2014-03-04, 19:34
Medlem
Hej... Igår kväll hände något som aldrig tidigare har hänt mig. Jag tror att det var någon slags ångestattack. Den kom helt oprovocerat. Hjärtat pumpade som om jag hade sprungit en mara och en himla massa tårar. Ett tryck över bröstet. Vet inte hur jag ska förklara det men det var så obehagligt. Panik känslor... Jag har sedan länge haft nära till ångest och för en destruktiv monolog ofta.

Just nu känner jag mig bara så jävla ensam. Jag skulle verkligen vilja prova att prata med någon (anonymt) som också lever med ångest. Kanske man kan hjälpa varandra på något sätt. Så om det finns någon här som skulle vilja prata av sig så ställer jag gärna upp. Eller om någon vet vart man kan vända sig om man vill prata med någon som känner liknande. Jag går redan till en psykolog så det behöver inte rekommenderas.

Kön spelar ingen roll, heller inte ålder. Jag är i alla fall en tjej i 20-årsåldern.
Citera
2014-03-04, 19:40
Medlem
Det hände mig en gång, det är bara hjärnan som spökar och det går över efter en tid. Tänk inte så mycket på det bara.
Citera
2014-03-04, 19:42
Medlem
Hmmm, har du ingen närstående som du kan ta detta med? typ pojkvän, god vän eller familjemedlem?

Det låter mycket riktigt som att det var en panikångest attack du fick. Detta kan bero på flera olika anledningar....
Citera
2014-03-04, 19:56
Medlem
Kan förstå din oro då det är obehagligt första gången, du måste ta tag i det och varför det händer annars kommer det bara bli värre. Sen om det är ngn här eller ngn kurator du ska prata med det känner du själv. Har själv psykiska problem sen många år bl.a. Bipolär så ta hand om dig innan det är försent./ kram
Citera
2014-03-04, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlowStrangler
Hmmm, har du ingen närstående som du kan ta detta med? typ pojkvän, god vän eller familjemedlem?

Det låter mycket riktigt som att det var en panikångest attack du fick. Detta kan bero på flera olika anledningar....

Jo, jag har många som jag kan prata med runt mig. Jag är emellertid ute efter någon som vet vad jag menar. Jag skulle tycka det var skönt att ha någon som inte känner mig att prata med. Kanske låter lite konstigt men det vore skönt att säga saker anonymt. Jag har inga djupa hemligheter direkt men jag skulle tycka det var skönt att prata av mig. Även att lyssna på någon. Vet inte om det här är förståeligt öht. Men har tänkt lite på det.
Citera
2014-03-04, 20:32
Medlem
Förstår precis vad du menar, hör av fig om du tycker det känns rätt.
Citera
2014-03-04, 23:06
Medlem
Varför inte här? Fler som lyssnar och sannolikheten att du får bra svar ökar. Men du kanske vill att det skall vara mer personligt?

Det är vanlig panikångest och inget farligt.
Senast redigerad av Nevilleshaze 2014-03-04 kl. 23:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in