• 1
  • 2
2014-03-07, 16:49
Medlem
Tja. Intresserad av en knappmobil a la 2005 talet innan smartphone/iphone tog över mobil industrin. Det enda kravet egentligen är att man ska kunna "surfa" tex mail o liknande uppgifter tillsammans med Whatsapp eller KIK messenger..

Någon som kan rekommendera någon lur med dessa krav tillfredställda?
Citera
2014-03-07, 17:01
Medlem
Vilken typ av knappar är du ute efter? Siffror eller fullstort Qwerty?
Blackberry har ju en del lurar med Qwerty i alla fall, om det var det du var ute efter.
Har för mig att både LG och Motorola har tangentbordstelefoner med Android, kan också vara värt att kolla upp.
Citera
2014-03-07, 17:04
Medlem
Siffror är också ett krav. Qwerty och touch är inget för mig. Hederlig gammal telefon ska det vara.
Citera
2014-03-07, 17:10
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Fanns ju en hel del smartphones utan touchscreen förut. De flesta med symbian. Men sedan nokia skrotade sina symbiantelefoner har det väl inte kommit så mycket nytt.

Skulle gissa att det enklaste är att försöka leta efter en begagnad symbianlur från nokia eller samsung.
Whatsapp ska finnas för s60 3rd edition så en n95/n96 borde funka bra.

Det lär dock inte finnas mängder av (nyare) appar och eftersom symbian numera är helt dött lär det inte bli fler. Men än så länge verkar i alla fall whatsapp fungera.
Citera
2014-03-07, 17:13
Medlem
Loxuss avatar
Finns ingen modern telefon med det.
Varför vill du ha detta? Bakåtsträvare much?
Citera
2014-03-07, 17:18
Medlem
pontus.cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chidi-imobong
Tja. Intresserad av en knappmobil a la 2005 talet innan smartphone/iphone tog över mobil industrin. Det enda kravet egentligen är att man ska kunna "surfa" tex mail o liknande uppgifter tillsammans med Whatsapp eller KIK messenger..

Kik stödjer:
iOS, Android, Windows Phone, ovi och blackberry.

Whatsapp stödjer:
iOS, Andorid, Windows Phone, Nokia och Blackberry. Vad gäller nokia är det dessa enheter som Kik fungerar på

Om någon av dessa är en gammal hederlig telefon vet jag inte, det får du kolla upp själv. Annars vad gäller det jag skrivit innan verkar det inte vara det lättaste att få kik eller whatsapp att fungera på en gammal sony eriksson. Annars finns det några knapptelefoner med touch och fysiskt tangentbord. Då kan du titta här (FB) Android med tangentbord

Surfa kan du göra på nästan vilken "ny" sony eriksson som helst, bara att det går förbannat segt då.
Citera
2014-03-07, 17:25
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus

Klart det finns moderna telefoner med knappar. Eller ja, det beror ju på vad du menar med modern, men denna kör android 4.2 och släpptes för drygt ett halvår sen, dock säljs den inte i europa.

http://cdn.redmondpie.com/wp-content...-SCH-W2013.jpg
Citera
2014-03-07, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontus.c
Kik stödjer:
iOS, Android, Windows Phone, ovi och blackberry.

Whatsapp stödjer:
iOS, Andorid, Windows Phone, Nokia och Blackberry. Vad gäller nokia är det dessa enheter som Kik fungerar på

Om någon av dessa är en gammal hederlig telefon vet jag inte, det får du kolla upp själv. Annars vad gäller det jag skrivit innan verkar det inte vara det lättaste att få kik eller whatsapp att fungera på en gammal sony eriksson. Annars finns det några knapptelefoner med touch och fysiskt tangentbord. Då kan du titta här (FB) Android med tangentbord

Surfa kan du göra på nästan vilken "ny" sony eriksson som helst, bara att det går förbannat segt då.

Källa på att Kik fungerar med dessa telefoner?
Citera
2014-03-07, 17:36
Medlem
vi har följande telefon på jobbet. Samsung Xcover 271 den går att installera appar på och så.
Citera
2014-03-07, 17:43
Medlem
Domedagens avatar
Jag kör whatsapp på Nokia E72 samt Nokia E51.

E51 är helt guld för där kan man skriva utan att titta på knapparna som man gör med alla moderna lurar... perfekt när man kör bil.
Hederlig T9
Citera
2014-03-07, 20:16
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chidi-imobong

De flesta av dina önskemål uppfylls av t.ex. Nokia 301. Däremot finns ju inte Kik i java-version.
Citera
2014-03-07, 20:28
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus

Anledning till att så väldigt många runt om i världen vill ha klassiska knappmobiler är att de:

har bättre mottagning och därmed täckning
har betydligt längre batteritid, upp till flera veckor
är smidiga och snabba att använda med en hand.
är betydligt billigare för motsvarade prestanda
är snabbare att smsa med en hand

Omkring hälften av världens mobiler är knappmobiler, vilket man kan förstå enligt ovanstående fördelar. Att då tala om bakåtsträvare låter lite omoget. Knappmobiler är ju bara ett parallellt alternativ, inte nåt gammalt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in