2017-02-18, 11:25
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virgil.I.Grissom
Jag är inte hysterisk över att granskarna granskas. Du får gärna länka till något uttalande där jag säger att det inte är tillåtet att granska GS.

Det jag vänder mig mot är att media försöker få till det att det är lögner.

Ett inspelat program med frågor och svar är sant!

GS erkänner att dom klipper precis som MSM gör.

Andra har berättat att GS lägger upp rå inspelningar.

Du får gärna länka till ett GS program där det framkommer att det är lögn.

Sen kan vi efter hand diskutera vem som betalar. Att Ryssen skulle vara intresserad av att betala för Sveriges väl är lite misstänkt enligt mitt sätt att se på det hela.

Hade jag varit ryss hade jag försökt dölja vad GS gör och stå på den sidan som låter landet översvämmas av afrikaner.

Ta dina piller nu, du är nog redan registrerad. Det är bara att ta det. Jag försår att det kan vara svårt det där med att du inte vet NÄR de kommer och knackar på din dörr men någon sorts ångestdämpande hjälper nog bra.

Uppdrag granskning gör inget annat än angriper de som avslöjar sanningar om Ryssland. Uppdrag granskning bedriver en pro-rysk linje som fiender till Sverige.
Citera
2017-02-18, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Ja det är väl klart att man inte just nu kunnat belägga vilka som ligger bakom Granskning Sverige. Granskning Sverige försöker ju försvåra varje granskning. Men granskningen är kanske inte slut ännu.
Det är klart att jag spekulerar i att det är ryssarna som finansierar Granskning Sverige och som bidrar till att avlösa de partifunktionärer som har till arbetsuppgift att klippa, klistra och förvanska. Det har ju skett förr.
Hemlighetsmakeriet leder till spekulationer.
Eskilstunakuriren redovisar öppet sin granskning. Du behöver inte spekulera vem som äger, hur journalisterna får betalt, hur de ställer frågorna och vilka svar de får.

Vill granskning sverige ge en sann bild av sin verksamhet kan de väl skicka in en ekonomisk redogörelse till kultur och demokratiministern. Ska hon behöva läsa om den redovisningen i media efter att skatteverket granskat och kommit med beslut om upptaxering?

De kan ju till och med ge en sann bild här på flashback eller svara ordentligt och sanningsenligt på Eskilstunakurirens frågor

Åter igen varför skulle ryssarna hjälpa svenska medborgare och avslöja makthavarna som korrupta.

Ryssen borde vara mer intresserad av att förstöra landet ännu mer. Genom att avslöja GS och få dom att sluta störa förstörelsen av landet.

Det värsta som kan hända är att GS aktioner får makthavare att sluta låta landet ta in ännu fler afrikaner.

Men hur vinner ryssarna på detta?
Citera
2017-02-18, 11:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Formeln för att bemöta alternativmedia börjar bli lite uttjatad, jag tror inte det funkar längre.
  • Kalla alla som inte är globalister eller postmarxister för "Troll".
  • Påstå att Putin ligger bakom.
Det framstår mest som någon slags besvärjelse för de "goda" krafterna så att dom för en stund kan inbilla sig att dom inte håller på att förlora initiativet.

Återigen har idioterna i MSM missförstått vad ett "Troll" är. Dom är på något vis helt förlamade i sin okunnighet om hur verkligheten ser ut och var utvecklingen är på väg. Detta senaste "drev" är ju den allra bästa reklam någon som Granskning Sverige hade kunnat önska sig. Jag tror jag tar & donerar en tusenlapp på ren princip. Tusen kronor alltså, inte rubel.
Citera
2017-02-18, 11:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Jag kan trakassera dig om du vill och fråga varför du inte gör som jag säger, varför du inte tycker som JAG tycker. Det kallas för trakasserier och är ett brott. Samma som "granskning Sverige" sysslar med. De använder svagsinta rättshaverister som jublar över några få rubler. Billiga landsförädare.

Du kan försöka tänka dig in i att du är polis, politiker, militär. Så skickar fienden rabiata galningar att trakassera dig privat. Sådant ska det slås ned hårt mot och det lär vi se.

Nä nu får du lägga upp länkar och källor på att ryssen betalar för att rädda Sverige.
Citera
2017-02-18, 11:31
Medlem
Citat:
Jag kan trakassera dig om du vill och fråga varför du inte gör som jag säger, varför du inte tycker som JAG tycker. Det kallas för trakasserier och är ett brott. Samma som "granskning Sverige" sysslar med. De använder svagsinta rättshaverister som jublar över några få rubler. Billiga landsförädare.

Du kan försöka tänka dig in i att du är polis, politiker, militär. Så skickar fienden rabiata galningar att trakassera dig privat. Sådant ska det slås ned hårt mot och det lär vi se.

Nej, du har helt fel. Du glömmer att polis, politiker, militär och så vidare handlar om offentlig och författningsreglerad verksamhet.

Det är skattefinansierad verksamhet som regleras av lagar och bestämmelser. GS avslöjar makthavare som bryter mot det regelverk som gäller.

Det GS gör är bra för demokratin. Fast du kanske är anti-demokrat?
Citera
2017-02-18, 11:32
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virgil.I.Grissom
Åter igen varför skulle ryssarna hjälpa svenska medborgare och avslöja makthavarna som korrupta.

