Jag har inte nämnt ett ord om vad jag anser om lönearbete ex. betyder det att du kan bestämma åt mig vad jag tycker om det då?
Det är självklart inte bra med obalans inom universiteten. Frågan är väl om man ska återinföra den
kvotering för killars fördel man körde med innan.
Citat:
Härskarteknik med en massa halmgubbar. Jojo. Snyggt. Säger emot dig själv direkt i det påståendet.
Nej är du som saknar förmåga svara på mina inlägg på ett vettigt sett, eftersom du förmodligen inte vet vad du ska svara.
Citat:
Du läser inte speciellt bra.
A. De har INTE läst rätt utbildning. (för tredje eller fjärde gången)
B. De har inte läst för 30-40 år sedan.
C. Det finns gammal tradition bland de som sitter där att välja de de tror är bäst lämpade och de känner mer till mäns förmåga(Ja, lite GENUS)
D. Kvinnor är inte beredda att offra lika mycket som några fler män.
Varför är inte jag börsVD. Ja, det finns en förklaring till det faktiskt.
A. Jag vill inte lägga ner den tiden. Jag har andra intressen i livet. Barn, fru, fritid, semestrar mm.
B. Jag startade ett eget företag. Jag tjänar runt 500 000 per år. Jag jobbar 10h per vecka. Jag kunde jobbat 60h per vecka och tjänat 3 miljoner. Men det är ointressant för mig.
A. De har INTE läst rätt utbildning. (för tredje eller fjärde gången)
B. De har inte läst för 30-40 år sedan.
C. Det finns gammal tradition bland de som sitter där att välja de de tror är bäst lämpade och de känner mer till mäns förmåga(Ja, lite GENUS)
D. Kvinnor är inte beredda att offra lika mycket som några fler män.
Varför är inte jag börsVD. Ja, det finns en förklaring till det faktiskt.
A. Jag vill inte lägga ner den tiden. Jag har andra intressen i livet. Barn, fru, fritid, semestrar mm.
B. Jag startade ett eget företag. Jag tjänar runt 500 000 per år. Jag jobbar 10h per vecka. Jag kunde jobbat 60h per vecka och tjänat 3 miljoner. Men det är ointressant för mig.
A. Jag kollade upp
http://www.scb.se/statistik/_publika...UF01BR1201.pdf (tabellen s 299) Företagsekonomi 28 583 kvinnor och 24 733 män
Ledarskapsutbildning (inom ekonomi) 3 168 kvinnor och 3 054 män.
Ekonomi läses således av en majoritet kvinnor, precis som väldigt många av övriga ämnen finns det god anledning anta att kvinnor har legat i majoritet här rätt länge. (Tyvärr hittar jag inga tabeller från 1980 men du får gärna leta upp dem och motbevisa mig. )
jag bevisade dock för dig i ett inlägg ovan att även 1980 så var kvinnor i majoritet på högskolorna i stort, precis som idag.
men du tror alltså att just företagsekonomi det skydde kvinnor som pesten 1980?
B. som sagt leta upp universitetsstatistik från 1980
C. Precis. Tradition, feghet och män som är blinda.
Vad har övrigt med saken att göra?
Senast redigerad av ScottWalter 2014-03-29 kl. 12:20.
Senast redigerad av ScottWalter 2014-03-29 kl. 12:20.