Citat:
Ursprungligen postat av
Ove Mollvik
Jag fick gedigen radarutbildning i det miltära och fick följa utvecklingen av mobiltelefonin från början då jag samtidigt umgicks med experter på mikrovågsantenner. Redan för 20 år sedan insåg vi möjligheten att kunna detektera och pejla in ytterst små strömlösa kretsar. Min vän och kollega som jag då resonerade med tyckte också det var konstigt att inga faktaskrifter fanns att få tag på i ämnet men jag fick låna hans kompendium från televerket som jag ivrigt studerade. Innan jag fick mina teorier bekräftade av denne erfarne expert så dog han plötsligen av hjärtattack...
Det är känt sedan långt tillbaka att det går att omvandla radiovågor till ström.
Här beskrivs hur man kan göra det med bakgrundstrålningen (inte den kosmiska) som vi omges med.
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...ike-Wi-Fi.html
De säger också att det finns möjlighet att ladda en mobil på det sättet i framtiden. Det tar säkert väldigt lång tid så det är inget alternativ man väljer i första hand.
Utifrån detta så tycker jag att det ger stöd för det du beskriver.
Om man låter en kondensator ackumulera ström från en sådan 'generator' så kan den ge tillräckligt med energi för att driva en sändare vid urladdningen. Den ger då ifrån sig en signal som kan uppfattas på längre avstånd.
Laddningen går snabbare om man riktar tex en kraftig militär radar mot den.
Det skulle knappast fungera så bra med sådana microchip i kroppen pga flera olika anledningar men med en mobil så kan det vara möjligt.
Om den här tekniken finns i mobiler låter jag vara osagt men det går isf att ta reda på med en radiosändare och en signaldetektor.