Citat:
Ursprungligen postat av
salty-sailor
Om jag skapar band och gör något med andra män som jag har något gemensamt med är jag en äcklig bastuklubs mansgris som hatar kvinnor. det går liksom inte att vinna
Nördkultur! Det finns en massa sådana här manliga, eller i stort sett manliga kulturer, som lever och frodas i det tysta. Det är först när de flyter upp till ytan som samhället börjar gapa och skrika på att könsfördelningen är fel, värderingarna är fel, männen är fel.
Anita Sarkeesians angrepp på dataspelbranschens sexism kom först när branschen började tjäna pengar och bli en slags maktfaktor. Männen ska bygga upp verksamheten, kvinnorna ska snylta sig in när fundamentet är byggt.
Ingen brydde sig om MC-kulturen så länge den huserade i garage, men när några av dem började kriga så kom det plötsligt en massa gnäll från utomstående, en massa gnäll om deras kvinnosyn (Siv Persson i fp förfasade sig över den) och så vidare. Tror någon att de bryr sig ett skit?
http://www.expressen.se/kvp/kvinnorna-ar-en-del-i-freden-mellan-gangen/
Frimurarna har kritiserats för att kvinnor inte kan bli medlemmar i logerna. Det rör inte frimurarna i ryggen.
Snubbar som stått 20 år i replokalerna och spelat sönder sig, och som utvecklas till duktiga musiker, fixar egna festivaler. Då dyker tjejerna upp ("vi har ett typ punkband dårå, vi gick på popkollo") och ska snylta sig in, utan att kunna ta en ren ton.