• 1
  • 2
2014-03-06, 00:10
Medlem
I fallet med Ukraina och SvP:s reservationslösa stöd till Svoboda är det uppenbart att partiet och flera ledande medlemmar – bland annat Dan Eriksson, Magnus Söderman, Mikael Skillt – har satsat så mycket personlig prestige på projektet att de till varje pris vill rättfärdiga vad som visat sig vara en lika grov som pinsam missbedömning.

Flera av partiets aktivister – inte minst MrSkargard och Straybullet – har också engagerat sig för att försvara partiledningens beslut i stället för att göra det enda ärbara och hållbara, nämligen erkänna att partiet saknade insikt om situationen i Ukraina och kunskap om vad Svoboda står för. De kan inte försvara i princip några av de många oförlåtliga ”snedsteg” Svoboda gjort sig skyldiga till, men försöker ändå på olika, ständigt nya sätt rationalisera varför svenska nationalister har uppmanats att delta i en revolution i wrr främmande land, trots att vad de gör i praktiken är att kratta manegen för en judisk elit.

Ett återkommande argument är att det är bättre att göra någonting än ingenting. Det är ett fullständigt absurt argument. Hur kan det vara bättre att i praktiken bistå ett ökat judiskt inflytande över en europeisk stat än att låta bli? Det spelar ingen roll hur ofta de ”Ukrainafrivilliga” och deras anhängare i Sverige twittrar och kommenterar på forum om hur de själva är judekritiska så länge utfallet av deras insatser ändå blir att Ukraina hamnar under främmande makters ok – möjligen mot deras goda vilja, men med deras goda hjälp.

Hur pass verklighetsfrämmande dessa personer inom SvP är understryks inte bara av den bristfälliga analysen. Ett av de senaste försöken att rationalisera den dråpliga Svoboda-vurmen och ”Ukraina-äventyret” är önskan om att kunna påverka revolutionen och Svoboda i rätt riktning! Hur kan någon vid sina sinnes fulla bruk tro att Magnus Söderman och Mikael Skillt skulle kunna påverka Svoboda, eller revolutionen i stort, i någon som helst mån? Att folk påstår sådant på fullaste allvar är direkt skrämmande. De som på allvar lider av sådan villfarelser saknar verklighetsanknytning på ett direkt farligt plan.

Vemhelst som läser Svobodas partiprogram och betraktar ledningens uttalanden och ageranden inser snabbt att partiet har betydligt fler likheter med Sverigedemokraterna än med Svenskarnas parti. Med de resonemang som framförs till försvar av SvP:s principiella stöd till Svoboda, varför kan vederbörande inte lika gärna engagera sig i Sverigedemokraterna och försöka påverka dem i en positiv riktning? Låter det absurt? Minst lika absurt låter det när SvP-sekterister påstår sig vilja påverka Svoboda, hyller partiet och tror sig kunna ha något som helst relevant inflytande över de stora politiska skeendena.

Det finns säkert många bra ukrainare som deltagit i revolutionen, men det saknar relevans så länge revolutionens ledare saknar lika ädla intentioner, eller åtminstone faller för maktens frestelser, om de någonsin ens förstått att analysera politikens mest grundläggande frågor, vilket verkligen inte tycks vara fallet.

SvP gör ingen positiv skillnad i Ukraina och de av partiets anhängare som frenetiskt försvarar det oförsvarbara förstör inte bara för sig själva utan för svensk nationalism i stort. De sår split inom den ”nationella rörelsen” genom hellre ge sig på de som avslöjar bristerna inom Svoboda och nyktert analyserar hur även denna, ytterligare en i raden av arrangerade revolutioner kommer att påverka den globala politiken och det geopolitiska läget.

