2014-10-18, 17:07
Medlem
Wastelandwolfes avatar
Gangstalking finns inte i verkligeheten utan existerar bara i några människors förvirrade hjärnor. Det beteende som TS beskriver hittar man ofta hos människor som t e x har diverse missbruksproblem. Inte ovanligt att dessa människor "nojar" över det mesta. Därmed inte sagt att alla lider utav den sjukdomsbilden, utan det kan även vara mental ohälsa utan inblandning utav droger. Vad det är som gör att vissa tror sig vara "utvalda" för denna behandling kan endast sjukvården svara på. Ett rejält jobbigt tillstånd att befinna sig i dock.
2014-10-18, 17:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Enligt vad jag läser på nätet så är den paranoida personligheten djupt rotat och prognosen är dålig..

Här är ett test: http://www.psykologitest.se/paranoid.php

Nu ska jag sätta mig i min röda bil och köra och stalka folk som sitter ensamma hemma. Har stämt träff med 50 andra så vi ska dela upp stan mellan oss. Rätt dyrt med all bensin, men stalka är ju roligt. Måste även ringa till alla läkare/tandläkare/postombud/grannar osv för att informera dem om vem vi stalkar denna vecka! Hej svejs.

Aha, kanske lite som kanelbullens dag - Gangstalkingens vecka
Själv har jag inte råd att lacka om min bil just nu (den är ofarligt vit dessvärre) men kanske kan haka på nästa år...
2014-10-18, 17:37
Medlem
Wastelandwolfes avatar
För övrigt så skulle det kännas mera rätt om någon moderator flyttar tråden till Medicin och Hälsa
2014-10-18, 17:54
Medlem
ovemolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Aha, kanske lite som kanelbullens dag - Gangstalkingens vecka.....
En gangstalkingfri dag skulle räcka. Endast så skulle åtminstone några kunna besinna sig och själva fatta vad de håller på med för skoj på andras bekostnad.
2014-10-18, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wastelandwolfe
Gangstalking finns inte i verkligeheten utan existerar bara i några människors förvirrade hjärnor. Det beteende som TS beskriver hittar man ofta hos människor som t e x har diverse missbruksproblem. Inte ovanligt att dessa människor "nojar" över det mesta. Därmed inte sagt att alla lider utav den sjukdomsbilden, utan det kan även vara mental ohälsa utan inblandning utav droger. Vad det är som gör att vissa tror sig vara "utvalda" för denna behandling kan endast sjukvården svara på. Ett rejält jobbigt tillstånd att befinna sig i dock.

Just det. Och om nu diverse grupper skulle börja utöva diverse former av gang stalking så skulle man absolut inte använda det mot missbrukare. Inte som övning (likt lögnerna om att barbrogruppen skulle ha övat sina spanare på missbrukare) för att dom är lätta targets och ändå inte har nån trovärdighet om de skulle börja gola. Och absolut INTE sätta i system att driva missbrukare/utsatta till att inse att dom är sjuka och få dom att söka hjälp/kontakta vården. Att missbrukare endast kan komma till insikt och sluta först efter att de nått botten är ju trots allt inte en vanlig teori.

Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Enligt vad jag läser på nätet så är den paranoida personligheten djupt rotat och prognosen är dålig..

Här är ett test: http://www.psykologitest.se/paranoid.php

Nu ska jag sätta mig i min röda bil och köra och stalka folk som sitter ensamma hemma. Har stämt träff med 50 andra så vi ska dela upp stan mellan oss. Rätt dyrt med all bensin, men stalka är ju roligt. Måste även ringa till alla läkare/tandläkare/postombud/grannar osv för att informera dem om vem vi stalkar denna vecka! Hej svejs.

Soppaslanten tjänar ni lätt tillbaka när ni insett vilken makt ni får då ni kan få vittnen galenförklarade, driva upp fastighetspriser genom att köra ut mindre önskvärda element från vissa områden osv. Och ni behöver knappt ens bryta en lag för det Enda problemet nu är att gang stalking inte finns & bara är fantasi, så då blir det lite svårare att genomföra :/
2014-10-18, 19:27
Medlem
Lite allmänna tankar och reflektioner i stunden

Nytt tillägg: Skrev nedanstående text i ett dokument på datorn, och när jag nu skulle logga in och publicera den så såg jag att det hade tillkommit ett antal nya inlägg som ju verkligen avslöjar att det är sant som många TI's säger och också får uppleva - nämligen att ondska finns i den här världen. Man får öva sig i att inte ta det personligt, utan istället skaka av sig de där orden ungefär som en gräsand skakar av sig konflikter med hjälp av sina vingar.

