2005-08-05, 14:14
Medlem
Blackaciddevils avatar
Hejsan. Skulle någon kunna tipsa om någon bra affär med rustika möbler, lampor mm i Stockholm? Gillar naturmaterial och stål i Jügent och Gothik stil. Inte "dinky" saker i plast utan, stål, trä och skin.
Citera
2005-08-06, 00:56
Medlem
mbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackaciddevil
Hejsan. Skulle någon kunna tipsa om någon bra affär med rustika möbler, lampor mm i Stockholm? Gillar naturmaterial och stål i Jügent och Gothik stil. Inte "dinky" saker i plast utan, stål, trä och skin.

nu vet jag inte exakt om det du söker finns där, men butiken rustico (som jag råkar bo väldigt nära) säljer rustika mexikanska möbler. ynglingagatan 11, vasastan.

allt verkar väldigt rustikt där inne... stora sängar, fotöljer osv
Citera
2005-08-08, 12:26
Medlem
Blackaciddevils avatar
Okej, tack för tipset. Ska kolla upp det även fast det inte riktigt låter som det jag är ute efter fast man vet aldrig. Kanske finns nå snygga grejer där.

Lite senare...
Kollade på deras sida och upptäckte att det var exakt sånt jag var ute efter. Fast jag anar att det är en väldigt dyr affär, eller?
Citera
2005-08-08, 21:56
Medlem
mbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackaciddevil
Okej, tack för tipset. Ska kolla upp det även fast det inte riktigt låter som det jag är ute efter fast man vet aldrig. Kanske finns nå snygga grejer där.

Lite senare...
Kollade på deras sida och upptäckte att det var exakt sånt jag var ute efter. Fast jag anar att det är en väldigt dyr affär, eller?

om jag ska vara ärlig har jag aldrig varit inne i affären, så jag har ingen aning om prisernas nivå. däremot ser affären inte så exklusiv ut som sådan. min bedömning är att du absolut ska ta dig en titt om du bor i stan..

lycka till och låt mig veta om du hittade ngt.. alltid kul att veta.
Citera
2005-08-09, 12:19
Medlem
Blackaciddevils avatar
Aha, det låter bra. Njea jag flyttar ner till Stockholm om en vecka så jag får ta en titt då =)

Jag ringde och frågade nu. Det var inte så himla dyrt. Visst det är en del pengar men med tanke på att det är handgjort och importerat så är det inte så faliga priser. Ett soffbord som jag såg där låg runt 3000:-. Får se om ekonomin tillåter det.
Citera
2005-08-10, 14:13
Medlem
julia45s avatar
Prova

www.gysinge.nu

alternativt

www.nackabyggnadsvard.se

De säljer både nytt och begagnat och har bara genuina grejer, sen vet jag ju inte vilken stil du är ute efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in