Hade något annat parti eller någon annan politiker agerat som Svoboda och Igor Tiahnybok gjort och gör skulle de snabbt fördömas av SvP – för att inte tala om en person som Jonas de Geer. Dock, eftersom partiet nu satsat all sin prestige på fel häst är de scener som utspelar sig smärtsamt pinsamma. Partiledningen är, som vanligt, fullständigt osynliga i det hela. Det är ytterst bekymmersamt. Bevisligen är inget politiskt alternativ i dagens Sverige, liksom i Ukraina, tillräckligt kapabla, kunniga och konstruktiva för att besitta den förmåga till intelligens, taktik, ledarskap och handlingskraft som tarvas för att rädda vårt folk.

Den så kallade ”rörelsen” måste förstöras och försvinna. Och på dess ruiner måste nytt liv blomstra om vi inte ska gå under. Vi har alla möjligheter, alla, men de förstörs av sekterister likt de mest tongivande gaphalsarna inom SvP. När de väl har tystnat kan förnuftets och framtidstrons röster åter göra sig hörda, inte bara internt, utan i samtal med hela det svenska folket.

Rörelsen har fallit sönder på grund av uppenbar inkompetens, feghet, populism, galenskap och ren idioti. Vem får skulden? Nationell.nu. Förhoppningsvis kommer sönderfallet leda till att alla destruktiva och ynkliga förrädare en gång för alla rensas ut och upp reser sig en rörelse värd Namnet och Segern.

http://www.nationell.nu/2014/03/05/f...orier-pa-expo/
2014-03-06, 00:19
Medlem
Den nationella rörelsen har tyvärr varit en rörelse för mobboffer, galningar och andra lågliv ända sedan ett par årtionden efter krigsslutet. Svensk nationalism tycks dra till sig den sorts människor som inte är kapabla att representera de av oss som önskar se oss själva som just nationalister.

Att SvP ö. h. t. låter Motgift med Söderman, Eriksson och de Geer hållas och agera informell röst för partiet (det är så programmet uppfattas av många) är helt snedvridet och drar allt fokus från en redan pinsamt låg profil hos den faktiska ledningen.
2014-03-06, 00:39
Medlem
Inte för att undvika trådens ämne, vilket jag tycker är lysande vill jag ändå säga säga något.
Och detta något är att flashbacks nationalister verkar besitta mellan 100-100,000 ggr så mycket kunskap och vett som SD och SvP tillsammans. Varför gör inte några individer av den kalibern vi har på forumet slag i saken och startar sin egen rörelse ? Handlingsfattighet eller för att de är ockuperade med annat(jobb, utbildning, socialt liv)? När man läser vad SvP och SD tycker om vissa saker så undrar man hur verklighetsfrånvarande de är egentligen. Inte för att jag vet allt. Tvärtom. Jag får min kritik inte från egen skalle, utan från att läsa den t.ex här på flashback.

Rörelsen är kidnappad av några energiska individer som inte vet ett smack om något, och folk ser upp till de för att de "vågar" säga "fel" saker öppet och ta på sig skiten som kastas mot dem.
Sedan gör dessa individer saker som att stödja Svoboda helt i onödan.

Två etniciteter, båda vita. Tänk så mycket vi förlorar på att skicka svenskar bara till ena sidan. Varför skicka någon alls?

SvP väntade inte ens på att få läget analyserat av någon (FB hade varit utmärkt att ställa frågan på, med tanke på alla autister som finns här) som kan något och vill sätta sig in i frågan ordentligt. Man bara hakade på tåget och skickade soldater utan att tveka. Tragiskt.

SvP som verkade så lovande ska göra bort sig i onödan. Hoppas detta bara en tillfällig kurva nedåt och att det i fortsättningen pekar uppåt.
2014-03-06, 03:06
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vejdeman
De kan inte försvara i princip några av de många oförlåtliga ”snedsteg” Svoboda gjort sig skyldiga till

Skriv en lista bestående av samtliga dessa "snedsteg" så får vi se vad du syftar på. Komplettera listan med källor i den mån det går men kom ihåg att nationell punkt nu inte är en godtagbar källa på något sätt.

