2005-08-05, 11:52
Medlem
Mysonoxens avatar
Då jag fyller år om cirka 2 veckor och min bror inte kan närvara på festen då han är bortrest fick jag min födelsedagspresent redan idag.

Eftersom det som vanligt kluckade glatt i den stora lådan väcktes min nyfikenhet och jag öppnade min present i förtid.

Det var 12 blandade Amarone av olika årgångar från topproducenter som bl.a. Quintarelli och Romano dal Forno.

Jag brukar normalt inte dricka amarone till vardags även om jag är mycket förtjust i denna dryck (så länge den är välgjord). Brukar då ofta hålla mig till firman Masi som har mycket goda viner både amarone och liknande viner. Masi Costasera brukar vara ett bra köp. Serego Alighieri Amaronen är kanonfin den med speciellt förtjust blev jag i 1995 och 1997 års årgångar.

Någon mer härinne med passion för denna dryck?
Citera
2005-08-06, 00:47
Medlem
Grårävs avatar
En låda?!
Jag brukar knappt unna mig att köpa en flaska

Lyckost.
Citera
2005-08-06, 00:52
Medlem
-jOE!s avatar
Har inte provat en Amarone men tänkte göra det snart. Var inte din bror sommelier förresten?

Grattis i förskott!
Citera
2005-08-06, 02:24
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gråräv
En låda?!
Jag brukar knappt unna mig att köpa en flaska

Lyckost.

Knappt jag heller men presenter är presenter.
Citera
2005-08-06, 02:26
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Har inte provat en Amarone men tänkte göra det snart. Var inte din bror sommelier förresten?

Grattis i förskott!

Brorsan är inköpschef på ett vin- öl- och spritimportföretag. Jag avundas hans jobb måste jag säga

Tackar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in