2017-09-13, 14:52
Medlem
trickydicks avatar
Nu finns dom på Facebook igen

https://www.facebook.com/GranskningSverige/
Citera
2017-09-13, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Ledartexten var bara ett exempel för att illustrera vänsterns allmänna faktaresistens och oförmåga till verklighetsförankring. Nu handlar denna tråd om GS så låt mig ta ett konkret exempel kopplat till dem:
SVT sprider fakenews om Granskning Sverige
https://www.youtube.com/watch?v=KzjQOoNp5us

Ekuriren, SVT och några andra medier har publicerat mycket om GS som inte alls stämmer med verkligheten. De fabulerar alltså fritt om GS och sprider desinformation. Sådant agerande av medierna, speciellt public service, är ett uppenbart hot mot demokratin.

Vad som är sant ligger ju i betraktarens ögon/öron, och sanning är ytterst sällan extremhögerns starka sida.
"Facebook har stängt ner hatkanalen Granskning Sverige. Detta efter att organisationen registerfört människor som engagerar sig mot näthat och sedan ringt upp och hotat dem att lämna gruppen."

En lögn som är lätt att kolla var: "Chefer på SVT låg bakom stängning av vår Facebooksida"
Så var inte fallet, det var anmälningar från tusentals personer om hot och trakasserier som gjorde att operatören tittade på vad som hänt, och resultatet blev nedstängning av GS.
Om jag ska vara ärlig så kan man fråga sig varför det inte skett tidigare, maken till språkbruk har jag bara sett i 30-40-talets nazipropaganda mot oliktänkande.
Citera
2017-09-13, 19:08
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladernacken
Som vanligt försöker du blanda bort korten genom att leka med ord och blanda in sådant som inte har med saken att göra.

1) Personer på SVT är inblandade. Acceptera fakta och sluta tjafsa mot verkligheten.

2) GS är ingen hatkanal. Sluta med tramset att upprepa samma lögner hela tiden.

3) GS använder ingen nazipropaganda. Sluta med tramset att upprepa samma lögner hela tiden.

Lägg nu ner det osakliga ältandet och håll dig till fakta. GS värnar demokratin. Är det fel enligt dig?
Citera
2017-09-13, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Ja jösses. Ni tar i från tårna verkligen. Hör erat hat tydligt här.
Ni förstår fortfarande inte hur FB fungerar va? Det är fortfarande FB som bestämmer.

Kollade GS nya sida, GS hävdar att IRM/jagärhär håller på olagligt med att anmäla osv.

Nä, det är inte ett skit olagligt för det första.
Nu hängs personer ut med namn,tele och adress på nazistsidor mm.
Är det extremhögerns svar? Att folk får NMR klisterlappar på sin dörr osv?
Skrämmas till tystnad? Sorry guys, kommer inte fungera.
GS skriver vidare att GS tar inte debatten utan alla skall blockas istället.
Det är ju jättebra, för oss som håller på med att motverka hot och hat i sociala medier.
Fortsätt blocka, det är upp till er att göra det..

Kram på er..
Klarar du av att precisera vad det är du vill debattera?
Citera
2017-09-13, 21:14
Bannlyst
Citat:
Vad som är sant ligger ju i betraktarens ögon/öron, och sanning är ytterst sällan extremhögerns starka sida.
"Facebook har stängt ner hatkanalen Granskning Sverige. Detta efter att organisationen registerfört människor som engagerar sig mot näthat och sedan ringt upp och hotat dem att lämna gruppen."

En lögn som är lätt att kolla var: "Chefer på SVT låg bakom stängning av vår Facebooksida"
Så var inte fallet, det var anmälningar från tusentals personer om hot och trakasserier som gjorde att operatören tittade på vad som hänt, och resultatet blev nedstängning av GS.
Om jag ska vara ärlig så kan man fråga sig varför det inte skett tidigare, maken till språkbruk har jag bara sett i 30-40-talets nazipropaganda mot oliktänkande.

Haha, va? Så att jorden är platt är okej att lära ut, eftersom sanningen ligger i betraktarens ögon?
Citera
2017-09-13, 21:15
Bannlyst
Citat:
Naturligtvis måste en Ledarskribent på Expressen försvara högerideologi det ingår i hennes jobb, speciellt när alliansen ligger dåligt till i opinionen.
Det hon skriver behöver varken vara sakligt eller relevant, det gäller bara att misstänkliggöra vänstern för att vara osakliga och gapiga.
Hon vet dessutom inte ett dugg om arbetsmarknadens lönesättning, där finns redan ingångslöner efter kompetens.
Hon är en typisk elitism som alltid vet bäst, ungefär i stil med Batras "Stockholmare är smartare än lantisar".