Citat:
Vemhelst som läser Svobodas partiprogram och betraktar ledningens uttalanden och ageranden inser snabbt att partiet har betydligt fler likheter med Sverigedemokraterna än med Svenskarnas parti. Med de resonemang som framförs till försvar av SvP:s principiella stöd till Svoboda, varför kan vederbörande inte lika gärna engagera sig i Sverigedemokraterna och försöka påverka dem i en positiv riktning? Låter det absurt? Minst lika absurt låter det när SvP-sekterister påstår sig vilja påverka Svoboda, hyller partiet och tror sig kunna ha något som helst relevant inflytande över de stora politiska skeendena.

Svoboda har bland annat dessa punkter i sitt program:

Citat:
1. Adopt a new Citizenship Act, under which citizenship will be given only to those persons who were born in Ukraine or are ethnically Ukrainian, who returned from abroad for permanent living and working in Ukraine. Allow people born in Ukraine from foreigners or stateless persons to acquire Ukrainian citizenship upon reaching age of majority only under the conditions of Ukrainian language fluency, knowledge of Ukrainian history and content of the Constitution of Ukraine.

Citat:
10. Ban the adoption of Ukrainian children by foreigners.

Citat:
Provide place in higher educational institutions' dormitories primarily for Ukrainian, not foreign students.

Citat:
Adopt a state program of patriotic education and hardening the nature of the young generation. Provide active leisure and recreation for children and youth. Promote youth networks and patriotic organizations, sports groups, clubs, summer camps for children and youth.

Partiet är uppenbart etniskt medvetet, det ringer ingen SD-klocka hos mig om man läser om deras syn på medborgarskap. Till saken hör att Ukraina i princip inte har någon invandring av rasfrämlingar överhuvudtaget.

Citat:
De sår split inom den ”nationella rörelsen” genom hellre ge sig på de som avslöjar bristerna inom Svoboda och nyktert analyserar

Om du syftar på nationell punkt nu är du ärligt talat fullkomligt slut i skallen.

Citat:
Hade något annat parti eller någon annan politiker agerat som Svoboda och Igor Tiahnybok gjort och gör skulle de snabbt fördömas av SvP

Berätta på vilka grunder SvP borde fördöma Svoboda. Skriv ner alla konkreta exempel du kan komma på, glöm inte att hänvisa till källor men notera, återigen, att nationell punkt nu under inga omständigheter är en godtagbar källa.

Citat:
Rörelsen har fallit sönder på grund av uppenbar inkompetens, feghet, populism, galenskap och ren idioti. Vem får skulden? Nationell.nu. Förhoppningsvis kommer sönderfallet leda till att alla destruktiva och ynkliga förrädare en gång för alla rensas ut och upp reser sig en rörelse värd Namnet och Segern.

http://www.nationell.nu/2014/03/05/f...orier-pa-expo/

Att du sänker dig själv till en sådan patetiskt låg nivå att du hyllar Langeéns lögnaktiga skvallerblogg visar att du inte har ett gott syfte.
2014-03-06, 03:30
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leinad91
Att SvP ö. h. t. låter Motgift med Söderman, Eriksson och de Geer hållas och agera informell röst för partiet (det är så programmet uppfattas av många) är helt snedvridet och drar allt fokus från en redan pinsamt låg profil hos den faktiska ledningen.

Eriksson ingår i den faktiska ledningen men det kanske du har missat. För övrigt håller Jacobsson en så hög profil man kan kräva av honom.
2014-03-06, 03:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vejdeman
Flera av partiets aktivister – inte minst MrSkargard och Straybullet – har också engagerat sig för att försvara partiledningens beslut i stället för att göra det enda ärbara och hållbara, nämligen erkänna att partiet saknade insikt om situationen i Ukraina och kunskap om vad Svoboda står för.
Eftersom du citerar mig så känner jag mig nödgad att svara på ditt angående mig substanslösa svammel och struntprat. Mig veterligen är jag den ende, eller åtminstone en av väldigt av väldigt få nationalister här på Flashback som faktiskt har tagit mig tiden att både kontakta urkainska nationalister på plats och talespersoner för Svoboda för att ställa kritiska frågor. Detta samtidigt då de flesta byggt sina uppfattningar på judiska tredjehandsuppgifter och rykten.

Företrädare ur Svenskarnas parti har dessutom också kontakt med företrädare från Svoboda, och behöver således inte förlita sig på riktiga eller falska rapporter från fiendens medier, som sig bör.

Jag tycker att det är fantastiskt hur många anonyma flashbackare som påstår sig ha större kunskap och insikt om situationen i Ukraina än ukrainska nationalister som är på plats och har levt i denna verklighet i hela sina liv. Det vittnar om arrogans, dumhet och till stor del också tyvärr - feghet och konformism.

Citat:
De kan inte försvara i princip några av de många oförlåtliga ”snedsteg” Svoboda gjort sig skyldiga till, men försöker ändå på olika, ständigt nya sätt rationalisera varför svenska nationalister har uppmanats att delta i en revolution i wrr främmande land, trots att vad de gör i praktiken är att kratta manegen för en judisk elit.
Det här är ett ganska typiskt defaitistiskt och svagsint resonemang. Allting som innehåller tveksamma element är till 100% uppköpt av juden, och därför ska nationalisterna inte delta eller försöka förändra utan istället lägga tiden och energin på att gapa på internet eller dela flygblad - eftersom det är de enda typen av aktiviteter som juden inte har makt över.

"Åh nej, juden har ett finger med i spelet - då är det bättre att vi inte gör någonting och lägger oss ner och dör".

Känner du igen resonemanget? Det är fånigt och imbecillt och hur i hela friden hade du någonsin tänkt göra någon som helst skillnad i Sverige med det intellektuellt trånga tankesättet om man får fråga?

Citat:
Ett återkommande argument är att det är bättre att göra någonting än ingenting. Det är ett fullständigt absurt argument. Hur kan det vara bättre att i praktiken bistå ett ökat judiskt inflytande över en europeisk stat än att låta bli?
Återigen demagogiska tyckande och påståenden som du inte klarar av att belägga. Kan du belägga att svenska nationalister på plats arbetar för ett ökat judiskt inflytande? För de jag har pratat med (och det är ett par stycken vid det här laget) så är man tvärtom mycket väl medvetna om det judiska hotet. Och även partiets ledare förkastade väl så sent som igår de ukrainska oligarkerna om jag inte minns fel.

Citat:
Det spelar ingen roll hur ofta de ”Ukrainafrivilliga” och deras anhängare i Sverige twittrar och kommenterar på forum om hur de själva är judekritiska så länge utfallet av deras insatser ändå blir att Ukraina hamnar under främmande makters ok – möjligen mot deras goda vilja, men med deras goda hjälp.
Mer defaitism och SD-retorik. Vi ska alltså inte försöka skapa någon positiv förändring eftersom det är "svårt" och vi har oddsen emot oss, är det kontentan?
Vita nationalister ska ge upp sin makt till förmån för rasrelativistiska, imperialistiska och antinationalistiska socialkonservativa eftersom de har större chans att lyckas?

Jag ställer nog inte upp på de premisserna, resonemanget är tyvärr helt enkelt alldeles för fegt och ynkligt, och om man inte är beredd att förlora någonting så kan man heller aldrig kämpa för att vinna något. Vad gäller att Ukraina ska hamna under främmande makters ok så är det såklart något som man vill bekämpa och motverka, oavsett om det handlar om västjudisk eller ryskjudisk makt.

Citat:
Hur pass verklighetsfrämmande dessa personer inom SvP är understryks inte bara av den bristfälliga analysen. Ett av de senaste försöken att rationalisera den dråpliga Svoboda-vurmen och ”Ukraina-äventyret” är önskan om att kunna påverka revolutionen och Svoboda i rätt riktning! Hur kan någon vid sina sinnes fulla bruk tro att Magnus Söderman och Mikael Skillt skulle kunna påverka Svoboda, eller revolutionen i stort, i någon som helst mån? Att folk påstår sådant på fullaste allvar är direkt skrämmande. De som på allvar lider av sådan villfarelser saknar verklighetsanknytning på ett direkt farligt plan.
SvP:s ledning har kontakt med höga företrädare från Svoboda och har bland annat bjudit hit dem till Sverige. Har du någon kontakt med Svobodas företrädare eller någon som överhuvudtaget är på plats? Vad är det du hoppas uppnå med din ynkliga slavmentalitet och din defaitism egentligen och varför lägger du inte den energin på att också försöka påverka revolutionen i en sundare riktning istället? Vore inte det mer gynnsamt för din sak?