Ryssen borde vara mer intresserad av att förstöra landet ännu mer. Genom att avslöja GS och få dom att sluta störa förstörelsen av landet.

Det värsta som kan hända är att GS aktioner får makthavare att sluta låta landet ta in ännu fler afrikaner.

Men hur vinner ryssarna på detta?
Du tjänar inget på att återupprepa frågor du redan fått många svar på. Ryssen vill söndra och härska, bedriva desinformation. De misslyckades med "Sputnik" på svenska och RT på svenska - det nya är det vi ser i denna tråd "Granskning Sverige". Rättshaverister, pro-ryssar, nazister, så kallade nationalister får småsummor för att i fiendens tjänst försöka angripa våra demokratiska institutioner.
Citera
2017-02-18, 11:34
Medlem
Citat:
Ta dina piller nu, du är nog redan registrerad. Uppdrag granskning gör inget annat än angriper de som avslöjar sanningar om Ryssland. Uppdrag granskning bedriver en pro-rysk linje som fiender till Sverige.

UG gör flera andra grejer, t.ex: Valstugereportaget var ett omdiskuterat inslag som sändes i Sveriges televisions samhällsgranskande program Uppdrag granskning fyra dagar före riksdagsvalet 2002.
Citera
2017-02-18, 11:35
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Nej, du har helt fel. Du glömmer att polis, politiker, militär och så vidare handlar om offentlig och författningsreglerad verksamhet.

Det är skattefinansierad verksamhet som regleras av lagar och bestämmelser. GS avslöjar makthavare som bryter mot det regelverk som gäller.

Det GS gör är bra för demokratin. Fast du kanske är anti-demokrat?
"Granskning Sverige" ogillar att granskas. Varför ogillar ni att granskas? Varför är ni hysteriska över att detta ryska angrepp mot vårt land avslöjats? Alla lögner som krossas, allt fokus på er som uppstår?
Hade "granskning Sverige" varit seriösa hade de gillar reklamen. Nu får ni knapra lugnande piller för att ni anonyma belyses.
Citera
2017-02-18, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Eskilstunakuriren redovisar öppet sin granskning. Du behöver inte spekulera vem som äger, hur journalisterna får betalt, hur de ställer frågorna och vilka svar de får.

Jag uppfattar att Ekuriren ger en hittepå-bild. GS sida framkommer ju inte alls? Hur menar du att det följer de pressetiska reglerna?
Citera
2017-02-18, 11:37
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
UG gör flera andra grejer, t.ex: Valstugereportaget var ett omdiskuterat inslag som sändes i Sveriges televisions samhällsgranskande program Uppdrag granskning fyra dagar före riksdagsvalet 2002.
Och? UG är inte det som diskuteras här. "Granskning Sverige" är inte UG. "Granskning Sverige" är ett ryskt projekt inom deras informationskrig mot Europa.
Citera
2017-02-18, 11:38
Bannlyst
Citat:
Du tjänar inget på att återupprepa frågor du redan fått många svar på. Ryssen vill söndra och härska, bedriva desinformation. De misslyckades med "Sputnik" på svenska och RT på svenska - det nya är det vi ser i denna tråd "Granskning Sverige". Rättshaverister, pro-ryssar, nazister, så kallade nationalister får småsummor för att i fiendens tjänst försöka angripa våra demokratiska institutioner.

Jag har inga problem att förstå att ryssen planerar skit för Sverige och även kan tänka sig att ta över landet.

Men i takt med att Sverige förstörs och feminazismen och hbtq tar över landet. Torde inte intresset från Putin minska att gå in i Sverige. Vad ska han med alla dessa hönsmedborgare?

Sen blir det extra underligt att Ryssen satsar pengar på verksamhet som hjälper svenska medborgare att granska makten.

Varför lägger ryssen pengar på det istället för att lägga pengar på att skyffla in ännu fler barbarer i Europa.

Frågan blir vad tjänar ryssen på att rädda Sverige.

Vill ryssen att vi ska bli normala igen så att han kan invadera oss om så där en 20 år då vi har städat färdigt bland alla orcher.
Senast redigerad av Virgil.I.Grissom 2017-02-18 kl. 11:43.
Citera
2017-02-18, 11:39
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Påverkan från Ryssland är ett möjligt scenario bland många möjliga scenarier. Men nu jobbar inte GS med propaganda eller med att trakassera hederliga makthavare och medborgare.

GS ställer makthavare till svars och det är ju pinsamt tydligt att makthavarna ofta inte kan förklara sitt agerande. Tycker du inte att det är allvarligt? Är inte du också medborgare och betalar skatt? Känner du inget ansvar för det land som du lever i?
Hahaha! Granskning sverige jobbar inte med propaganda? Hoho..
Granskning sverige är redan avslöjad som en högerpopulistisk (läs rasister(läs lågbegåvade)) trollfabrik.
Det är noll seriös journalistik.
Ett tips: om du är besviken och arg/bitter på samhället så ta en funderare om det verkligen blir bättre av att stödja såna här uppenbara propagandaapparater som vinklar och ljuger å det grövsta? Som har grund i hat. Är det bättre journalistik? Erbjuds ett bättre samhälle på det viset?
Nej, tyvärr är nyspråket från George Orwells 1984 här..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in