2014-03-08, 22:08
Medlem
Hejsan jag har sedan länge bytt filer mellan min PC och min MacBook Pro med USB stickor och en extern HDD. Och idag så hände en konstig sak! Jag skulle lägga in en fil som är på ca 4,5GB och så fick jag inte göra det av min MacBook och jag undra WTF? Så jag skapade en ny normal mapp som är på kanske 000,1 KB eller vad den kan vara på och testade att lägga in den på en USB sticka som är tom och ligger på 16GB och det gick ej. Så då testade jag min extern HDD som har ca 250GB och det gick inte där heller! Så jag kan inte lägga in några filer på mina USB/extern HDD DOCK så kan jag föra över filer från mina USBs/extern HDD. Här är en bild av hur det ser ut när jag försöker dra filer från Mac:en till en USB http://i.imgur.com/9Amn1VH.jpg USB är NTFS och saken är att den har alltid varit det + jag har överfört filer till och från mac:en som har varit på ca 50GB utan problem! VAD SKA JAG GÖRA! HJÄLP!
Citera
2014-03-08, 22:24
Medlem
salxars avatar
Är USB minnet formaterat som exfat?
Citera
2014-03-08, 22:26
Medlem
systems avatar
Jag gissar att stickan är formaterad i ett format som inte tillåter för stora filer.

Orkar inte förklara, men det finns en tråd för slika frågor. Min lösning står att läsa nedan.

Om din PC och din MBP befinner sig på samma nätverk är det bara att starta fildelning på OS X och där tillåta vad andra kan göra. Att hålla på med fysiska enheter för att dela filer känns lite 2010.
Citera
2014-03-08, 22:40
Medlem
Jag formaterade det till exFAT och nu funkar allt bra och livet är skönt! =)
Citera
2014-03-08, 22:44
Medlem
systems avatar
Gott att det löste sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in