Citat:
Vemhelst som läser Svobodas partiprogram och betraktar ledningens uttalanden och ageranden inser snabbt att partiet har betydligt fler likheter med Sverigedemokraterna än med Svenskarnas parti.
Svoboda är inte Svenskarnas parti och vår politik är inte identisk. Det har heller ingen påstått. Svobodas Svobodas etnonationalistiska (eller raschauvinistiska, beroende på vem du frågar) hållning och deras höga företrädares judemedvetenhet och kritik mot den organiserade judenheten och oligarkerna har dock få likheter med SD - i min mening.

Citat:
Med de resonemang som framförs till försvar av SvP:s principiella stöd till Svoboda, varför kan vederbörande inte lika gärna engagera sig i Sverigedemokraterna och försöka påverka dem i en positiv riktning? Låter det absurt?
Det är väldigt enkelt. SD stödjer inte ett svenskt Sverige, något som naturligtvis är huvudfrågan. I Svoboda uttalar sig partiledaren och parlamentsledamöter om judisk makt, om rasrenhet och liknande, i SD utesluts du om du påstår att det existerar ett svenskt folk.

Citat:
Minst lika absurt låter det när SvP-sekterister påstår sig vilja påverka Svoboda, hyller partiet och tror sig kunna ha något som helst relevant inflytande över de stora politiska skeendena.
Varför inte? Vad är det som är absurt med det och varför ska man inte försöka? Är det bättre att sitta och rulla chipstummarna och konstatera att allt styrs till 100% av juden - varför det är fullständigt meningslöst att göra något överhuvudtaget? Jag trodde jag var del i en offervillig "rörelse" med höga målsättningar och ambitioner. Men jag hade tydligen fel.

Citat:
Det finns säkert många bra ukrainare som deltagit i revolutionen, men det saknar relevans så länge revolutionens ledare saknar lika ädla intentioner, eller åtminstone faller för maktens frestelser, om de någonsin ens förstått att analysera politikens mest grundläggande frågor, vilket verkligen inte tycks vara fallet.
Det vore olyckligt om de föll för "maktens frestelser", det är vi nog alla eniga om. Skillnaden är väl hur vi vill jobba för att undvika detta. Du vill inte jobba alls, medan vi för kontakter och dialog och har människor på plats. Vad som är bäst och mest lämpligt är förstås upp till var och en att bedöma.

Citat:
SvP gör ingen positiv skillnad i Ukraina och de av partiets anhängare som frenetiskt försvarar det oförsvarbara förstör inte bara för sig själva utan för svensk nationalism i stort. De sår split inom den ”nationella rörelsen” genom hellre ge sig på de som avslöjar bristerna inom Svoboda och nyktert analyserar hur även denna, ytterligare en i raden av arrangerade revolutioner kommer att påverka den globala politiken och det geopolitiska läget.
Som sagt, precis samma defaitism som jag hör från Sverigedemokrater dagligen - det är lönlöst att försöka. Jag ställer inte upp på de premisserna eftersom de bygger på en av judarna på oss påtvingad slavmoral som på det stora hela syftar till att isolera svenska nationalister och göra dem apatiska. Givetvis kan inte det fåtal svenska nationalister som är på plats göra någon avgörande skillnad, men jag bedömer ändå deras närvaro där som positiv både i det korta och i det längre perspektivet.

