Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-09-09, 08:38
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nissedruva
F.E.A.R Demot var småläskigt
Kan inget annat än instämma, scenen när man ska klättra ner för stegen gav mig en hjärtattack .
Citera
2005-09-23, 14:59
  #122
Medlem
BlaZeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aphex
Kan inget annat än instämma, scenen när man ska klättra ner för stegen gav mig en hjärtattack .

Jadu det var det värsta i spelet tycker jag,
Slängde av mig headsetet som man hade på sig på
natten och höll för ögorna. Hade ångest och kände mig
mesig för jag var så skraj
Men rädlsa är tyvärr en del av männsikan.
Citera
2005-09-24, 00:41
  #123
Medlem
fettosvinets avatar
Doom 3 fy fan vad läskigt det är... Spelade det ganska mycket kom rätt långt.. men sen framemot slutet av spelet pallade inte nerverna så de blev till att avinstalera det
Citera
2005-09-24, 10:52
  #124
Medlem
patss avatar
"In my restless dreams, I see that place... Silent hill."
Citera
2005-09-24, 11:10
  #125
Medlem
KnäHunDeNs avatar
Knepigt att ingen har nämnt Painkiller . Min dator fixar visserligen inte Doom3 så jag antar att det är snäppet värre.

Hursomhelst blev jag iallafall rejält störd på ovan nämnda spel, man satt lixom stressad hela tiden eftersom fienderna hade en kuslig benägenhet att komma bakifrån. Plötsligt lät det nåt konstigt och sen var det fullt av kusliga kreatur.

Lär aldrig glömma en mörk, regning natt då jag lirade banan på mentalsjukhuset. Då alla lustiga klumpedunsar i tvångströjor låg på golvet och hoppade på en i sina försök att ge danska skallar. Det var nervbitande spelkänsla det...
Citera
2005-09-24, 13:20
  #126
Medlem
mESSIAS!s avatar
doom III, jävla smala gångar.
resident evil 1, för de första när ja gick ut igen genom dörren ut till hundarna, fy fan. sen dessutom när man 2 minuter in i spelet ser en zombie äta på din kollega.
Alien vs Predator, spelar aldrig mer som marine.
Citera
2005-09-24, 14:53
  #127
Medlem
Drains avatar
Blev faktiskt riktigt rädd då och då när jag lirade igenom Fahrenheit :P Vissa scener där med rätt musik och så är ganska läskiga ^^ Första spelet på länge jag blivit rädd av Kände ingenting när jag lirade igenom Doom3 exempelvis. Doom var mycket läskigare än doom 3 även om doom 3 hade ganska kul singleplayer
Citera
2005-09-25, 00:47
  #128
Medlem
taffies avatar
Det första liret jag blev rädd för var nog resident evil, där blev det inte många timmar spelade efter mörkrets intrång. Nu när jag spelar om det inser jag att det läskigaste med spelet är kontrollerna. Ja menar hur lätt är det att skjuta en zombie om du måste hålla in knapp A för att kunna sikta och sedan trycka knapp B för att panga, och medan du skjute är du fast gjuten i marken.

DOOM III har jag lirat nu på sistonde, jag måste erkänna. Spelet är mycket obehagligt det är nästan så att det inte är roligt. Fast efter en tids spelande blir mörkret ganska irriterande.
Citera
2005-09-25, 00:59
  #129
Medlem
SuperMarios avatar
Blair Witch Project till PC kunde vara lite småläskigt bitvis. Dels pga miljöerna och stämningen, men dels för att man hela tiden satt på helspänn eftersom ens energi alltid var låg och lömska fiender lurade på de mest ödsliga platserna...

Jag spelade 1:an lite, men det släpptes väl tre delar?
Citera
2005-09-28, 00:31
  #130
Medlem
Liten_smurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperMario
Blair Witch Project till PC kunde vara lite småläskigt bitvis. Dels pga miljöerna och stämningen, men dels för att man hela tiden satt på helspänn eftersom ens energi alltid var låg och lömska fiender lurade på de mest ödsliga platserna...

Jag spelade 1:an lite, men det släpptes väl tre delar?

Hur F-N kan man göra ett dataspel från en sådan usel B-film?!
Citera
2005-09-28, 01:38
  #131
Medlem
SuperMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liten_smurf
Hur F-N kan man göra ett dataspel från en sådan usel B-film?!

Spelet har inte mycket gemensamt med filmen.
Citera
2005-09-28, 09:52
  #132
Medlem
Cyaneas avatar
Alien vs Predator

Vad ska man säga, det här är något av det värsta jag har varit med om.

Jag satt och spelade demon, hemma hos en kompis i ett nersläckt rum. Han hade en otroligt liten lägenhet så vi satt och spelade i hans säng.


När vi kom ner till källarvåningen första gången så hörde vi något mystiskt rasslande ljud, min kompis började springa runt i panik och skjuta omkring sig. Ungefär en millisekund innan hela skärmen blir röd så skriker jag facehugger och kastar mig ner på golvet. Min kompis skriker också rakt ut och släpper kontrollerna.

Tvåan är ju inte samma klass, men trots det ändå ett väldigt läskigt spel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback