Citat:
Nu kommer därför frågorna igen: jag undrar bara hur era närstående ställer sig till påståendena om gangstalking, och hur ni reagerar på deras inställning. Jag undrar helt enkelt om det finns en endaste människa ni litar på. Eller om i stort sett alla ingår i era stalkers.
Tycker att dina frågor är relevanta, så jag kan försöka svara på dem. Vill först bara klargöra att jag skriver enbart utifrån hur min egen personliga situation ter sig just nu. Det behöver alltså inte betyda att det är likadant för andra TI's.
När det gäller hur närstående har reagerat så har jag upplevt att jag blir ignorerad. De som man nämner detta för blir bara tysta och byter ganska snabbt samtalsämne. Och sedan kommer ofta den klassiska kommentaren om att det kanske är dags att söka hjälp hos en psykolog. Nu är det ju så att mina närstående (min familj) är involverade i stalkingen och därför vill de så klart inte prata om det. Jag har heller ingen kontakt alls med dem sedan cirka tre månader tillbaka då jag flyttade till en annan ort cirka 50 mil bort.
Min egen reaktion på deras förnekelse/inblandning är så klart sorg och smärta, frustration och en stark känsla av ensamhet. Till saken hör att de förnekar sin inblandning om man vill ta upp ämnet face to face, men samtidigt ger de en massa subtila signaler/hintar om att de är med på det genom olika kommentarer som de flikar in i andra sammanhang, och också genom vissa medvetet avslöjande handlingar (så att man ska förstå utan att de säger det rakt ut).
I mitt fall så har jag numera oerhört svårt att lita på andra människor. Det är nästintill omöjligt - tyvärr. Men det är ju också en del i "deras" agenda - att man ska börja känna på det sättet och bli mer och mer ensam och isolerad. Gentemot mig har de lyckats med detta. Jag lever mitt liv helt ensam nuförtiden: har inga vänner längre, träffar ingen (utöver folk på vissa sysselsättningsplatser via AF ibland), inga telefonsamtal, och så klart heller ingensomhelst kontakt med familjen (föräldrar, syskon). Jag är ensamstående utan barn, så nu är det bara jag. Övar på att lära mig att uppskatta mitt eget sällskap mer och mer, bli min egen bästa vän, lära mig att älska mig själv osv, men det är inte helt enkelt och är nog något som kommer att ta ganska lång tid.
Kanske kan jag så småningom börja lita på andra igen, någon dag i framtiden - förhoppningsvis. Men som det ser ut nu så är smärtan och chocken för stor. Hur mycket jag än vill så KAN jag bara inte lita på andra. Efter att jag vaknade upp och insåg att jag varit utsatt för GS i många, många år så har en slags läkandeprocess och en slags bearbetningsprocess satt igång inom mig, och jag får ha tålamod med mig själv, acceptera att jag inte kan lita på någon annan just nu och samtidigt inte tappa hoppet om att detta kommer att förändras till det bättre en vacker dag när jag har läkt klart.
Att jag inte kan lita på någon annan i skrivande stund betyder inte att jag tror att ALLA är stalkers, även om jag inte ska förneka att det ganska ofta faktiskt känns så.
Senast redigerad av rosalotus 2014-10-18 kl. 01:38.
Senast redigerad av rosalotus 2014-10-18 kl. 01:38.
Måste även ringa till alla läkare/tandläkare/postombud/grannar osv för att informera dem om vem vi stalkar denna vecka! Hej svejs.