Vem har gett sig på någon som avslöjat några brister om Svoboda förresten? Det enda jag har konstaterat är att det finns aktörer som inte drar sig för att ljuga medvetet och fara med osanning på ett ytterst icke-germanskt vis. Något som såklart är både osympatiskt och problematiskt. Om man blir arg för att lögner lyfts fram och förkastas så kanske det är en bra idé att sluta ljuga?

Citat:
Hade något annat parti eller någon annan politiker agerat som Svoboda och Igor Tiahnybok gjort och gör skulle de snabbt fördömas av SvP – för att inte tala om en person som Jonas de Geer. Dock, eftersom partiet nu satsat all sin prestige på fel häst är de scener som utspelar sig smärtsamt pinsamma.
Vilken "häst" borde man satsat på menar du? Givetvis stödjer vi principiellt etnonationalister som kämpar för sitt land framför imperialistiska antinationalister och kommer förmodligen så alltid att göra.

Citat:
Partiledningen är, som vanligt, fullständigt osynliga i det hela. Det är ytterst bekymmersamt.
Vad önskar du att partiledningen ska göra menar du? Man har skrivit ett pressmeddelande där man principiellt stödjer de ukrainska nationalisternas kamp för sitt folk och sin överlevnad och frihet. Vad bör man göra i övrigt?
2014-03-06, 03:35
Bannlyst
Fortsättning:
Citat:
Bevisligen är inget politiskt alternativ i dagens Sverige, liksom i Ukraina, tillräckligt kapabla, kunniga och konstruktiva för att besitta den förmåga till intelligens, taktik, ledarskap och handlingskraft som tarvas för att rädda vårt folk.
Återigen ett inlägg som vittnar om din egen oförmåga eller ovilja att ta ansvar och initiativ. Saknas det intelligenta, taktiska och handlingskraftiga nationalister i SvP - som du påstår, så är ju lösningen självfallet att dessa engagerar sig istället för att stå bredvid och agera recensenter.

Jag gick inte med i SvP för att det var något perfekt parti, utan för att jag ville vara med och förbättra och effektivisera det och bidra till dess utveckling. Av någon sinnessjuk anledning förväntar sig dock många att någon annan ska göra allt jobb åt dem och strida för de vita svenskarnas överlevnad och den europeiska nationalismen samtidigt som de själva kan spela datorspel och äta chips.

Så fungerar det inte, jag välkomnar att intelligenta och kunniga individer som ställer upp på partiets program ansluter sig och visar att de är kapabla att ta ansvar och plats. Vill man förändra måste man först engagera sig. Det går inte att skrika sig hes om förändring samtidigt som man själv inte är beredd att göra någonting. Då har man inte förstått något alls.

Citat:
Den så kallade ”rörelsen” måste förstöras och försvinna.
Det existerar ingen "rörelse" på det sättet.

Citat:
Och på dess ruiner måste nytt liv blomstra om vi inte ska gå under. Vi har alla möjligheter, alla, men de förstörs av sekterister likt de mest tongivande gaphalsarna inom SvP. När de väl har tystnat kan förnuftets och framtidstrons röster åter göra sig hörda, inte bara internt, utan i samtal med hela det svenska folket.
Som sagt, vad hindrar dig att engagera dig och arbeta för att skapa förändring? Det fick ju utmärkt för mig.

Citat:
Rörelsen har fallit sönder på grund av uppenbar inkompetens, feghet, populism, galenskap och ren idioti.
Ja, det stämmer nog till stor del.

Citat:
Vem får skulden? Nationell.nu.
Nationell.nu får väl mest skulden för att man bevisligen ljuger en massa, censurerar och i allmänhet beter sig som de värsta fiender som står att uppbringa och inte alls är främmande att fabricera citat eller påstå att andra nationalister har sagt eller står för saker som man inte alls har sagt eller står för. Detta i kombination med att redaktören själv står som författare till många av de mest hätska kommentarerna som uppmanar till mord på namngivna nationalister och liknande gör ju siten en smula problematisk, och det är förmodligen därför som det i flera års tid med jämna mellanrum har diskuterats huruvida det faktiskt är en nationalistisk hemsida eller ett projekt som styrs av fienden.