Du förstår att Sexpressen är vänsterliberal med judiska ägare, va?
Citera
2017-09-14, 16:06
Medlem
Citat:
Som vanligt försöker du blanda bort korten genom att leka med ord och blanda in sådant som inte har med saken att göra.

1) Personer på SVT är inblandade. Acceptera fakta och sluta tjafsa mot verkligheten.

2) GS är ingen hatkanal. Sluta med tramset att upprepa samma lögner hela tiden.

3) GS använder ingen nazipropaganda. Sluta med tramset att upprepa samma lögner hela tiden.

Lägg nu ner det osakliga ältandet och håll dig till fakta. GS värnar demokratin. Är det fel enligt dig?

1. Vad någon jobbar med på fritiden har väl inte ett skit med gruppen att göra.
2. GS är ingen hatkanal, det är en oseriös nazigrupp som springer i SD svansen.
3 GS propaganda är att bana väg för SD, och har kopplingar till NMR.

GS är några oseriösa nassar som håller sig anonyma, följer inte etiska journalistmetoder utan klipper och klistrar i ljudfilerna så det ska passa er och den som intervjuas framstår som en idiot typ.
Sen hänger ni ut vederbörande och om det sen händer något med denne eller dennes familj osv skiter ni fullständigt i.
Nu har ni börjat hänga ut personer ur gruppen jagärhär, privatpersoner som inte använder gruppen för journalistik, gruppen används bara för att medlemmarna ska få info vart hat och hot förekommer.
Inget annat.. sen är det upp till var och en att skriva någonstans.
Det är inte gruppen jag är här som skriver.
Men det ni gör är att hänga ut privatpersoner och till och med personer som inte ens är med i gruppen.

Kallar ni detta seriöst? Ni skriver vidare att GS blockar alla som är med i jagärhär och uppmanar alla att blocka dessa medlemmar.
Ni vill inte ens ta diskussionen. Och ni kallar er journalister.. jojo..
Citera
2017-09-14, 16:21
Bannlyst
Citat:

GS är några oseriösa nassar som håller sig anonyma, följer inte etiska journalistmetoder utan klipper och klistrar i ljudfilerna så det ska passa er och den som intervjuas framstår som en idiot typ.
Sen hänger ni ut vederbörande och om det sen händer något med denne eller dennes familj osv skiter ni fullständigt i.
Nu har ni börjat hänga ut personer ur gruppen jagärhär, privatpersoner som inte använder gruppen för journalistik, gruppen används bara för att medlemmarna ska få info vart hat och hot förekommer.
Men det ni gör är att hänga ut privatpersoner och till och med personer som inte ens är med i gruppen.

Kallar ni detta seriöst? Ni skriver vidare att GS blockar alla som är med i jagärhär och uppmanar alla att blocka dessa medlemmar.

1: Jo det är det, eftersom inflytelserika personer väger mer än sedvanliga privatpersoner och dessutom har de troligtvis ett nätverk som de har delvis byggt upp via sin yrkesutövning.
2. Samma trams igen. Kallar du Fabian för nazist så bevisar du bara att du har problem med din kognitiva förmåga.
3. Är det SD eller GS som har koppling till NMR menar du? Att bana väg för S har du nog aldrig varit kritisk till antar jag?

Om du börjar argumentera som en vuxen, så kanske folk tar dig på allvar. Tills dess så gissar vi att du knappt är byxmyndig.
Citera
2017-09-14, 19:05
Medlem
Totiuss avatar
Citat:

SVTs inblandning i försöken att tysta åsikter behöver utredas. Jag hoppas att SVT själva gör det till att börja med. Om det har skett på arbetstid eller med SVTs utrustning eller i deras lokaler är det mycket allvarligt. Som tidigare inlägg har påtalat behöver det också granskas om personerna har utnyttjat sin ställning. Vidare behöver det granskas om de har agerat sakligt och opartiskt i sin yrkesutövning inom public service. Du verkar inte alls förstå hur allvarligt det här är.

När det gäller dina övriga punkter så är det samma som du upprepar hela tiden trots att det är mot vad GS själva säger. Det är bara ett rabiat upprepande som inte leder någonvart. Du agerar enligt definitionen av troll: ”Internettroll eller nättroll, oftast bara kallade troll, är personer som skriver på internetforum och liknande (ursprungligen på Usenet) i syfte att provocera fram känslomässiga svar, gräl eller utdragna ofruktbara diskussioner som inte leder någon vart.
(https://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll)

Jag tycker att du ska tänka över vad du påstår och ta del av det som GS informerar om på sin sajt. Att utpeka medlemmar i GS som klandervärda kan vara straffbart enligt 5 kap. 1 § brottsbalken:
Citat:
Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter.

