade jag sänkt en hel 70is dagen innan och tja, kom inte ihåg så mkt.
Citera
2005-08-06, 19:56
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghetto-boy
Kolla in sidan här, http://www.dtek.chalmers.se/~d99kris/drink/ , så kan du räkna ut hur hög promille du har.

Hehe, klockren länk!
Citera
2005-08-06, 20:18
Medlem
call3s avatar
Citat:
Skööön länk.. Tackar
Citera
2005-08-06, 21:16
Medlem
Dr. Wankensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolex
Drick mycket vatten innan du somnar så blir du inte bakis.
Citera
2005-08-06, 21:18
Medlem
Dr. Wankensteins avatar
Citat:
Det var en bra länk, tackar så mycket. Enligt uträkningen var jag uppe i ca 1,7 promille igår men hamnade under gränsen för rattfylleri redan klockan 5 på morgonen.
Citera
2005-08-06, 21:25
Medlem
Dr. Wankensteins avatar
Jo just ja, jag kan tillägga att jag en gång hade en sån där alkotestare som Micro säljer för 300kr, den var verkligen värdelös! Den gav i princip bara utslag om man blåste i den direkt efter att ha druckit, jag testade t ex en gång när jag kommit hemvinglandes från krogen och enligt den var jag under gränsen för rattfylleri (knappast )...
Citera
2005-08-06, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Wankenstein
Ok, tack för svaret. Jag har hört nånting om att man inte bör köra bil före 16-tiden dagen efter man druckit, men om man som jag äter mycket och dricker mycket vatten borde det hjälpa till att förbränna alkoholen.
man förbränner inte mer för att man äter dricker.. förbränningen är den samma hur man än gör
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in