Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-08-05, 16:22
  #1
Medlem
IMPlicits avatar
Jag satt nyss och tänkte tillbaka på tiden då DOOM var nytt och jag spelade det för första gången. Vid det laget var jag mycket ung och hade aldrig provat något FPS-spel förut. Jag kommer ihåg att det tog alldeles fruktansvärt lång tid för mig att klara ut det spelet på grund av att jag varje gång jag blivit jagad av de där Krang-färgade sakerna med stora armar och ben (http://www.trilobite.org/doom/graphics/demon.gif), var tvungen att ta en paus och lugna ner mig. De där fulingarna skrämde skiten ur mig när de kom springande. Andra spel som skrämt mig under årens gång är Heretic (jag kommer inte ihåg vad som var läskigt, men läskigt var det), Half-Life (Första gången jag träffade på den där fula fisken blev jag skitskraj och använde fuskkoder för att döda den), Aliens Versus Predator (Att spela som Marine i det spelet är riktigt läskigt om man är ensam), Return To Castle Wolfenstein (De där förbannade benlösa snubbarna kan vara ganska otäcka ibland) och nu senast Half-Life 2 som var lite småkusligt ibland.
Nu vill jag veta vilka spel som har skrämt resten av flashbackarna genom tiderna.
Citera
2005-08-05, 16:27
  #2
Medlem
Boonums avatar
Fixa till topic. Rätt>Rädd (vill inte vara språkpolis men jag visste inte var tråden handlade om innan jag läste ditt inlägg)

Alien vs Predator ligger bra till på listan. Men Doom III var nog värre.
Citera
2005-08-05, 16:29
  #3
Medlem
IMPlicits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boonum
Fixa till topic. Rätt>Rädd (vill inte vara språkpolis men jag visste inte var tråden handlade om innan jag läste ditt inlägg)

Alien vs Predator ligger bra till på listan. Men Doom III var nog värre.
Oj jäklar . Vad fel det blev. Nu är det dock fixat.
Citera
2005-08-05, 16:35
  #4
Medlem
Scyrons avatar
Håller helt med Boonum!
Alien vs Predator var nog det första spel jag lirat där jag verkligen var rädd när jag lirade. Körde dock på 19-tums skärm och rätt rejäl ljudanläggning, när jag lirade hemma hos en kompis med 15-tummare och datorhögtalare var det inte alls samma känsla.

Men, så kom Doom3, och fy fan... Där håller man ju på att skita på sig varje gång man ska gå runt en krök!
Citera
2005-08-05, 16:45
  #5
Medlem
ischs avatar
Aldrig varit direkt rädd men visst blev man skrämd när man lirade resodent evil första gången mitt i natten.
Citera
2005-08-05, 18:05
  #6
Medlem
haloklins avatar
Blood när jag var mindre och Silent Hill 2 när jag var större, självklart spelades bägge med hörlurar i ett becksvart rum på natten.
Citera
2005-08-05, 18:25
  #7
Medlem
TuXIs avatar
Det enda spelet jag väckt till av är nog det senaste DOOM. Det är väl DOOM III som kom för ett tag sen eller?

Det är iaf det enda jag väckt till av.
Citera
2005-08-05, 18:28
  #8
Medlem
the_demons avatar
yep. Doom III hoppade jag till rejält när jag spela det.
Citera
2005-08-05, 19:56
  #9
Medlem
Chigarans avatar
Doom III jag laddade ner det nån gång förra året, spelade 5 min, blev så jävla ärdd när det blev mörkt första gången och man enbart har en ficklampa så ag stängde av och avinstallerade spelet
Citera
2005-08-05, 20:07
  #10
Medlem
volvo 240s avatar
Resident Evil 2
Farcry på banan med de första monstrena, har aldrig vart så rädd nånsin i något spel.
Citera
2005-08-05, 20:26
  #11
Medlem
Resident Evil spelade jag inte gärna med ljud, blev otroligt stressad av det.
Apropå Doom 3 kommer jag ihåg att jag läste på bikt.se om någon som blev så rädd när han spelade det att "det kom lite kiss". Ingen som känner sig träffad?
Citera
2005-08-05, 22:14
  #12
Medlem
Som så många andra i tråden, DOOM III. Speciellt när man precis öppnat en dörr och en elaking ligger på golvet, ihopkrupen och kastar sig upp helt oannonserat mot ansiktet. Första gången på mitt 29-åriga liv jag blivit skrämd från vettet av ett spel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback