Citat:
Ursprungligen postat av
Draken55
Du menar de ytterst få krimtatarer som finns kvar på krim? de som inte ryssland fördrivit , fortfarande fördriver och fängslar?
Propaganda kan i sin yttersta form vara riktigt äcklig, du köper den, vad är du för en?
Du lever kvar i Sovjet och behöver göra en tidsresa. Kiev gjorde ingenting för Krim och tatarerna. Ryssland gav dem omedelbums språkskydd och landrättigheter. De är trygga på Krim, utom när extremisterna spränger elledningar och stänger av färskvattnet. Stoppar matleveranser. Du skulle ha hört Yats hota tatarerna. Finns på youtube och jag postade länken för länge sedan. Vad tror du tatarerna tycker om att risskörden blev lidande ett år?
Det är sant att tatarerna fick lida under Stalin, men det är mindre känt varför. Några, kanske många, stödde tyskarna under kriget. Jag tycker inte om det som hände, men nu när jag på senare år har fått bättre information har jag lite bättre förståelse.
Tänk att jag, som växte upp under kalla kriget, först nu har tillgång till bättre information och ofta på Sputnik och fortruss, två sajter du inte tycker om.
Om du tror att tatarerna deporteras, så har du förläst dig på ukrainska medier. Om det vore sant, så skulle jag reagera direkt, eftersom jag inte tycker om övergrepp.