• 1
  • 2
2014-03-04, 21:49
Medlem
Tja. Har ett par jeans (köptes 27/2) som jag vill lyckas reklamera via att antingen få ett par nya eller få pengarna tillbaka. Vad är säkrast att ta sönder för att en reklamation ska gå igenom? Gylfen? En söm? (Synpunkter kring det moraliskt tvivelaktiga i att fabricera ett fabriksfel undanbedes gärna, är bara intresserad av vad som kan fungera bäst för att få en reklamation)

tack
Citera
2014-03-04, 21:51
Medlem
BigLouies avatar
chansning på
Citera
2014-03-04, 21:55
Medlem
Hur gör jag detta för att det ska se ut som att jag inte medvetet klippt upp dem? Hyr en sumobrottare att dra på sig dem så att de spricker i röven?
Citera
2014-03-04, 21:59
Medlem
Passepartouts avatar
Har du kvittot kvar? Vill du ha en ny vara eller pengarna tillbaka? På kvittot kan det ibland stå öppet köp, men om du har använt jeansen går det förstås inte. Kolla om dom är snedsydda (händer ibland och är en anledning till reklamation). Annars är ett söndrigt blixtlås det enda jag kan komma på. Att paja med flit är bedrägeri, så om du inte har använt jeansen, försök att få pengarna tillbaka utan att fuska. Om inte öppet köp gäller, kanske affären har bytesrätt (till annan vara).

Edit: Kolla vad det står på kvittot.
Senast redigerad av Passepartout 2014-03-04 kl. 22:04.
Citera
2014-03-04, 22:10
Medlem
Sockermissbrukares avatar
Elda upp dem
Citera
2014-03-04, 22:16
Medlem
Jag har kvittot kvar och vill ha ett par nya, likadana jeans. På kvittot står det dock att prislapp/etikett ska sitta kvar. Och med etikett misstänker jag att de avser den informationsbroschyr som var fastsydd i en av bakfickorna, vilken jag klippt av. Av den anledningen tror jag inte de låter mig byta jeansen trots att det fortfarande är öppet köp.
Citera
2014-03-04, 22:46
Medlem
Jag såg att du undanbad dig kommentarer av det här slaget, men det skiter jag i. Jobbar själv som reklamationsansvarig i möbelbutik, och allt jag har att säga är: Brinn i helvetet din parasit om du inte kan stå för ett felköp.
Citera
2014-03-04, 22:47
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogizz
Jag har kvittot kvar och vill ha ett par nya, likadana jeans. På kvittot står det dock att prislapp/etikett ska sitta kvar. Och med etikett misstänker jag att de avser den informationsbroschyr som var fastsydd i en av bakfickorna, vilken jag klippt av. Av den anledningen tror jag inte de låter mig byta jeansen trots att det fortfarande är öppet köp.

Undrar varför vill du ha ett par likadana? Är det fel storlek? Ta med kvittot och gå dit och chansa på att dom är hyggliga. Ta med etiketten även om du har klippt av den.

Säljare är tillsagda att neka kunder som exempelvis (som du) har tagit bort etiketten. Men, du har öppet köp. Gå till kassan, begär att få byta. Säljaren nekar. Fortsätt begära, var lite högljudd. Inte otrevlig, men ifrågasätt butikens dåliga service. Säljaren nekar. Insistera på att du har rätt. Säljaren börjar vackla, folk i kön börjar lystra. Dålig reklam för affären, oftast ger säljaren med sig eller hämtar chefen. Om du är påstridig, kommer du att få byta eftersom det skapar obehag för affärens goodwill. Säljare är tillsagda att först neka, men sedan ge med sig om kund insisterar. Om säljaren inte hämtar chefen eller är påstridig, be att få tala med föreståndaren för butiken. Ge dig inte.
Senast redigerad av Passepartout 2014-03-04 kl. 22:50.
Citera
2014-03-04, 22:54
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elmerfudd
Jag såg att du undanbad dig kommentarer av det här slaget, men det skiter jag i. Jobbar själv som reklamationsansvarig i möbelbutik, och allt jag har att säga är: Brinn i helvetet din parasit om du inte kan stå för ett felköp.

En butik med god service tillmötesgår gärna en kund som har gjort ett felköp (och vinner på så sätt goodwill och nöjda kunder).
Citera
2014-03-04, 23:00
Medlem
Anledningen till att jag vill byta till ett par andra identiska jeans av samma storlek är att jag fick en fläck på jeansen, som jag lyckades få bort genom att köra dem i tvätten. Fläcken är borta, men tvättar ogärna innan jag använt dem minst i 6 månader. Jeansen är alltså tvättade, varför de inte kommer slitas lika snyggt eller sitta lika bra, därför vill jag byta mot ett par andra.
Citera
2014-03-04, 23:21
Medlem
iSees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
En butik med god service tillmötesgår gärna en kund som har gjort ett felköp (och vinner på så sätt goodwill och nöjda kunder).

Nja. Villigheten att gå runt regler beror ofta på hur pass bra kund du är.
Citera
2014-03-05, 01:17
Medlem
Det största problemet är ju att du tvättat dom, inte att lapparna är bortklippta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in