Citat:
Ursprungligen postat av
Skogizz
Jag har kvittot kvar och vill ha ett par nya, likadana jeans. På kvittot står det dock att prislapp/etikett ska sitta kvar. Och med etikett misstänker jag att de avser den informationsbroschyr som var fastsydd i en av bakfickorna, vilken jag klippt av. Av den anledningen tror jag inte de låter mig byta jeansen trots att det fortfarande är öppet köp.
Undrar varför vill du ha ett par likadana? Är det fel storlek? Ta med kvittot och gå dit och chansa på att dom är hyggliga. Ta med etiketten även om du har klippt av den.
Säljare är tillsagda att neka kunder som exempelvis (som du) har tagit bort etiketten. Men, du har öppet köp. Gå till kassan, begär att få byta. Säljaren nekar. Fortsätt begära, var lite högljudd. Inte otrevlig, men ifrågasätt butikens dåliga service. Säljaren nekar. Insistera på att du har rätt. Säljaren börjar vackla, folk i kön börjar lystra. Dålig reklam för affären, oftast ger säljaren med sig eller hämtar chefen. Om du är påstridig, kommer du att få byta eftersom det skapar obehag för affärens goodwill. Säljare är tillsagda att först neka, men sedan ge med sig om kund insisterar. Om säljaren inte hämtar chefen eller är påstridig, be att få tala med föreståndaren för butiken. Ge dig inte.