2014-06-15, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boroj
Jo, det är nog inga problem i 95% av fallen, men det skulle vara tråkigt om man skulle bli osams med hyresvärden. Hoppas du får ut lika mycket av ditt inköp som jag fått av mitt! Definitivt en av de bättre investeringarna jag har gjort! Om något år så har jag "tjänat" igen pengarna som annars skulle gått till gymkort, och det är utan att räkna in värdet som sakerna har i sig ifall det blir att sälja sakerna senare i livet.

Känslan att aldrig mer behöva anpassa sina träningspass efter vilka saker som är lediga är fantastisk. En enorm frihet.

Jag förstår att många blir osäkra om/när de ska köpa hem hundratals kilo stål. Man tänker på golvet, om alltihop riskerar att rasa ned till grannen, etc. Fast bor man i ett hus med betonggolv så har man absolut ingen som helst anledning att oroa sig egentligen. Golvet tål mer vikt än en människa någonsin kan hantera över huvud taget. Bor man i en villa och i synnerhet med trägolv, då ska man nog tänka om lite och placera gymet i källaren eller alternativt i garaget. Höjden spelar roll också förstås. Jag har tur med 330 cm upp till taket så inga problem där. Mitt rack är strax över 200 cm högt.

Jag är färdig med kommersiella gym. Alla "wannabees" och spacklade fröknar/cockteasers med näsorna i vädret kan kvitta. Nu blir det fokus på vad mitt gym går ut på - hård träning! Inga fler medlemsavgifter, skrik, stånk, stön eller uppvisningar. Inga fler pretentiösa gymstereotyper iklädda linnen, kepsar och två kilo snus under läpparna. Inga fler väntetider pga förvirrade nybörjare eller klaner som står och ockuperar en bänkpress eller ett rack i två timmar utan att göra en enda övning själv, eller rätt för den delen. Listan kan göras lång!
Citera
2014-07-08, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
Jag river upp min gamla tråd igen.

Ja, det blev ett hemgym. Efter en 2-3 år lång paus från all träning så beslöt jag att slå till på ett gym. Jag är en vecka och någon dag in nu och allt känns kanonbra. Jag ångrar inte köpet en sekund.

Tack för uppdateringen. Det låter som du gjorde ett klokt val. Lycka till med träningen!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in