• 1
  • 2
2014-03-09, 14:44
Medlem
Ministry.of.Truths avatar
varför är det så att man kan se igenom fönstren på mac ibland? typ om jag har facebook öppet, kan jag ibland skönja att jag har SVD i fliken bakom, men jag kan också se chrome bakom mitt aperture om jag har de fönstret först, ja ni fattar. varför är det så? går det att ta bort? varför är det inte alltid så? är det någon slags bugg?
Citera
2014-03-09, 16:55
Medlem
Låter som inbränning, alltså att en tidigare bild fastnar på skärmen tillfälligt. Du råkar inte ha en Macbook Pro Retina?
Citera
2014-03-09, 18:13
Medlem
ganglere2s avatar
Det är inte någon form av vanlig genomskinlighetsfunktion då? Kan iof inte mac men det finns hos många andra.
Citera
2014-03-10, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ooskar
Låter som inbränning, alltså att en tidigare bild fastnar på skärmen tillfälligt. Du råkar inte ha en Macbook Pro Retina?

jo, är det ett vanligt problem på dessa eller?
Citera
2014-03-10, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ministry.of.Truth
jo, är det ett vanligt problem på dessa eller?

Japp, har själv fått min skärm utbytt hos Apple Store pga. inbränning.

http://www.digitaltrends.com/computi...tarted/#!ze44s
Citera
2014-03-10, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ooskar
Japp, har själv fått min skärm utbytt hos Apple Store pga. inbränning.

http://www.digitaltrends.com/computi...tarted/#!ze44s

ah ofan. kostade ingenting? kan man lämna in den hos vilken auktoriserad återförsäljare som helst? (köpt den på apples hemsida). dock är den mer än 1 år gammal, spelar det roll?
Citera
2014-03-10, 23:29
Medlem
Det är samma med plasmaTV, lämna videon på pause så blir tv:n så´n, så om du t.ex. tittar på EN kanal jämt så bränner den in loggan uppe i högra hörnet... =O)
Citera
2014-03-11, 01:33
Medlem
samma pa min retina
Citera
2014-03-11, 06:27
Medlem
Citat:
ah ofan. kostade ingenting? kan man lämna in den hos vilken auktoriserad återförsäljare som helst? (köpt den på apples hemsida). dock är den mer än 1 år gammal, spelar det roll?

Det bör bli bytt på garanti även om det gått över ett år, därför att problemet är känt sedan tidigare av Apple och du reklamerar den och uppger att du upptäckt fenomenet redan innan garantin löpt ut.

Det är 1 års garanti men även 3 års reklamationsrätt i Sverige.
Citera
2014-03-11, 10:39
Medlem
JagVetNogs avatar
Haha, bästa rubriken
Citera
2014-03-11, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det bör bli bytt på garanti även om det gått över ett år, därför att problemet är känt sedan tidigare av Apple och du reklamerar den och uppger att du upptäckt fenomenet redan innan garantin löpt ut.

Det är 1 års garanti men även 3 års reklamationsrätt i Sverige.

ok, hos auktoriserad återföräljare eller måste jag gå genom apple.se på nått sätt där jag köpt den?
Citera
2014-03-11, 18:55
Medlem
Citat:
ok, hos auktoriserad återföräljare eller måste jag gå genom apple.se på nått sätt där jag köpt den?

Är den köpt från Apple Online Store så får du ta den till AppleStore / valfri AASP
(Vet inte hur det var förr i tiden, men tidigare så behövde du få ett ärendenummer av Apple´s telefonsupport innan du besöker en AASP, men kan gott och väl ha ändrats nu för tiden)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in