2014-12-09, 21:52
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Är det inte så att du inte alls har sökt upp tråden för att tramsa utan för att du är nyfiken? Du är nyfiken på vilket sätt vi misstar oss när vi hävdar att det finns en dold sida av extrem mobbing i samhället?
Det var min avsikt, ja. Min gissning är att ni har det gemensamt som inom psykologin/psykiatrin kallas för högsensitiva personligheter. Individer med detta drag är väldigt receptiva och har oöverträffat öga för detaljer. Det kan vara en gåva om det används rätt, men man kan också riskera att överanalysera sin omgivning och se mönster som inte existerar.
2014-12-09, 22:09
Medlem
fittPlusPluss avatar
kan även tillägga att det man inte måste vara chippad för tanke kontroll. finns ett par patenter (sök google patents) och en video av jose delgado som beskriver hur det skulle gå till utan att operera in en chip, jag vet av erfarenhet att det t.ex går att kontrollera fåglar, vilken jävel skulle fånga in kråkor eller skator och operera in elektroder i deras hjärna?

kanske har det något samband med chemtrails? self assemblig nanobots haha
2014-12-09, 22:26
Medlem
fittPlusPluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Från länken, notera orden "short distances"

Klicka vidare på länken " battery-less radios" i slutet av artikeln och läs vidare

Det är ungefär samma avstånd som RFID. Perfekt för att kommunicera mellan kroppsnära enheter och en mobiltelefon i fickan. Men de behöver en kraftigare sändare för att nå utanför lägenheten. Det är så att energin i sändarens signal sjunker med kvadraten på avståndet. För att nå dubbelt så långt måste sändaren avge fyra gånger så mycket effekt. Om den där enheten vill nå 50 meter måste den ha 10000 gånger högre uteffekt.

förklara gärna också hur tempest är möjligt? om jag uppfatta det rätt så är det möjligt att på runt 100 meters avstånd går avkoda information från t.ex en vga kabels magnetiska fält
2014-12-09, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Det var min avsikt, ja. Min gissning är att ni har det gemensamt som inom psykologin/psykiatrin kallas för högsensitiva personligheter. Individer med detta drag är väldigt receptiva och har oöverträffat öga för detaljer. Det kan vara en gåva om det används rätt, men man kan också riskera att överanalysera sin omgivning och se mönster som inte existerar.

Tror du är något på spåren, men det finns ju en annan twist på det hela.

Det klassiska citatet.
"Det är nödvändigtvis inget mått på friskhet att vara välanpassad till ett i grunden sjukt samhälle"

Vi har kanske alla mer eller mindre den personligheten om den inte störs ut på olika sätt. Via uppfostran som går i arv, utbildning, kultur och galna makthavare.

Om man tittar mer objektivt på det så är det ju egentligen de "sjukaste" som i regel "vinner" i detta systemet. Ta idrotten som exempel.

Vad jag menar är egentligen att det kan vara en gigantisk svaghet för systemet som helhet när en stor del av befolkningen beter sig som maskiner och inte ens ser de mest tydliga mönster.

Jobbet som lämnas över åt de personerna som inte har denna psykiska avstängning blir alldeles för stort och för många tappar fotfästet.

https://www.youtube.com/watch?v=qEIJw9s3tTo
2014-12-10, 01:00
Medlem
Är gangstalking fenomenet som dykt upp på sistone ett resultat av en dominationskultur som håller på att spåra ur eller börjar människor glida ur ego illusionen? Kanske en kombination av båda.

https://www.youtube.com/watch?v=GN-vMMpja30
2014-12-10, 03:00
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Det behöver inte vara generellt så, min erfarenhet är att detaljerna pockar på uppmärksamhet genom att upprepas ofta. Vattendropparna gör ett hål i stenen med tiden. Det är lätt att vara omedveten om det man inte alls upplever.

Högsensitivitet, förföljelsemani, psykos och depression finns hos alla som känner sig ständigt förföljda. Yttre påfrestningar orsakar dessa tillstånd. Men vår förmåga att avgöra vad som sker påverkas av kaoset och dess symtom.
2014-12-10, 06:36
Medlem
one.zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Jag fick gedigen radarutbildning i det miltära och fick följa utvecklingen av mobiltelefonin från början då jag samtidigt umgicks med experter på mikrovågsantenner. Redan för 20 år sedan insåg vi möjligheten att kunna detektera och pejla in ytterst små strömlösa kretsar. Min vän och kollega som jag då resonerade med tyckte också det var konstigt att inga faktaskrifter fanns att få tag på i ämnet men jag fick låna hans kompendium från televerket som jag ivrigt studerade. Innan jag fick mina teorier bekräftade av denne erfarne expert så dog han plötsligen av hjärtattack...
Det är känt sedan långt tillbaka att det går att omvandla radiovågor till ström.
Här beskrivs hur man kan göra det med bakgrundstrålningen (inte den kosmiska) som vi omges med.
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...ike-Wi-Fi.html

De säger också att det finns möjlighet att ladda en mobil på det sättet i framtiden. Det tar säkert väldigt lång tid så det är inget alternativ man väljer i första hand.

Utifrån detta så tycker jag att det ger stöd för det du beskriver.
Om man låter en kondensator ackumulera ström från en sådan 'generator' så kan den ge tillräckligt med energi för att driva en sändare vid urladdningen. Den ger då ifrån sig en signal som kan uppfattas på längre avstånd.
Laddningen går snabbare om man riktar tex en kraftig militär radar mot den.

Det skulle knappast fungera så bra med sådana microchip i kroppen pga flera olika anledningar men med en mobil så kan det vara möjligt.
Om den här tekniken finns i mobiler låter jag vara osagt men det går isf att ta reda på med en radiosändare och en signaldetektor.
2014-12-10, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittPlusPlus
förklara gärna också hur tempest är möjligt? om jag uppfatta det rätt så är det möjligt att på runt 100 meters avstånd går avkoda information från t.ex en vga kabels magnetiska fält
Det magnetiska fältet får sin energi från grafikkortet, som i sin tur får energi från datorns strömförsörjning. Det är svårt att avkoda de signaler som skickas från en VGA-kabel eftersom den innehåller flera samtidiga signaler. Jämför med att stå en bit från en folksamling och försök höra vad enskilda personer säger.
2014-12-10, 19:21
Medlem
KimNeilJungs avatar
O.t och 0.06 raderat.

//mod.
2014-12-10, 20:14
Medlem
KimNeilJungs avatar
Då tråden sedan början varit en egotråd, vilket i sig är en trådform Fb inte gillar, och efterhand övergått till att handla om precis lite allting så blir den nu låst.
Diskussioner om detta tas via PM eller i Flashback.
//mod.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in