Citat:
Förhoppningsvis kommer sönderfallet leda till att alla destruktiva och ynkliga förrädare en gång för alla rensas ut och upp reser sig en rörelse värd Namnet och Segern.
Och vad är din roll i det hela, menar du? Du skriver "förhoppningsvis", men hur ska du själv agera för att få till stånd de förändringar du finner önskvärda? Inte alls?
2014-03-06, 03:36
Bannlyst
Fortsättning 2:

Citat:
Ursprungligen postat av Drenn
Inte för att undvika trådens ämne, vilket jag tycker är lysande vill jag ändå säga säga något.
Och detta något är att flashbacks nationalister verkar besitta mellan 100-100,000 ggr så mycket kunskap och vett som SD och SvP tillsammans.
Det finns onekligen många läsvärda och kloka skribenter här. Flashback är väldigt bra på så sätt, och det är delvis därför jag själv spendar så mycket tid här.

Citat:
Varför gör inte några individer av den kalibern vi har på forumet slag i saken och startar sin egen rörelse ?
Därför att det är en sak att sitta och skriva (ofta kloka) analyser här på Flashback bakom en dator, och en helt annan att engagera sig i verkligheten och driva en organisation. Jag har själv uppmanat flera av forumets mer prominenta medlemmar att engagera sig på olika sätt, men det verkar tyvärr mestadels på grund av feghet och oro inte vara särskilt intressant.

Det är förståeligt ur ett perspektiv, men samtidigt är det väldigt tråkigt då det finns många som skulle kunna göra stor nytta.

Citat:
Handlingsfattighet eller för att de är ockuperade med annat(jobb, utbildning, socialt liv)?
Rädsla och oro framför allt. Sedan bekvämlighet också förstås.

Citat:
Rörelsen är kidnappad av några energiska individer som inte vet ett smack om något, och folk ser upp till de för att de "vågar" säga "fel" saker öppet och ta på sig skiten som kastas mot dem.
Sedan gör dessa individer saker som att stödja Svoboda helt i onödan.
Det här får man höra ofta, men om det stämmer så ligger ju felet och skulden hos alla de som är för fega, bekväma eller ynkliga för att på olika sätt engagera sig själva och hellre leker recensenter.
Det är väl ändå inte Magnus Södermans eller Mikael Skillts fel att de är två av relativt få som öppet vågar stå, tala och skriva och på olika sätt representera den svenska biologiska nationalismen?

Vi förordar en nordisk ledar- och ansvarsprincip, och den bygger just på att människor faktiskt steppar upp och tar ansvar och engagerar sig och visar att de är uppgiften mogen. Det är också så som måste ske.

Citat:
Två etniciteter, båda vita. Tänk så mycket vi förlorar på att skicka svenskar bara till ena sidan. Varför skicka någon alls?
Vem har hindrat dig eller övriga Ryssapologeter att delta på andra sida om det är var problemet ligger? Det har väl ingen alls gjort? Tvärtom tror jag att det kommer bli både nyttigt och viktigt att ha folk på plats som själva kan se med sina egna ögon vad som händer och som ger sitt principiella stöd till de nationalister som faktiskt är på plats och kämpar för sin självständighet och överlevnad.

Citat:
SvP väntade inte ens på att få läget analyserat av någon (FB hade varit utmärkt att ställa frågan på, med tanke på alla autister som finns här) som kan något och vill sätta sig in i frågan ordentligt. Man bara hakade på tåget och skickade soldater utan att tveka. Tragiskt.
Du menar alltså på fullaste allvar att SvP istället för att ha kontakt med Svobodas ledning borde ha suttit och lyssnat på anonyma skribenter på Flashback? Finns det något annat parti eller politisk organisation någonstans någonsin som arbetat på det sättet?