I alla fall, det här är vad jag skrev tidigare:

Tack så mycket, ovemoll, för dina vänliga ord om min poesi. Uppskattar verkligen att du har läst och tycker att det är kul att du tyckte om det.

På ämnet paranoia så kan jag upprepa igen ... (tror att jag redan har skrivit detta ett antal gånger tidigare i tråden) ... att JA, paranoia och överdriven misstänksamhet drabbar en person som är utsatt för GS. Det kommer som ett brev på posten, skulle man kunna säga. Och det finns inte så mycket man kan göra åt det. Även detta är en del av "deras" agenda, så att när en TI berättar om sina upplevelser så ska det vara lätt att förkasta allt som hon/han säger genom att skylla på att orsaken är paranoia/schizofreni/mental sjukdom osv.

Självklart är det så att en TI ibland missbedömer olika händelser, men det betyder inte att GS inte existerar.

Att gå runt och känna sig paranoid och misstänksam är verkligen inte kul och jag vet inte hur många gånger som jag innerligt har önskat att jag kunde vrida tiden tillbaka till den tid i mitt liv då jag hade ytterst lite av dessa tendenser i min personlighet.

Det hjälper inte att gå till en psykolog och börja knapra piller. Gör man det så spelar man dessa gangstalkers-gäng rätt i händerna. I så fall tror jag mycket mer på den infallsvinkel som theanthropologist lade fram här som jag tolkar lite som att man försöker jobba på att balansera sig själv på en själslig nivå för att kunna uthärda detta bättre och läka från grunden.

För er som förnekar att GS ens existerar så kan jag till viss del förstå detta, för hela fenomenet verkar ganska absurt utifrån sett. Även för en TI känns det stundtals väldigt absurt och märkligt, i alla fall för mig personligen. Men vad jag har upptäckt genom livets gång är att: truth is stranger than fiction ... väldigt ofta i alla fall. När medvetandet expanderar börjar man se saker på ett helt annat sätt, man ser samband och sånt som man inte såg tidigare. En viss del av galenskap inträder också, eftersom att gränser suddas ut och man avprogrammeras långsamt från alla de program som man blev indoktrinerad i under uppväxten och även under hela livet, skulle jag vilja säga. Det är en process, men har den väl påbörjats så finns det ingen återvändo.

Tycker att ni skeptiker som uttalar er här i tråden har rätt att ha eran tro på att GS inte existerar och det finns nog inte så mycket mer att göra än att bara acceptera att åsikterna går isär. Sen finns det nog de som låtsas vara skeptiker men vars verkliga motiv handlar om att få utrymme att bara ägna sig åt verbal misshandel och förlöjliga.

Tror också att det är ganska så omöjligt att förstå GS om man inte själv är drabbad av det.

Vad som dock skulle vara önskvärt är ju att man skulle slippa alla kränkande och nedsättande förlöjligande kommentarer, all illvillig sarkasm och alla mobbningsrepliker. Det är lite intressant att notera att det nästan undantagsvis är de som är "skeptiker" i den här tråden som ägnar sig åt ren mobbning, trakasserier och liknande , medan de som säger sig vara TI's inte alls, eller väldigt sällan i alla fall, sjunker till den låga nivån av kommunikation.
Senast redigerad av rosalotus 2014-10-18 kl. 19:34.
2014-10-18, 19:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Tack så mycket, ovemoll, för dina vänliga ord om min poesi. Uppskattar verkligen att du har läst och tycker att det är kul att du tyckte om det.
Oj det var hemskt otrevligt och diaboliskt gjort av dig - ska du hålla på och tacka folk och vara sådär otrevlig som den där hemska SnakePlisssken??? usch vad du är manipulativ!

Citat:
På ämnet paranoia så kan jag upprepa igen ... (tror att jag redan har skrivit detta ett antal gånger tidigare i tråden) ... att JA, paranoia och överdriven misstänksamhet drabbar en person som är utsatt för GS. Det kommer som ett brev på posten, skulle man kunna säga. Och det finns inte så mycket man kan göra åt det. Även detta är en del av "deras" agenda, så att när en TI berättar om sina upplevelser så ska det vara lätt att förkasta allt som hon/han säger genom att skylla på att orsaken är paranoia/schizofreni/mental sjukdom osv.
Kul att du har sjukdomsinsikt, men vad är det som gör att du tror att sjukdomen utlösts av stalkingen istället för tvärtom? Är det inte egentligen mer logiskt att du tror dig vara förföljd eftersom du lider av förföljelsemani än att blivit paranoid av att vara förföljd?

Citat:
Det hjälper inte att gå till en psykolog och börja knapra piller. Gör man det så spelar man dessa gangstalkers-gäng rätt i händerna..

