2017-12-07, 13:05
Medlem
FuGeeLalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yttersidsklurr
1. Vad exakt menar ni med mani? Vilka beteenden får ni?

2. Hur kan man undvika att göra dumma saker om man blir manisk?

3. Vilken dos är safe att köra oralt, och på vilken dos börjar risken bli stor att bli manisk?
1. Mani, maniskt tillstånd, man fixerar sig på en sak som till slut blir din verklighet och svårt att släppa. Ett eget exempel jag kan ge är att jag var ytterst nära på att få storhetsvansinne och jag trodde jag var gud ett tag. (Det stämmer till viss del, men nyttigt för psyket att vara i det tillståndet är det icke.)

2. Känner du att du är på väg mot mani du inte kan kontrollera är benzo ditt bästa alternativ, gärna diazepam som lugnar sinnet. Ha helst alltid benzo tillgängligt när man sysslar med så här pass dospotenta och psykotiska substanser. Det är lite som en fallskärm.

3. Detta är individuellt. https://psychonautwiki.org/wiki/3-MeO-PCE
Jag som missbrukade 3-MeO-PCP för några år sedan kan ta den tredubbla dosen som psychonautwiki anser vara heavy och känna att jag har någorlunda kontroll.
Gränsen mellan skönt mellow och psykos är hårfin på denna och betydligt större risk än med PCP-varianten.
Citera
2017-12-08, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuGeeLala
1. Mani, maniskt tillstånd, man fixerar sig på en sak som till slut blir din verklighet och svårt att släppa. Ett eget exempel jag kan ge är att jag var ytterst nära på att få storhetsvansinne och jag trodde jag var gud ett tag. (Det stämmer till viss del, men nyttigt för psyket att vara i det tillståndet är det icke.)

2. Känner du att du är på väg mot mani du inte kan kontrollera är benzo ditt bästa alternativ, gärna diazepam som lugnar sinnet. Ha helst alltid benzo tillgängligt när man sysslar med så här pass dospotenta och psykotiska substanser. Det är lite som en fallskärm.

3. Detta är individuellt. https://psychonautwiki.org/wiki/3-MeO-PCE
Jag som missbrukade 3-MeO-PCP för några år sedan kan ta den tredubbla dosen som psychonautwiki anser vara heavy och känna att jag har någorlunda kontroll.
Gränsen mellan skönt mellow och psykos är hårfin på denna och betydligt större risk än med PCP-varianten.

Tack! Och om man inte skulle ha benzo till hands?
Citera
2017-12-08, 15:29
Medlem
FuGeeLalas avatar
Citat:
Tack! Och om man inte skulle ha benzo till hands?
112, ambulans
Citera
2017-12-08, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuGeeLala
112, ambulans

Sluta skräm upp folk, går alltid att rida ut det men ha alltid benzo tillhands. Precis testat denna, men har aldrig sneat riktigt på nån dissociativa på 15 år..dock gjort mycket idiot grejer men inte mer än jag skulle gjort på alkohol.
Citera
2017-12-09, 00:55
Medlem
Citat:
1. Vad exakt menar ni med mani? Vilka beteenden får ni?

2. Hur kan man undvika att göra dumma saker om man blir manisk?

3. Vilken dos är safe att köra oralt, och på vilken dos börjar risken bli stor att bli manisk?

Tycker man blir speedad och smått "galen", överdrivet humör/mående/beteende.

Man kan ta något neråt (benso, lyrica, baclofen och även opi). Men ta inte mycket av det(då folk rapporterat minnesluckor med benso t.ex).
För mig funkar liten dos lyrica+baclofen och opioid.

Du kan testa dig fram. Jag körde 7-8mg första gången sublingualt (slår snabbare och hårdare förmodligen). Det blev precis lagom för mig utan en tolerans. Numer kan jag köra 10-12mg och få ett bra rus. Över det kan manin och det skumma humöret komma Det är en stark substans.

3-ho-pcp verkar vara bättre än denna(även om detta är en bra substans) dock lite annorlunda då det är delvis opioid; förmodligen inte lika mycket mani.
Citera
2017-12-09, 01:26
Medlem
Diggade denna men har blandat med dope , metadon , puff , öl o benz
Citera
2017-12-09, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Diggade denna men har blandat med dope , metadon , puff , öl o benz

Denna passar mycket fint med benso(ännu bättre med Lyrica fast det blir duktigt skevt), puff(blir väldigt trippy då) och opioider. Alkohol verkar funka i normala mängder men finns det andra gabasubstanser inblandade så undviker jag alkoholen. En öl eller så kan slinka ner någon gång i veckan dock.

Det passar med neråt pga det tar bort manin och gör stimulansen hanterbar. Ökar euforin (iaf Lyrica och opioider). Och röka gör det en aning psykedeliskt.

Lyrica/benso + opioid + 3meo pce först sedan en liten spliff vid peaken. Hade en av de bästa upplevelserna inom rus på den kombinationen.
Citera
2017-12-10, 00:26
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey1
Denna passar mycket fint med benso(ännu bättre med Lyrica fast det blir duktigt skevt), puff(blir väldigt trippy då) och opioider. Alkohol verkar funka i normala mängder men finns det andra gabasubstanser inblandade så undviker jag alkoholen. En öl eller så kan slinka ner någon gång i veckan dock.

Det passar med neråt pga det tar bort manin och gör stimulansen hanterbar. Ökar euforin (iaf Lyrica och opioider). Och röka gör det en aning psykedeliskt.

Lyrica/benso + opioid + 3meo pce först sedan en liten spliff vid peaken. Hade en av de bästa upplevelserna inom rus på den kombinationen.

Kan inte annat än att hålla med om benso/spliff delen Jäklar vilket härligt tillstånd jag hamnade i. 1 mg Klona någon timme efter intag av runt 12 - 15 mg 3-MeO-PCE (nasalt) och lite CB vid peaken. Länge sedan jag kände mig så euforisk som då.

/Mvh
Senast redigerad av SvarifaxxALaUe 2017-12-10 kl. 00:28.
Citera
2017-12-10, 09:21
Medlem
Vad länge det hade effekt, tog ca 100-150 mg från ca kl 17 på fre till lörd morgon och
somnade igår eftermiddag. hade ju blandat lite annat med som sagt. Gillade denna.
Senast redigerad av Djungle 2017-12-10 kl. 09:24.
Citera
2017-12-10, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Vad länge det hade effekt, tog ca 100-150 mg från ca kl 17 på fre till lörd morgon och
somnade igår eftermiddag. hade ju blandat lite annat med som sagt. Gillade denna.

Vafan, tolerans? Jag hade blivit scitzofren på den mängden. På 12mg är jag riktigt påverkad i en dag.

Ska pröva att blanda denna med 3hoPCP i framtiden. :-)
Citera
2017-12-11, 03:23
Medlem
mecca--villages avatar
250mg precis beställt, kommer bli sjukt skev vecka som väntar då pcp-varianten är min absolut favoritdrog genom tiderna 😁
Citera
2017-12-11, 06:18
Medlem
FuGeeLalas avatar
20+ mg 3meopce pluggat vid 14:00 söndag - klinisk och skön comeup
60+ mg 4acomet tillsammans med ~20 mg 3meopce pluggat vid 01:00 måndag - klinisk snabb comeup. kort peak men med en intensivitet jag inte trodde kunde uppnås med 4acomet. jobbig och abrupt comedown. 20 mg diazepam och 2-3 timmar senare har jag fortfarande märkbart visuella drag.
Ny lösning väntar med 40+ mg 3meopce och lite 4acomet som snart åker upp i brist på liv.

Hänvisar till https://psychonautwiki.org/wiki/3-MeO-PCE för oral doseringstabell för en utan tolerans eller erfarenhet.
Senast redigerad av FuGeeLala 2017-12-11 kl. 06:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in