Att de som intervjuas framstår som idioter beror på att de beter sig som idioter. Det är ett idiotiskt och ondsint beteende som håller på att förstöra Sverige. Kolla följande tråd:
(FB) "Sverige går mot en systemkollaps" - vilka är bevisen?

GS avslöjar det idiotiska och ondsinta beteende som håller på att förstöra Sverige. GS avslöjar makthavare som sviker sina självklara plikter (vilket är förräderi per definition). GS värnar demokratin.

Varför vill du och dina gelikar förstöra välfärdsstaten Sverige?
Citera
2017-09-14, 21:03
Medlem
Citat:
SVTs inblandning i försöken att tysta åsikter behöver utredas. Jag hoppas att SVT själva gör det till att börja med. Om det har skett på arbetstid eller med SVTs utrustning eller i deras lokaler är det mycket allvarligt. Som tidigare inlägg har påtalat behöver det också granskas om personerna har utnyttjat sin ställning. Vidare behöver det granskas om de har agerat sakligt och opartiskt i sin yrkesutövning inom public service. Du verkar inte alls förstå hur allvarligt det här är.

När det gäller dina övriga punkter så är det samma som du upprepar hela tiden trots att det är mot vad GS själva säger. Det är bara ett rabiat upprepande som inte leder någonvart. Du agerar enligt definitionen av troll: ”Internettroll eller nättroll, oftast bara kallade troll, är personer som skriver på internetforum och liknande (ursprungligen på Usenet) i syfte att provocera fram känslomässiga svar, gräl eller utdragna ofruktbara diskussioner som inte leder någon vart.
(https://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll)

Jag tycker att du ska tänka över vad du påstår och ta del av det som GS informerar om på sin sajt. Att utpeka medlemmar i GS som klandervärda kan vara straffbart enligt 5 kap. 1 § brottsbalken:

Att de som intervjuas framstår som idioter beror på att de beter sig som idioter. Det är ett idiotiskt och ondsint beteende som håller på att förstöra Sverige. Kolla följande tråd:
(FB) "Sverige går mot en systemkollaps" - vilka är bevisen?

GS avslöjar det idiotiska och ondsinta beteende som håller på att förstöra Sverige. GS avslöjar makthavare som sviker sina självklara plikter (vilket är förräderi per definition). GS värnar demokratin.

Varför vill du och dina gelikar förstöra välfärdsstaten Sverige?

Hahahaha... Var nog det dummaste jag läst på länge.
GS är en oseriös nassegrupp. Förintelseförnekare och missbrukar titeln Journalist.
Några rädda smånassar som först ringer anonymt, sen klipper och klistrar i ljudfilerna och sen utan samvete hänger ut dessa.
Nu även privatpersoner som endast bemöter hot och hat på FB.

FB är ett amerikanskt företag och som har regler. Tror inte att ni förstår detta.
Ni förstår heller inte hur FB fungerar. Jag tycker ni ska plöja igenom reglerna som FB har.
Det är de regler ni godkänner när ni skapar ett konto.

Ni hänger ut privatpersoner olagligt, för vad? Att man bemöter hot och hat?.
Jag håller med en som skrev på FB att det är nog det fegaste man kan göra.
Men som Fabian i GS hävdar, han gör informationen tillgänglig bara men skiter fullständigt i konsekvenserna.
Men fegt är det, riktigt fegt.
Det visar bara hur GS agerar.

Utpekar någon som klandervärd? Haha.
Kör du med härskarteknik?? Tyvärr, funkar inte, byt till någon annan teknik.

Men, en utbildning i hur FB fungerar borde nog vara på sin plats. Ni använder en plattform som ni tror SVT bestämmer över eller gruppen jagärhär bestämmer över.
Herre jösses i min låda..
Citera
2017-09-14, 21:23
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Hahahaha... Var nog det dummaste jag läst på länge.
GS är en oseriös nassegrupp. Förintelseförnekare och missbrukar titeln Journalist.
Du är hysterisk. Jag svarar inte på hysteriska och lögnaktiga inlägg.

Men det är allvarligt att du anklagar GS för att vara en nassegrupp och Förintelseförnekare. Människor som du är farliga för demokratin.
Citera
2017-09-15, 15:46
Medlem
Citat:
Du är hysterisk. Jag svarar inte på hysteriska och lögnaktiga inlägg.

Men det är allvarligt att du anklagar GS för att vara en nassegrupp och Förintelseförnekare. Människor som du är farliga för demokratin.

Allvarligt? Fabian som är VD för GS är förintelsenekare. Sympatiserar med >Nordfront.
Samarbetar med dom också.
Så lögnaktiga kommentarer.. njaaa, antingen har du dålig koll eller så är du förd bakom ljuset av nassegruppen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in