Du kanske har rätt (jag vet inte) men har du provat?

Citat:
För er som förnekar att GS ens existerar så kan jag till viss del förstå detta, för hela fenomenet verkar ganska absurt utifrån sett. Även för en TI känns det stundtals väldigt absurt och märkligt, i alla fall för mig personligen. Men vad jag har upptäckt genom livets gång är att: truth is stranger than fiction ... väldigt ofta i alla fall. När medvetandet expanderar börjar man se saker på ett helt annat sätt, man ser samband och sånt som man inte såg tidigare. En viss del av galenskap inträder också, eftersom att gränser suddas ut och man avprogrammeras långsamt från alla de program som man blev indoktrinerad i under uppväxten och även under hela livet, skulle jag vilja säga. Det är en process, men har den väl påbörjats så finns det ingen återvändo.

Tycker att ni skeptiker som uttalar er här i tråden har rätt att ha eran tro på att GS inte existerar och det finns nog inte så mycket mer att göra än att bara acceptera att åsikterna går isär. Sen finns det nog de som låtsas vara skeptiker men vars verkliga motiv handlar om att få utrymme att bara ägna sig åt verbal misshandel och förlöjliga.

Vad skulle det vara för motiv menar du?

Citat:
Tror också att det är ganska så omöjligt att förstå GS om man inte själv är drabbad av det.

Vad som dock skulle vara önskvärt är ju att man skulle slippa alla kränkande och nedsättande förlöjligande kommentarer, all illvillig sarkasm och alla mobbningsrepliker. Det är lite intressant att notera att det nästan undantagsvis är de som är "skeptiker" i den här tråden som ägnar sig åt ren mobbning, trakasserier och liknande , medan de som säger sig vara TI's inte alls, eller väldigt sällan i alla fall, sjunker till den låga nivån av kommunikation.

Nä, ni ägnar er åt att beskylla oss "skeptiker" för att trakassera, vara betalda lakejer, jobba åt "statsmakten" och förfölja er istället - tummen upp på den i trevlighet!
Och ni ignorerar systematiskt att svara på det som inte passar in i er världsuppfattning...
2014-10-18, 21:13
Medlem
Till SnakePlisssken:

Jag vet inte hur man delar upp ett inlägg med olika citat i samma inlägg, så jag får svara med en sammanhängande text.

Jag har lite svårt att förstå mig på dig? Du kanske uppriktigt var tacksam för mitt tidigare svar och du kanske uppriktigt menade att du hoppades att min livssituation skulle förbättras. I så fall ber jag om ursäkt om jag anklagade dig för annat.

Jag har inga önskningar om att medvetet manipulera någon. Men jag inser samtidigt att vissa ord, uttryck eller annat som jag skriver kanske får ett manipulativt resultat i alla fall. Men det är aldrig min mening. Att kommunicera via nätet kan vara förrädiskt ibland, och vi är alla skadade av det sjukliga samhälle som vi lever i.

Jag har givetvis flera dåliga sidor, jag gör fel och missuppfattar, så jag försöker inte framstå som ett helgon eller nåt. Men jag ställer mig bara inte bakom vissa tvivelaktiga beteenden som jag ändå märker existerar här i tråden och även i stort sett lite överallt på FB. Borde inte vi människor veta bättre än att verbalt trakassera andra? Jag skulle bara önska att vi kunde sluta med det. Du har ju faktiskt mobbat mig rent verbalt här i tråden vid några tillfällen, eller förnekar du det?

Du har ju inte levt mitt liv, så är det, och du kan därför inte ha någon aning om vad jag har genomlevt (utöver det som jag har berättat om här och som du ändå kallar för påhitt och inbillning) och du kan därför inte sitta där bakom skärmen och ställa en definitv diagnos på mig. Samma sak gäller omvänt för mig: Jag vet inte vem du är eller vad du har genomlevt, så jag kan inte sitta här bakom min skärm och hävda att jag med säkerhet vet att du har några andra dolda motiv. Jag inser det i skrivande stund.

Jag säger att jag respekterar dig för din åsikt om GS; att du inte tror på att det existerar. Jag säger att du har rätt att tycka så. Men kan du säga samma sak till mig: att du respekterar min åsikt och min tro om detta utan att du måste flika in förlöjligande kommentarer?

Du kan spekulera om mig och om innehållet i mina inlägg, men jag tycker inte att du har rätten att ta på dig rollen som någon slags självutnämd psykolog. Om du kan spekulera om mig, så kanske jag för ett ögonblick kan spekulera lite om dig ...

Så därför undrar jag lite varför du har valt den avatar som du har, och jag undrar över ditt nick?

