Citat:
Ursprungligen postat av
madtop
Tack för den länken. Den visar med all tydlighet att det idag inte går att bygga en gps-mottagare och en sändare utan en extern strömkälla.
Och återigen: en mobil kan inte pejlas om den inte är påslagen.
säger inte att det inte går, och har inte sagt något ska fungera utan en strömkälla, men försöker tänka lite kritiskt och inte blint lita på vad media, och skolböcker lär oss, det har jag fått lära mig av erfarenhet, men om du nu har en hög utbildning kan du väl försöka koppla ihop allt, och sedan skriva, gärna med lite källor och vetenskapliga förklaringar till varför det inte skulle vara möjligt att pejla en telefon när den "tills synes" är avstängd, istället för som de flesta (ivf i den här tråden) bara verkar spotta ur sig meningar och påståenden och vill att vi ska blint lite på det, det ju möjligt att militären och andra hokus pokus myndigheter kan ha gjort en deal med tillverkarna av mjukvara och hårdvara att stänga av och ge en sken av telefonens alla resurser är förbrukade medan det i själva verket fungerar fin fint för lite "off the radar" kommunikation.
eller vad sägs att min android telefon sa att batteriet var död och stängde av sig själv bara för att några timmar senare sätta sig på igen och så visar det att battriet ligger på 5%, eller en dator som från att ha varit i suspended mode och dagen senare inte går att sätta på men som 2-3 veckor senare i ett annat land (när den skulle lämnas in på lagning) sätter på sig själv och funkar fin fint) med nästan full batteri?
det ju så jävla roligt det här, en gång i tiden kallade man de som trodde att myndigheter lyssnade på normala civila's telefonsamtal för paranoida foliehattar men som för inte längesedan bekräftades av mr snowden att det faktiskt pågår, lite längre bak i tiden trodde man jorden var platt....