2014-03-07, 18:50
Bannlyst
Blanda dieseln med skit så nästa gång dom snor och ska tanka sina egna maskiner går det sönder Visserligen får man antingen bygga om tanken (sätta en tank inuti den nuvarande) eller sanera den på något sätt
Citera
2014-03-07, 21:00
Medlem
Nu har det kommit en uppdatering i NWT -> http://nwt.se/arjang/article1504178.ece

Citat:
– Jag blev på onsdagen uppringd av en mackägare som kände igen personerna på bilderna. De här killarna har stulit diesel även från andra. Efter lite spaning lyckades vi på torsdagen av en slump hitta deras bil intill en stuga, berättar Kristian Olsson.

Han hade med sig bilderna från övervakningskameran och konfronterade de misstänkta männen:
Citera
2014-03-07, 21:35
Medlem
who-knowss avatar
Kristian är inte rädd för polisanmälan.

Citat:
Om jag åker dit för det här blir det ju än tydligare att polisen hellre vill sitta på kontoret, än att vara ute och förhindra och lösa brott.
Han tycker samtidigt att det är synd att det är bildpubliceringen som hamnat i fokus i mediernas rapportering:
– Mitt syfte med det här var ju att lyfta problemen med dieselstölderna.
Citera
2014-03-07, 23:50
Medlem
sigurts avatar
Märkligt att detta skulle vara olagligt när samma sak går att se på tex tv-programmet Efterlyst.

Eller har det att göra med vem som är "utgivare"?

I båda fallen visar dom ju brottslingar under PÅGÅENDE brott.

Det är det som är det viktiga, att visa att det faktiskt pågår ett brott.

En stor skillnad att tex hänga upp en bild på en kille och skriva, "denna man våldtog min syster" och att lägga upp en övervakningsfilm där det tydligt framgår att det är en våldtäkt.

Tycker det är helt sjukt om nu denna man skulle kunna fällas för något brott, som säkert de allra flesta andra tycker i denna tråden.
Citera
2014-03-08, 00:01
Medlem
Polisen är lat och därför tycker de att det är lättare att sätta dit företagaren.
Och varför sätta dit någon som ger dem "jobb"
Citera
2014-03-08, 00:41
Avstängd
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getz
har du hört utrycket att man är oskyldig till motsatsen har bevisats? blir man uthäng blir man straffad trots att det kanske inte finns ett brottsligt motiv/ begåtts ett brott.

Jag tror att du har stuligt min cykel. jag tyckte att jag såg dig cyklade på den. Därför hänger jag upp massor av posters med ditt namn och bild eftersom polisen inte tar tag i det. Låter det okej?

Jag har fotat och filmat när du snor min cykel, polisen skiter i det och ids inte ens åka och hälsa på dig, jag får inte lägga upp bilderna på fejan.
Risken är att jag slår sönder dig med ett järnrör och eldar upp ditt hus med dig inne i det.
Hur låter det alternativet?
Citera
2014-03-08, 00:50
Avstängd
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Man kan glömma att betala för bensin. Man kan ta fel på cykel (vet en som tog fel bil en gång. Den var identisk, stod på samma parkering och hans nyckel passade i den bilen) Det kan uppkomma förmildrande omständigheter. Din dotter ringer och berättar att hon är påväg att bli våldtagen 4 km bort du ser en cykel du kan ta men eftersom det är olagligt så antar jag att du springer istället.

överdrivna exempel men det ska inte vara upp till en privatperson att döma och straffa någon.
Min dotter ringer och håller på att bli våldtagen 4 km bort.
Då tar jag slangen och dunken och slangar mig lite disel för att kunna köra dit, men jävlar också!
Jag blev fotad och filmad när jag slangade.

Jag klättrar upp på en grävmaskin, bryter sönder tanklocket och slangar 50 liter disel, men eftersom jag är glömsk så glömde jag betala för mig, skit också.

Jag klättrade upp på FEL grävare och slangade 50 liter disel, blev fotad.. SATAN!!!

Hjälper inget annat så skulle jag skjuta de jävlarna och gräva ner i skogen, men det är jag det.
Senast redigerad av Onanikrem 2014-03-08 kl. 00:57.
Citera
2014-03-08, 01:48
Medlem
murbrukms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 64an
Polisen är lat och därför tycker de att det är lättare att sätta dit företagaren.
Och varför sätta dit någon som ger dem "jobb"

Lat är nog fel ord att använda, jag skulle snarare beskriva det som att dom inte har resurser nog. Härnäst? Kristian åker dit på att ha använt en kamera olagligt...
Citera
2014-03-08, 03:42
Medlem
karlsoons avatar
Dessa människor förtjänar inte att leva.
Hoppas företagaren gillrar någon dödsfälla åt dom.

Det är enda sättet att få bukt med problemet.
Så här kan vi inte ha det!
Citera
2014-03-08, 11:33
Medlem
Trumpeters avatar
TYcker det bra att lägga upp bilder på personer som begår brott. Dock borde det skötas av polisen. Lite som Efterlyst fast på nätet.
Citera
2014-03-08, 11:40
Medlem
who-knowss avatar
Enligt polisen har Kristian inte tillstånd att ha bevakningskamera samtidigt kan ju personerna på bilderna anmäla honom för förtal mm. Två oberoende brott.

Skulle varje entrepenadmaskin vara utrustad med någon typ av bevakning skulle säker stölderna minska ganska mycket.
Då kommer vi till nästa problem, kommer polisen ha tid att bevilja alla tillstånd!!!!
Känns som vi kommer in i moment 22.
Senast redigerad av who-knows 2014-03-08 kl. 11:43. Anledning: Felstavat.
Citera
2014-03-08, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Det är alltså olagligt att hänga ut brottslingar, men inte att hänga ut oliktänkande i kvällspressen? Sverige är verkligen ett upp-och-ner-vänt land.

Det är helt absurt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in