2016-09-10, 01:05
Medlem
Mejla Mikael Holmström på DN, han vet allt om Krim och Ryssland. Fråga honom om du har några frågor. Mikael Holmström har ett fantastiskt kunnande, han pratar ryska (det gör inte alla!!!! 150 miljoner bara, plus ett antal till, plus jag och ett antal till som inte ens räknas ) men han är ändå i och med DN-anställlningen så måste han ju veta något: Ja han är den enda som vet något. Han sitter här i Stockholm men i och med att han är DN och Mikael Holmström så vet han allt. Fråga inte längre.. Svaret finns här... Mikael Holmström ... Han hatar ryssland men han är samtidigt väldigt duktigt på att dölja det::: fantastiskt jag kippar efter andan. ... Mikael Holmström .,,bara namnet,... Niklas Ekdal .... ooo jag får orgasm. De är så vederhäftiga när de pratar om ryssland utan att ha varit i ryssland oooo jag älskar dessa shabby blond gamla gubbar ändå inte gubbar , vederhäftigheten inkarnerad.

Tycker personeligen just för att jag hatar dessa svin så mycket att ett ryskt angrepp och intagande av göteborg eller skåne vore rätt kul. Självklart skulle jag vara en s. k. quissling, ställa upp till 100 procent bakom Ryssland... Men nu handlar det inte om ihjälgasningen av 6 miljoner judar (jo , det gör det visst enligt Niklas Ekdal den fantasitska människan och hans shabby blonda anhang) utan om något mycket mer simpelt.

Om Ryssland invaderar Sverige ställer jag mig självklart bakom Ryssland eftersom detta är något jag länge längtat efter och detta gör inte mig till nazist.
Citera
2016-09-10, 01:15
Medlem
Niklas Ekdal, bara namnet får PK-toppluvorna med förträngda antisemitiska känslor att få orgasm. Niklas Ekdal själv lever i illusionen att inte alla har genomskådat honom, och att allt handlar om hans vederhäftiga utseende, fast det förstår han inte själv. Är han snygg? Nej, han har bara ett sånd utseende man ska ha. Fast jag tycker inte synd om ett äckel som alltid hamnar så fel och tycker så fel och är så ytlig och aningslös och tanklös. För mig hade det varit klart bättre om äcklet lyckades med något av sina påstådda självmordsförsök. Vem är liksom Niklas Ekdal, En självmordskandidat som kanske lyckas bättre nästa gång.

Personligen hoppas jag att kräket går och tar livet av sig så slipper man höra en ny patetisk historia som ingen ändå tror på.
Citera
2016-09-10, 22:32
Medlem
fitz-humes avatar
De ryska ockupanterna har kul på den ukrainska Krimhalvön:
http://www.businessinsider.com/photos-russias-military-exercise-crimea-2016-9?r=US&IR=T&IR=T/#russian-paratroopers-perform-their-descent-15
Citera
2016-09-11, 06:47
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
De ryska ockupanterna har kul på den ukrainska Krimhalvön:
http://www.businessinsider.com/photos-russias-military-exercise-crimea-2016-9?r=US&IR=T&IR=T/#russian-paratroopers-perform-their-descent-15

Skönt att dom kan stoppa den Ukrainska aggressionen mot dessa människor.
Citera
2016-09-11, 17:27
Medlem
Kravtjuk får nog några ukie-vänner att sura. Speciellt de frivilliga som väntar land på Krim som belöning för sina ”insatser”. Krim är för Ukraina förlorat och Tjeckiens president säger samma sak.

Citat:
Ukrainas förste president Leonid Kravtjuk har erkänt Krim som en del av Ryssland. "I själva verket är det (Krim) redan Ryssland", sade Kravtjuk i en intervju med UNN News Agency.

http://www.nyhetsbanken.se/2016/09/ukrainas-forste-president-krim-tillhor.html

Krim har varit ryskt i århundraden:

Citat:
Krim införlivades första gången med Ryssland 1778. Enligt en rad
alltjämt giltiga avtal mellan Turkiet och Ryssland av 10 juli
1774, 8 april 1783 och 28 december 1783 tillhör halvön Krim
Ryssland.

Dess [Krims] första president, Jurij Mesjkov, krävde återförening med Ryssland
men avsattes med ett tvångsingripande från Kiev. Ukraina besatte
halvön militärt och Mesjkov tvingades i landsflykt och kunde
återvända först efter självständigheten i mars 2014.

http://www.nyhetsbanken.se/2016/08/ratt-for-vast-ar-fel-for-ryssland.html
Citera
2016-09-11, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Kravtjuk får nog några ukie-vänner att sura. Speciellt de frivilliga som väntar land på Krim som belöning för sina ”insatser”. Krim är för Ukraina förlorat och Tjeckiens president säger samma sak.

Visst kan Krimhalvön riskera att hamna i ryska sfären men att hänvisa till historiska skeden är ju faktiskt ganska okunnigt resonemang. Skall vi jaga ut ryssen ur Karelen och Köningsberg också, Polen skall väl också ha en del av nuvarande Ryssland mm mm. Nej givetvis inte, så resonerar inte vuxna ansvarsfulla politiker idag, Putin undantaget. Det är därför vi har en fredsperiod i Europa, en fred som enbart Ryssland kan sätta stopp för genom sin aggressiva politik och ur politiskt synvinkel dåraktiga och oansvariga militärmanövrar. Så Krim är Ukrainskt tills nya papper är underskrivna eller Kiev medger övertaget och att nya legitima val hålls där Krimborna får säga sin uppriktiga mening utan risk för repressalier. Dessutom har ju Ryssland en tradition i att förfalska historien till egen fördel, det skall vi inte glömma när rysk historia dras fram som ett svepskäl till aggression.
Citera
2016-09-11, 18:42
Bannlyst
Citat:

Jag tror inte Kravtjuk får någon vuxen människa i Ukraina att sura. Alla, även Ukrotrollen vet att Krim var, är och kommer att förbli ryskt, men i vanlig ukrainsk stil vill man ju få stålar innan man erkänner detta uppenbara faktum. Det kallas "donationer".
Citera
2016-09-12, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-Kill
Jag tror inte Kravtjuk får någon vuxen människa i Ukraina att sura. Alla, även Ukrotrollen vet att Krim var, är och kommer att förbli ryskt, men i vanlig ukrainsk stil vill man ju få stålar innan man erkänner detta uppenbara faktum. Det kallas "donationer".

De flesta ukrainare förstår säkert hur det är med Krim (bättre än den svenska utrikesministern, den enormt nyrika Bryssel-tjänarinnan, en kvinna av folket, med mycket låg skatt och ingen högre utbildning, men med lojalitet till det ateistiska storkapitalet, som Barroso och Reinfeldt. Hon är väl också snart på Goldman Sachs). Jag tänker mer på de flashback-muppar, som inte vill förstå Krim.

Krim kanske kan köpas? Oligarkerna säljer eller köper vad som helst med profit. Jag har aldrig besökt Ukraina och du vet bättre än vad jag gör.
Citera
2016-09-12, 17:39
Bannlyst
Citat:
De flesta ukrainare förstår säkert hur det är med Krim (bättre än den svenska utrikesministern, den enormt nyrika Bryssel-tjänarinnan, en kvinna av folket, med mycket låg skatt och ingen högre utbildning, men med lojalitet till det ateistiska storkapitalet, som Barroso och Reinfeldt. Hon är väl också snart på Goldman Sachs). Jag tänker mer på de flashback-muppar, som inte vill förstå Krim.

Krim kanske kan köpas? Oligarkerna säljer eller köper vad som helst med profit. Jag har aldrig besökt Ukraina och du vet bättre än vad jag gör.

Man kan ju säga att Ryssland redan köpt Krim när man skrev på ett långtidskontrakt avseende Charkovpakten avseende hyra av halvön av oligarkerna (som i vanlig stil valts av det lättlurade folket). Charkovpakten gick ut på att den ryska flottan fick använda Sevastopol-basen fram till år 2042 mot att Ukraina fick billig energi av Ryssland. Sedan använde de ukrainska oligarkerna den billiga energin för att tillverka t.ex. stål eller jordbruksprodukter som sen såldes till världsmarknadspriser. Summan av kardemumman blev alltså att de ukrainska oligarkerna fick betalt för att Ryssland skulle få stationera sin militär på Krim.

Köpet av Krim kan jämföra det med köp av fastigheter i många länder i vilket du får rätten att hyra objektet på en extremt lång tidsperiod trots att t.ex. kommunen äger tomten. I realiteten äger du dock stället. Det ukrainska folket fick förstås inte ut en kopek av avtalet och visst kan jag förstå att de var missnöjda men de hade ju av fri vilja valt sina oligarker i demokratiska val. Man får de politiker man förtjänar.

Maidan ändrade spelreglerna. Ryssland insåg att det var omöjligt att lita på Ukraina. Därför tog man fysiskt över det som man i realiteten redan köpt. Ungefär som att gå in med en indrivare och kasta ut husockupanter i ens egen fastighet. Så nu är det inte aktuellt med något "köp" längre. Varenda rysk beslutsfattare jag träffar säger samma sak om Krim: "вопрос закрыт". Frågan är avslutad och det blir inga fler diskussioner om Krim. Det här är ett väldigt typiskt beteende när man förhandlar och gör affärer i Ryssland. Man snackar länge och väl, vänder och vrider och försöker hela tiden hitta fördelar för sig själv och förhandla om så snart tillfälle ges. Men när väl "snodden har gått av", ja då är den av och då är det slutsnackat. Nu är det slutsnackat om Krim.
Senast redigerad av G-Kill 2016-09-12 kl. 17:56.
Citera
2016-09-12, 21:55
Medlem
OlleHelges avatar
Citat:
...
Maidan ändrade spelreglerna. Ryssland insåg att det var omöjligt att lita på Ukraina. Därför tog man fysiskt över det som man i realiteten redan köpt. Ungefär som att gå in med en indrivare och kasta ut husockupanter i ens egen fastighet. Så nu är det inte aktuellt med något "köp" längre. Varenda rysk beslutsfattare jag träffar säger samma sak om Krim: "вопрос закрыт". Frågan är avslutad och det blir inga fler diskussioner om Krim. Det här är ett väldigt typiskt beteende när man förhandlar och gör affärer i Ryssland. Man snackar länge och väl, vänder och vrider och försöker hela tiden hitta fördelar för sig själv och förhandla om så snart tillfälle ges. Men när väl "snodden har gått av", ja då är den av och då är det slutsnackat. Nu är det slutsnackat om Krim.

Oj, du försöker dig på ett resonemang. Jag tror det enda man verkligen kan säga är att: "Путин хочет, чтобы этот вопрос был закрыт..." dvs på ren svenska: Detta är rent önsketänkande av Kreml.
Citera
2016-09-12, 22:52
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Man kan ju säga att Ryssland redan köpt Krim när man skrev på ett långtidskontrakt avseende Charkovpakten avseende hyra av halvön av oligarkerna [...]

Hur mycket du än vill få till det så HYRDE Ryssland flottbasen av Ukraina. Det fanns inget köp. Att kontraktet löpte på lång tid har ingen som helst betydelse.

Hyreskontraktet är numera ogiltigt eftersom Ryssland bröt villkoren. Ryssland har därmed inte längre någon som helst rättighet till närvaro på Krimhalvön. Ryssland kommer att bli stämda i internationell domstol för detta brott. Det kommer att kosta, det är säkert.
Citera
2016-09-13, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OlleHelge
Oj, du försöker dig på ett resonemang. Jag tror det enda man verkligen kan säga är att: "Путин хочет, чтобы этот вопрос был закрыт..." dvs på ren svenska: Detta är rent önsketänkande av Kreml.

Jag tycker du verkar vara en lättsinnig och jävligt oansvarig liten äventyrare. Du som besökare i Ukraina kan unna dig att argumentera för "det totala kriget" eftersom du inte behöver ta konsekvenserna för dina åsikter. Du känner inte tanterna i parken i Kiev, som får sin pension indragen. Det är inte din pappa som blir utan cancerbehandling på sjukhuset i Cherson för att pengarna gått till nya stridsfordon. Det är inte du som blir inkallad i en värdelös och råkorrupt armé och blir blind eller rullstolsbunden efter någon granatattack i Donbass. Det är inte du som står utan socialt skyddsnät när sånt händer. Det är alla människor runt dig i Kiev. Vad som händer dem om något går fel, ja det tänker du inte på eller du skiter i det.

Om och när Ukraina börjar kännas lite obehagligt så köper du bara en enkelbiljett hem till Sverige och tittar på eländet på TV med en Norrlands Guld i handen. "Fan den jävla ryssen, hoppas det löser sig för de stackars ukrainarna, då kommer jag tillbaka igen..."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in