Citat:
Ursprungligen postat av
rosalotus
Tack så mycket, ovemoll, för dina vänliga ord om min poesi. Uppskattar verkligen att du har läst och tycker att det är kul att du tyckte om det.
Oj det var hemskt otrevligt och diaboliskt gjort av dig - ska du hålla på och tacka folk och vara sådär otrevlig som den där hemska SnakePlisssken??? usch vad du är manipulativ!
Citat:
Ursprungligen postat av
rosalotus
På ämnet paranoia så kan jag upprepa igen ... (tror att jag redan har skrivit detta ett antal gånger tidigare i tråden) ... att JA, paranoia och överdriven misstänksamhet drabbar en person som är utsatt för GS. Det kommer som ett brev på posten, skulle man kunna säga. Och det finns inte så mycket man kan göra åt det. Även detta är en del av "deras" agenda, så att när en TI berättar om sina upplevelser så ska det vara lätt att förkasta allt som hon/han säger genom att skylla på att orsaken är paranoia/schizofreni/mental sjukdom osv.
Kul att du har sjukdomsinsikt, men vad är det som gör att du tror att sjukdomen utlösts av stalkingen istället för tvärtom? Är det inte egentligen mer logiskt att du tror dig vara förföljd eftersom du lider av förföljelsemani än att blivit paranoid av att vara förföljd?
Citat:
Ursprungligen postat av
rosalotus
Det hjälper inte att gå till en psykolog och börja knapra piller. Gör man det så spelar man dessa gangstalkers-gäng rätt i händerna..
Du kanske har rätt (jag vet inte) men har du provat?
Citat:
Ursprungligen postat av
rosalotus
För er som förnekar att GS ens existerar så kan jag till viss del förstå detta, för hela fenomenet verkar ganska absurt utifrån sett. Även för en TI känns det stundtals väldigt absurt och märkligt, i alla fall för mig personligen. Men vad jag har upptäckt genom livets gång är att: truth is stranger than fiction ... väldigt ofta i alla fall. När medvetandet expanderar börjar man se saker på ett helt annat sätt, man ser samband och sånt som man inte såg tidigare. En viss del av galenskap inträder också, eftersom att gränser suddas ut och man avprogrammeras långsamt från alla de program som man blev indoktrinerad i under uppväxten och även under hela livet, skulle jag vilja säga. Det är en process, men har den väl påbörjats så finns det ingen återvändo.
Tycker att ni skeptiker som uttalar er här i tråden har rätt att ha eran tro på att GS inte existerar och det finns nog inte så mycket mer att göra än att bara acceptera att åsikterna går isär. Sen finns det nog de som låtsas vara skeptiker men vars verkliga motiv handlar om att få utrymme att bara ägna sig åt verbal misshandel och förlöjliga.
Vad skulle det vara för motiv menar du?
Citat:
Ursprungligen postat av
rosalotus
Tror också att det är ganska så omöjligt att förstå GS om man inte själv är drabbad av det.
Vad som dock skulle vara önskvärt är ju att man skulle slippa alla kränkande och nedsättande förlöjligande kommentarer, all illvillig sarkasm och alla mobbningsrepliker. Det är lite intressant att notera att det nästan undantagsvis är de som är "skeptiker" i den här tråden som ägnar sig åt ren mobbning, trakasserier och liknande , medan de som säger sig vara TI's inte alls, eller väldigt sällan i alla fall, sjunker till den låga nivån av kommunikation.
Nä, ni ägnar er åt att beskylla oss "skeptiker" för att trakassera, vara betalda lakejer, jobba åt "statsmakten" och förfölja er istället - tummen upp på den i trevlighet!
Och ni ignorerar systematiskt att svara på det som inte passar in i er världsuppfattning...