2014-03-11, 23:02
Medlem
Mulas avatar
Ännu en teori:
http://www.lowyat.net/2014/03/was-there-a-problem-with-the-mh370-boeing-777-200-aircraft/

Kabindekompression och påföljande medvetslöshet ombord har ju varit uppe förut, det är nog åtminstone mer sannolikt än kapare och nordkoreaner.
Citera
2014-03-11, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plusken
Bara lägg ner, det vi säkert vet, är att planet hade en kurs mot Nord Korea, inte mot sin destination.. det är stenhårda fakta som inte går att fejka... det säger kapare!

Det är du som ska lägga ner ditt efterblivna snack om "stenhårda fakta" och "Nord Korea" (skriv ihop tack). Planet flög enligt sin planerade kurs tills det försvann (eller vände). Se t ex här: http://johnnyjet.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2014/03/MH370.jpg
Citera
2014-03-11, 23:03
Medlem
beajedis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tehe
varför tror du räddningstjänsten gick ut i media och varnade folk att inte förlita sig på att sin smartphone fungerar i fjällen när de skulle ut och vandra? en mast räcker ca 4 km, med berg och vegetation ivägen lite sämre. haft turer med telenor som visat sin närmaste mast på datorn och säger att jag "har" täckning i stugan när jag i själva verket inte har det.

Det jag menar är att man kan spåra sista uppkoppling mot en mast. Jag själv har fått täckning i et flygplan, man vet ju aldrig.
Citera
2014-03-11, 23:05
Medlem
zobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beajedi
Men vad fan. Allt kan ju spåras. Båda apple og div android har ju jäkla bra metoder på och spåra.

Men herregud Du tror verkligen att när du ringer så flyger signalerna bara rakt upp i luften och iväg eller? Nånting måste ta emot signalerna som telefoner skickar ut.. I detta fall tror jag inte det
Citera
2014-03-11, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Om det här stämmer (dvs inte är en fake av någon lustigkurre) så verkar plankroppen vara intakt. Då borde det även finnas överlevande i livbåtar. Hoppas.

Då återstår frågan, vad är positionen för fyndet??
Citera
2014-03-11, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beajedi
Det jag menar är att man kan spåra sista uppkoppling mot en mast. Jag själv har fått täckning i et flygplan, man vet ju aldrig.

Jo men det borde väl redan ha gjorts i så fall, dock måste man ha 3(?) master för att få en mer tillförlitlig position och inte att signalen speglas. Hände efter stryckmordet i bollnäs, (FB) 26-årige Christian Larsson styckmördad i Bollnäs, och polisen letade några kilometer fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theangleaxe
En sak jag tänkt på är, borde inte kemikalierna från planet eller andra metaller och föremål ge ifrån sig en viss strålning eller liknande som man kan märka av med satelliter och diverse ganska enkelt?

Intressant tanke, men jag tror nog dylik strålning skulle försvinna som en piss i atlanten jämfört med all bakgrundsstrålningen från själva planeten vi steppar runt på... hoppas du inte var seriös..
Citera
Medlem
beajedis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zob
Men herregud Du tror verkligen att när du ringer så flyger signalerna bara rakt upp i luften och iväg eller? Nånting måste ta emot signalerna som telefoner skickar ut.. I detta fall tror jag inte det

Nei, men ärligt. Det nya nu är ju att flygplanet ska ha snudd och flugit tilbaka över malaysia. Då borde det va en möjlighet for täckning på tlf vid närmaste mast. Det jag menar.
Citera
2014-03-11, 23:09
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnniePuma
.

Något annat som talar emot det är att varken pilot eller någon av de 200+ passagerna använt sina mobiltelefoner.

Har inte läst hela tråden men finns det källa på detta? isåfall blev det mycket mer intressant, även om planet skulle störta rakt ner i havet så lär passagerarna märkt det dirr och smsat att det är nå skumt på g, spec om dom flög på hög höjd som nämnts.

någon borde smsat tex ''im scared'' elr något.

Annars är explosion/missil? som sprängt hela planet dirr enda alternativet väl
Citera
2014-03-11, 23:14
Medlem
Ankanins avatar
Ang. Find my iPhone och dyl. går det väl att se den senaste gången mobiltelefonen haft uppkoppling till något nät? Det hade varit ganska intressant.

Citat:
Ursprungligen postat av plusken
hoppas du inte var seriös..
Klart han var. Han anser sig också behärska astrofysik.
Citera
2014-03-11, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FimpeDimpen
Då återstår frågan, vad är positionen för fyndet??

här är den in zoomad
TVÅ BÅTAR

http://www.imghack.se/148995
Citera
2014-03-11, 23:15
Medlem
Att Malaysias militär skulle mörka något tror jag inte.
Då är det mer sannolikt att dom inte har nån koll på vem som rör sig i deras luftrum.
Det finns väl inga omedelbara hot mot Malaysia?
Däremot är det en väldig massa trafikflygplan i deras luftrum hela tiden.

Sannolikt har dom väl ett par relativt gamla primärradarstationer med medioker inspelnings/logg-funktion.
Nu måste någon sitta och jämföra dessa primärdata med andra stationers sekundärdata för att reda ut vilket plan som är det försvunna.
Lägg till dåliga tidsstämplar, dålig täckning på radarn och data från flera stationer som måste synkas med sekundärradar och hundratals trafikflygplan så kan det nog ta en stund.

Men Malaysias militär vill förstås inte erkänna att man inte har en jäkla aning om vem som är i deras luftrum, därav denna tystnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in