Citat:
Ursprungligen postat av
vedhuggare
Mace, jag vet vad som hände i Katyn. Sovjet tog livet av en intelligentia. Tro inte att jag tycker om det och inte heller det som hände i Oradour, som Palme sade.
Så bra, då kanske du nu slutar kalla sånt som inte är massakrer för massakerer i fortsättningen då. I synnerhet inte folk som bränner sig själv inne
Citat:
Ursprungligen postat av
vedhuggare
Jag tycker att du ska fråga dig varför Europarådet, ej att förväxla med EU-rådet, klagar på den undermåliga domstolsutredningen i Odessa. Det är nu känt att Parubiy, vice talman och tidigare kommendant på Maidan, var på plats i Odessa under de aktuella dagarna. Om du har klagomål på den informationen, så får du tar den till Europarådet och norske Torsten Jagland.
Hade du läst och förstått rapporten så hade du haft svaren.
De tunga punkterna är en felorganiserad utredningsverksamhet och ett bristfälligt rättsystem.
Att man höll brandkåren inne efter att den hade attackerats och fått en brandbil stulen är förståeligt
Att poliser som tidigare hade blivit beskjutna av proryssar inte hade särskilt bråttom att hjälpa dem är också förståligt men inte acceptabelt
både utredningsverksamheten och rättssystemet var ju arv efter den tidigare regimen och sånt tar tid att fixa så det är helt orimligt att lägga ansvaret för det på nån annan än yanokowitch och hans regim
Citat:
Ursprungligen postat av
vedhuggare
Det var den här utvecklingen, som skrämde både Krim- och Donbass-borna i olika steg och fick olika följder. Det var i Odessa, som Ukraina slutligen förlorade Donbass, som jag förstår det och det var i Kherson, som Ukraina förlorade Krim.
Ukraina har inte förlorat något idag heller, Landets gränser är och förblir de samma hur många gånger du än försöker ljuga om det. En illegal ockupation förändrar inte det idag heller
Dock tackar jag för rapporten. Den innehöll ju det slutliga beviset för att det var de proryska dräggen som grillade sig själva.
Forensic examinations subsequently indicated that the fire had started in five places, namely the lobby, on the staircases to the left and right of the building between the ground and first floors, in a room on the first floor and on the landing between the second and third floors.
Other than the fire in the lobby, the fires could only have been started by the acts of those inside the building.