Ormen symboliserar för mig någon som hugger i hälen, slingrar sig och har en giftig tunga. Dessutom har du tre stycken 'sss' i namnet vilket med lite fantasi (eller paranoia) skulle kunna kopplas samman med ormens väsande ljud. Jokern är en symbol för en riktig skurk i vissa fiktiva berättelser, i alla fall enligt vad jag har läst om det. Vill du bli förknippad med dessa egenskaper, eller varför väljer du denna symbolik i din framställning här på FB? Du kanske kan förstå att det kan verka lite förvirrande när man ska försöka förstå om du har några andra syften än de som du hävdar att du har eller inte har ...?
Senast redigerad av rosalotus 2014-10-18 kl. 21:15.
2014-10-18, 21:30
Medlem
theanthropologists avatar
Trådens skeptiker borde fråga sig själva varför de skriver i tråden.

Är det för att hjälpa oss stackare som inte förstår att vi lever i den bästa av alla världar?

Är det för att försöka övertyga er själva att det inte finns någonting i denna värld som ens påminner om gang stalking?

Eller är det för att driva med oss som hittat till denna tråd för att utbyta erfarenheter?

Fråga er själva och svara er själva ärligt! Det kanske finns någonting i ert uppträdande som gör att ni själva inte blir förföljda? Och ni kanske t.o.m. är medvetna om att ni undviker att uppträda så att ni sticker ut?
2014-10-18, 21:33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Till SnakePlisssken:
...
Så därför undrar jag lite varför du har valt den avatar som du har, och jag undrar över ditt nick?

Ormen symboliserar för mig någon som hugger i hälen, slingrar sig och har en giftig tunga. Dessutom har du tre stycken 'sss' i namnet vilket med lite fantasi (eller paranoia) skulle kunna kopplas samman med ormens väsande ljud. Jokern är en symbol för en riktig skurk i vissa fiktiva berättelser, i alla fall enligt vad jag har läst om det. Vill du bli förknippad med dessa egenskaper, eller varför väljer du denna symbolik i din framställning här på FB? Du kanske kan förstå att det kan verka lite förvirrande när man ska försöka förstå om du har några andra syften än de som du hävdar att du har eller inte har ...?

Jag hinner bara svara på det sista såhär i pausen på såmycketbättre

Snake Plissken är huvudperson i filmen Flykten från New York - en film som jag tyckte mycket om när jag var yngre. Jag tyckte väl han var tuff eller nåt - hursomhelst så hade en arbetskamrat det "nicket" i nåt spel han spelade på sin telefon och jag råkade se det och bli påmind när det var dags att välja nick till flashback. Tyvärr var namnet redan upptaget så jag la till ett extra S för att få igenom det.
Bilden tror jag (om jag minns rätt) att jag hittade genom att googla funny cat avatar... Jag gillar katter helt enkelt - jag har t.o.m. ett alias (OppetSinne) som jag lekt lite med här på forumet tidigare - där har du en katt till
2014-10-18, 21:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Trådens skeptiker borde fråga sig själva varför de skriver i tråden.

Är det för att hjälpa oss stackare som inte förstår att vi lever i den bästa av alla världar?

Är det för att försöka övertyga er själva att det inte finns någonting i denna värld som ens påminner om gang stalking?

Eller är det för att driva med oss som hittat till denna tråd för att utbyta erfarenheter?

Fråga er själva och svara er själva ärligt! Det kanske finns någonting i ert uppträdande som gör att ni själva inte blir förföljda? Och ni kanske t.o.m. är medvetna om att ni undviker att uppträda så att ni sticker ut?

För min del är det nyfikenhet. I de flesta trådar här skriver jag för att försöka "mota Olle i grind" och begränsa eventuella skador som desinformation kan medföra (att folk avstår vaccin, att folk ger pengar till lurendrejare som pratar med andar/tolkar stjärnor etc, att folk misstror de flesta större händelserna i världen och tror på konspirationer av stat/övermakt/nwo/judar etc etc), men i denna tråd tror jag inte ni kan skada någon annan än er själva, så här är det bara nyfikenhet.
2014-10-18, 21:44
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
För min del är det nyfikenhet. I de flesta trådar här skriver jag för att försöka "mota Olle i grind" och begränsa eventuella skador som desinformation kan medföra (att folk avstår vaccin, att folk ger pengar till lurendrejare som pratar med andar/tolkar stjärnor etc, att folk misstror de flesta större händelserna i världen och tror på konspirationer av stat/övermakt/nwo/judar etc etc), men i denna tråd tror jag inte ni kan skada någon annan än er själva, så här är det bara nyfikenhet.
Du kanske läser av nyfikenhet men varför kommunicerar du?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in