Citat:
SvP som verkade så lovande ska göra bort sig i onödan. Hoppas detta bara en tillfällig kurva nedåt och att det i fortsättningen pekar uppåt.
Vill man på allvar bidra till utvecklingen och att denna ska peka uppåt så bör man självfallet engagera sig på olika sätt. Tror man att det funkar på ett annat sätt lever man nog tyvärr i en chimär.
2014-03-06, 03:59
Medlem
MrSkargards avatar
Till saken hör att Svoboda hamnat i ett politiskt maktspel på extremt hög nivå samtidigt som partiet inte har tillräckligt med makt för att ensamt avgöra Ukrainas inriktning i nuläget, det handlar om en interimregering som består av människor med diametralt olika världsbilder där Svoboda knappast har mest makt av de involverade partierna/personerna. Ska Svoboda i ett sådant läge, med den ryska björnen flåsande i nacken, gå ut med ett sånt här statement:

Vi inom Svoboda är antisemiter och vill inte ha med judar att göra överhuvudtaget, om dessa judar inte är anti-sionister eller förintelserevisionister. Faktum är att vi vill rensa Ukraina på judar så fort som möjligt. Vi vill heller inte ha något att göra med EU eller USA och framförallt vill vi inte ha någon som helst hjälp av dessa i denna komplicerade situation trots att ett ryskt invasionshot inte kan uteslutas. För övrigt så vill vi inte vara kvar i Ukrainas tillfälliga maktapparat eftersom andra medlemmar i denna maktapparat inte delar alla våra åsikter. För att vara helt ärliga så vill vi skicka alla regeringsmedlemmar som inte är nationalister till arbetsläger.
2014-03-06, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Eriksson ingår i den faktiska ledningen men det kanske du har missat. För övrigt håller Jacobsson en så hög profil man kan kräva av honom.

Jag vet, och det gör det hela än värre när Motgift själva säger sig vara ett organ fristående ifrån SvP.

Jag hör då aldrig något från vare sig Jacobsson eller ledningen i övrigt, och då kan jag ändå övertyga dig om att jag är både dubbelt och mångdubbelt så insatt i den nationella rörelsen än gemene Svensson är, och de är dessa ni måste övertyga - inte redan etablerade väljare.
2014-03-06, 04:31
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leinad91
Jag vet, och det gör det hela än värre när Motgift själva säger sig vara ett organ fristående ifrån SvP.

Jag hör då aldrig något från vare sig Jacobsson eller ledningen i övrigt, och då kan jag ändå övertyga dig om att jag är både dubbelt och mångdubbelt så insatt i den nationella rörelsen än gemene Svensson är, och de är dessa ni måste övertyga - inte redan etablerade väljare.

Vad kräver du av Jacobsson egentligen? En stor förekomst i massmedia? Offentliga tal varje dag? Minst en publicerad artikel varje dag? Om du aldrig hör något från Jacobsson så visar det att du inte är så insatt som du påstår.
2014-03-06, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Till saken hör att Svoboda hamnat i ett politiskt maktspel på extremt hög nivå samtidigt som partiet inte har tillräckligt med makt för att ensamt avgöra Ukrainas inriktning i nuläget, det handlar om en interimregering som består av människor med diametralt olika världsbilder där Svoboda knappast har mest makt av de involverade partierna/personerna. Ska Svoboda i ett sådant läge, med den ryska björnen flåsande i nacken, gå ut med ett sånt här statement:

Vi inom Svoboda är antisemiter och vill inte ha med judar att göra överhuvudtaget, om dessa judar inte är anti-sionister eller förintelserevisionister. Faktum är att vi vill rensa Ukraina på judar så fort som möjligt. Vi vill heller inte ha något att göra med EU eller USA och framförallt vill vi inte ha någon som helst hjälp av dessa i denna komplicerade situation trots att ett ryskt invasionshot inte kan uteslutas. För övrigt så vill vi inte vara kvar i Ukrainas tillfälliga maktapparat eftersom andra medlemmar i denna maktapparat inte delar alla våra åsikter. För att vara helt ärliga så vill vi skicka alla regeringsmedlemmar som inte är nationalister till arbetsläger.
Jag hade lätt röstat på dem om de gjorde ett sånt uttalande
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in