Citat:
Ursprungligen postat av
Lucas49
Ja precis som väntat, extrempartier med nynazistiska strömningar åker med glädje till Krim trots att Ukraina inte gett tillåtelse vad jag kan förstå. Våra folkvalda ledamöter lär inte åka till Krim eftersom man då skulle bryta mot vett, etikett och sunt förnuft så det stänker om det. Putin får nöja sig med bottenskrapet som vanligt. Lika barn.....
Lucas, Korvun-Micke är en konservativ fd. polsk presidentkandidat. Att kalla honom för nynazist är okunnigt och kontraproduktivt ur din synpunkt sett, det ser inte bra ut. Han skulle reagera ordentligt. Du talar om en konservativ katolsk polack och beskyller honom på det här sättet. Vad håller du på med? Korvun-Micke står för kristna konservativa europeiska värden och har funderingar kring Krim. Han ser nog det stora förfallet i Europa och hur Europa har förvandlats/förfallit till en amerikansk koloni precis som Ukraina. Ryssland är på många sätt ett kristet hopp för Korvun-Micke, mig och många andra, som jag förstår det, trots att vi nog har olika teologi. Du behöver inte ens dra in religionen. Folk från vänster och höger stödjer Krim av politiska skäl, inte religiösa.
Det är fel på alla som säger emot ditt Kiev, Lucas. De må vara tyskar, polacker, fransmän, svenskar och andra. Stå ut med att alla inte stödjer ditt Ukraina, om du förstår demokrati och yttrandefrihet.