• 1
  • 2
2014-03-08, 00:27
Medlem
CleanFoxs avatar
Citat:
Citat:
När en detektor visade att något rörde sig vid rävåteln tog jägaren geväret, gick ut och sköt ett dödande skott mot djuret.
[..]Det var mörkt när skottet föll, men enligt hundägaren bar hunden reflexväst.
http://www.expressen.se/gt/jagare-do...et-var-en-rav/

Citat:
Citat:
Hur rävlik hunden i fråga var framgår inte av anmälan. [..] Polisen kommer att utreda saken som misstänkt jaktbrott.
http://www.nwt.se/torsby/article1503929.ece

Själv tror jag att denna inavlade WT-Jägare hoppades kunna dräpa en mördarvarg som hotade äta upp alla bygdens barn.
Detta bevisar ju ytterligare en gång att många av de som jagar inte bör få ägna sig åt detta och att somliga kan räknas som direkt olämpliga att inneha vapenlicens.
Någon som vet mer om fallet?
Citera
2014-03-08, 01:19
Medlem
CleanFoxs avatar

Om rubriken hade varit "tonårsgäng slog ner kvinna med rollator" så finns det alltid dem som hade läst det som att dom slagit själva rollatorn i huvudet på kvinnan...
Tycker min rubrik funkar fint.
Förmodligen funkar det inte lika fint att indirekt hävda att man trodde att det var en räv med reflexväst
Hade varit fint att få ett namn på idioten för kommande nominering till Flashback Awards.
Som jag förstår det hela skedde händelsen i Wärmland och är det någonstans man kan komma undan med liknande saker så är det nog där.
Citera
2014-03-08, 01:24
Medlem
kitschis avatar
Dags att lämna in vapen och licens tycker jag. Han borde haft bättre koll innan han sköt.
Citera
2014-03-08, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CleanFox
Själv tror jag att denna inavlade WT-Jägare hoppades kunna dräpa en mördarvarg som hotade äta upp alla bygdens barn.
Detta bevisar ju ytterligare en gång att många av de som jagar inte bör få ägna sig åt detta och att somliga kan räknas som direkt olämpliga att inneha vapenlicens.
Någon som vet mer om fallet?

Det är väl rätt alarmerande om man plockar upp sitt jaktgevär för att skjuta en räv? Är inte de annars fridlysta? Och borde man verkligen inte se en reflexväst? Hoppas att denne idiot inte får vandra runt med vapen länge till.
Citera
2014-03-08, 02:42
Medlem
WaS-ToYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solvargen
Det är väl rätt alarmerande om man plockar upp sitt jaktgevär för att skjuta en räv? Är inte de annars fridlysta? .

Räv är inte fridlysta.

Personligen som jägare så har jag väldigt svårt för jägare som skjuter utan att vara säker på vad de har i siktet. Dylika borde bannlysas från jakten!
Citera
2014-03-08, 03:12
Medlem
Scherings avatar
Skämt åsido, det skedde ju nattetid och om det inte var en belyst åtel så syns inte en reflexväst. Jägaren såg väl konturerna av hunden och sköt. Grannens hund ska för övrigt inte springa omkring på jägarens mark hur som helst.
Citera
2014-03-08, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WaS-ToY
Räv är inte fridlysta.

Personligen som jägare så har jag väldigt svårt för jägare som skjuter utan att vara säker på vad de har i siktet. Dylika borde bannlysas från jakten!

Jag håller med.. Det enda jägare är egentligen är sjuktkåta, fulla gubbar som kompenserar att de inte kan få upp lillpicken..

Till ämnet: En liten by utanför Torsby, om jag fattade det hela rätt..

http://nwt.se/torsby/article1503929.ece

Citat
"Händelsen utspelade sig i måndags kväll och enligt polisanmälan var det mörkt då hunden sköts i en by utanför Torsby..."
Citera
2014-03-08, 08:20
Medlem
Yundais avatar
Det är väl inte värre än när Runar jagade från sovrumsfönstret.

Tydligen väldigt svårt för vissa att hålla igen på skottet trots att de inte ser på vad de ska skjuta på. Det är betydligt mer vanskligt.

Sen undrar jag lite hur det är med grannsämjan.....

Kan ju vara en liten pikant sak som irriterat....
Senast redigerad av Yundai 2014-03-08 kl. 08:23.
Citera
2014-03-08, 11:38
Medlem
Sniperesss avatar
idiotiskt att skjuta en hund, då har han inte haft ordentilg vetskap om vad han skjöt på.

men man kan fråga sig varför grannhunden sprang lös mitt i natten, kan det röra sig om att detta var något som skedde ofta, och att denne var trött på att ha grannhunden drivande på sin mark?
Citera
2014-03-08, 12:18
Medlem
theodor.busses avatar
Det var ju tur i varje fall att han inte sköt sin svärmor: "https://www.flashback.org/sp45656621".. Länk till originalartikel: "Svärmor förväxlades med skabbräv".

Det verkar som att vissa jägare ser en räv, när det i själva verket är en hund med reflexväst eller en svärmor som ska hämta dagens post.
Citera
2014-03-08, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Skämt åsido, det skedde ju nattetid och om det inte var en belyst åtel så syns inte en reflexväst. Jägaren såg väl konturerna av hunden och sköt. Grannens hund ska för övrigt inte springa omkring på jägarens mark hur som helst.

Och du tycker man ska skjuta i mörker på konturer? Jävlas pajas!
Citera
2014-03-08, 12:35
Medlem
BaalZeBubs avatar
Rävar är hundar, så hans misstag finns egentligen inte. Man hade lika gärna kunnat påstå: sköt pudel för att han trodde att det var en tax.

"Rävar kallas kortbenta medlemmar av familjen hunddjur (Canidae). Rävar är ingen systematisk grupp utan omfattar likartade arter av hunddjur."
http://sv.wikipedia.org/wiki/R%C3%A4var
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in