2008-08-21, 17:27
Medlem
Ecnals avatar
Penumbra skrämmer mig även i dagsläget
dom där zombiesarna med pungen upp i röven får mig att smälla till tangentbordet i hopp om att träffa escape knappen och i samma veva kasta mig under bordet
Citera
2008-08-22, 13:44
Medlem
nsbmras avatar
Skrämd o skrämd.. Silent Hill är en spelserie jag hatälskar. Hela atmosvären känns obehaglig. Man sitter på helspänn hela tiden. Annars har man väl mest hoppat till av andra spel som Alien vs Predator, Resident Evil 1(ja, hundjävlarna). Räknar inte det riktigt som att bli skrämd. Mer att man hoppar till bara för att något plötsligt kommer som man inte är beredd på.
Citera
2008-09-17, 14:56
Bannlyst
Jag har inte testat psykologiska spel med spöken typ Silent Hill eller FEAR, och har ingen brådska att göra det heller. När det kommer till skräckspel är jag lite av en fegis. Fast som hemskaste spel jag spelat igenom nominerar jag Resident Evil 4. Spelet står som etta på min lista över läskigaste spel, mest pga. stämningen, det är kusligt rakt igenom.

Men - den läskigaste upplevelsen kommer från Half Life 2, en händelse som egentligen inte alls var hemsk, men dumma jag lyckades skrämma upp mig själv ordentligt. Satt med hörlurarna på, det var mörkt och sent på kvällen. I kapitlet "Water Hazard" när du åker med båten ut genom stadens kanaler var jag under ständig attack av Combine. Ammunitionen var slut, hälsan stod nästan på noll och jag var i akut behov av medkits. Fick syn på en grotta vid vattenkanalens kant, stannade och hoppade ur båten i hopp om att finna ett medkit eller ammunition. Tog fram kofoten, eftersom allt ammo som sagt var slut. Kröp fram väääldigt lugnt och försiktigt, utifall att en Combine-soldat skulle lura där inne.

När jag var halvvägs inne blev det plötsligt helt tyst, det enda som hördes var vatten som droppade från grottans tak. Dom jävlarna lurar bakom ett hörn, tänkte jag. Såg att det låg ett medkit och ammunition i vattnet några meter framför mig, men vågade inte gå fram och ta det. Jag väntade på attacken från Combines. Något plaskade inne i grottan, det är säkert, dom är där. Men ingenting hände förutom att jag blev mer och mer uppjagad av vattendropparna och mörkret. Kom fram nu då fan, tänkte jag. Väntade lite till. Och lite till. Efter en lång stund insåg jag att det inte fanns något farligt inne i grottan, och skulle just krypa fram och ta sakerna.... då WRAAAAH!! en zombie stiger upp ur vattnet och börjar attackera mig! Hjärtat flyger upp i halsgropen samtidigt som jag ramlar av stolen! Slängde hörlurarna i golvet, vrålade som satan och stängde av skärmen. Sprang ut ur rummet och förbannade alla som har någonting att göra med detdär jävla skitspelet som skrämmer liv och lem ur folk! Först en kvart senare vågade jag mig till datorn igen för att fortsätta lira, och jag kan säga att jag gick INTE in i grottan en gång till.

Nu i efterhand var det en väldigt kul upplevelse!
Senast redigerad av LaBatYD 2008-09-17 kl. 15:08.
Citera
2008-09-17, 18:21
Medlem
leg0s avatar
Resident Evil: Code veronica på dreamcast hade jag väldigt svårt för om kvällarna
Citera
2008-09-19, 17:40
Medlem
B0zs avatar
Bioshock när man får shotgun

men annars så är RE1 det enda spelet jag lagt ifrån mig kontrollen. När jag sedan kom över detta så har faktiskt inte nåt spel skrämt mig direkt.

I F.E.A.R som så många nämn så den äckliga flickan det tog mig 3-4ggr då man sett henne att veta att hon ENDAST är skrämsel grej så i princip hela spelet för min del va som vilket FPS spel som helst.
Citera
2008-09-21, 22:10
Medlem
Half-Life 2 Episode 2
Citera
2008-09-21, 22:52
Medlem
Hittills aldrig blivit rädd för ett spel, hoppas det kommer, då är det någon som verkligen har lyckats.

Toskala
Citera
2008-09-23, 17:33
Medlem
Phantasmagoria (stavning?) har jag för mig var rätt skrämande o nytt i sin genre , rätt länge sen man spelade det dock så vet inte hur det står sig idag .

annars så har man ju skuttat till första gången man lirade resident evil när nån hund flyger in genom fönstret helt random
Citera
2008-09-28, 00:28
Medlem
Åkelurks avatar
hm

Nja spel som gjort mig rädd är väll blood 2 när jag var liten men nu hoppade jag till många gånger i F.E.A.R och doom3, men Lirade även theif 3 där man var på mental sjukhus och det var jävla läskigt, och var alldrig förtjust i att spela hl 1 själv i mörkret när det var nyt haha samt att har hoppat till när jag lirat condemned osv ^^
Citera
2008-09-28, 00:34
Medlem
weakhearts avatar
Max Payne!!
när man springer runt i nån jävla labyrint med blod och skrik o skit.. kunde inte sova på flera dagar!
SÅÅÅÅ jävla äckligt!!
Citera
2008-09-28, 00:36
Medlem
Åkelurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rytterstedt
Måste säga F.E.A.R och Doom3. Inte så att jag vart rädd för Doom3 men det var obehagligt att spela det, F.E.A.R å andra sidan gav mig hjärtklappning varje gång den där lilla ungen dök upp...

så fort jag såg ung jävlen bombade jag som fan efter henne haha xD
Citera
2008-09-28, 00:37
Medlem
Åkelurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weakheart
Max Payne!!
när man springer runt i nån jävla labyrint med blod och skrik o skit.. kunde inte sova på flera dagar!
SÅÅÅÅ jävla äckligt!!

Tyckte det var mer irriterande en läskigt dock jobbigt med det förbannade barna skriket ringande i öronen : /
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in