2021-06-06, 07:32
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Kollade på kaits hemsida. Rådgivarna har goda meriter men de sitter ju i flertalet motsvarande råd. Och är inte operativa. Så vilken kompetens är det då? De andra som är i teamet har ju ingen speciell kompetens om man kollar cv. De första som dök upp när KAIT kom, bla programmerare har ju alla lämnat nu. Woon har jag sett något klipp på på Youtube när han föreläser för en klass och det klippet inger noll förtroende.

Vet inte vilka CV:n du har läst men på linkdin hittar man mkt matnyttig info om personalen iaf.
Du är nog bara urusel på att gräva eller vill bara kasta skit här, din vinklade syn säger allt 😅😅😅

Inte operativa, du är rolig du hehe. Har hänt hur mkt som helst sista året i bolaget hahaha!!!

Du är inte värd diskussionen längre,du uppträder bara som en pajas tyvärr...

”Slutligen har vi KAIT; innan vi diskuterar detta segment vidare är det viktigt att notera att KAIT är
startat som en typisk riskkapitalfinansierad startup i Silicon Valley i USA. I en snabbväxande startup
med hög ”exit value”-potential som för KAIT är det viktigt att strukturera och organisera bolaget så
att det kan attrahera högkvalitativ personal och finansiering i form av riskkapital. KAIT är inget
undantag från denna huvudregel. Vi har lyckats attrahera ledande ingenjörer och forskare inom
produktutveckling samt vårt världsberömda rådgivande organ, som bland annat består av professor
Daniela Rus från MIT. Nu måste vi arbeta hårt för att behålla och motivera dem genom att kunna
erbjuda rätt incitament för att inte riskera att förlora dem till konkurrenter i den ytterst
konkurrensutsatta miljö som KAIT verkar inom.
Vi har stora förhoppningar för KAIT i år. KAIT slutförde utvecklingen av sin KAIT@Home-lösning för
distansundervisning förra året. KAIT har därmed lösningar för såväl distans- som
klassrumsundervisning. Genom KAIT-in-Class och KAIT@Home är KAIT väl positionerat för att
tillgodose den nya marknadens behov, vilket kräver en hybridinlärningslösning. Efter att ha upplevt
Zoom-baserad distansundervisning och -inlärning under förra året investerar de flesta skolor nu i en
hybridlösning som tillhandahåller såväl klassrums- som distansundervisning. Den initiala responsen
som vi har upplevt från skolor är mycket positiv och vi har redan ingått två stora distributionsavtal i
Mellanöstern. Det är ingen överdrift att säga att tillväxten av Anoto de närmaste åren kommer att
vara avhängig KAIT:s framgång.”
Senast redigerad av alienfin 2021-06-06 kl. 07:34.
Citera
2021-06-06, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Vet inte vilka CV:n du har läst men på linkdin hittar man mkt matnyttig info om personalen iaf.
Du är nog bara urusel på att gräva eller vill bara kasta skit här, din vinklade syn säger allt 😅😅😅

Inte operativa, du är rolig du hehe. Har hänt hur mkt som helst sista året i bolaget hahaha!!!

Du är inte värd diskussionen längre,du uppträder bara som en pajas tyvärr...

”Slutligen har vi KAIT; innan vi diskuterar detta segment vidare är det viktigt att notera att KAIT är
startat som en typisk riskkapitalfinansierad startup i Silicon Valley i USA. I en snabbväxande startup
med hög ”exit value”-potential som för KAIT är det viktigt att strukturera och organisera bolaget så
att det kan attrahera högkvalitativ personal och finansiering i form av riskkapital. KAIT är inget
undantag från denna huvudregel. Vi har lyckats attrahera ledande ingenjörer och forskare inom
produktutveckling samt vårt världsberömda rådgivande organ, som bland annat består av professor
Daniela Rus från MIT. Nu måste vi arbeta hårt för att behålla och motivera dem genom att kunna
erbjuda rätt incitament för att inte riskera att förlora dem till konkurrenter i den ytterst
konkurrensutsatta miljö som KAIT verkar inom.
Vi har stora förhoppningar för KAIT i år. KAIT slutförde utvecklingen av sin KAIT@Home-lösning för
distansundervisning förra året. KAIT har därmed lösningar för såväl distans- som
klassrumsundervisning. Genom KAIT-in-Class och KAIT@Home är KAIT väl positionerat för att
tillgodose den nya marknadens behov, vilket kräver en hybridinlärningslösning. Efter att ha upplevt
Zoom-baserad distansundervisning och -inlärning under förra året investerar de flesta skolor nu i en
hybridlösning som tillhandahåller såväl klassrums- som distansundervisning. Den initiala responsen
som vi har upplevt från skolor är mycket positiv och vi har redan ingått två stora distributionsavtal i
Mellanöstern. Det är ingen överdrift att säga att tillväxten av Anoto de närmaste åren kommer att
vara avhängig KAIT:s framgång.”

Jag har kollat linkedin. De som är i advisory board är allt annat än operativa. De sitter i massa motsvarande boards. Gällande de som står i teamet på hemsidan så får jag säga att det inte är något speciellt alls.

Som vanligt när man ifrågasätter så kommer invektiven. Om man ska kasta sådant kring sig så är det väl bara att läsa bakåt i denna tråden så ser man. Jag har ju haft rätt hela vägen och du har haft fel.
Senast redigerad av ellabellak 2021-06-06 kl. 18:51.
Citera
2021-06-07, 05:30
Medlem
alienfins avatar
Hur som helst.. Riktigt fina avtal har man knutit och flera verkar vara på gång.
Flera storägare i bolaget som tror på Anoto/KAIT säger också en del om potentialen.
Blir riktigt intressant att se vem som går in med nästa kapitalinjektion. Rothesay var ju ingen liten spelare iaf.
Citera
2021-06-07, 16:43
Medlem
Citat:
😅😅😅 Tack för ett gott skratt lille vän hehe..
Ändå ett väntat svar. Men jag förstår inte vad som var roligt.
Citera
2021-06-07, 17:50
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ändå ett väntat svar. Men jag förstår inte vad som var roligt.

Det är svårt att förstå när man inte begriper..
Trodde att svammel var mer din grej..
Citera
2021-06-07, 19:57
Medlem
alienfins avatar
För er som är intresserade på riktigt så har de en trevlig video på hemsidan som enkelt förklarar hur KAIT@Home fungerar tex. om man nu inte är helt.. tja, jag låter det vara osagt..

https://www.kaitsolutions.com/

Best Global Edtech Startup winner och finalist i
Best Artificial Intelligence/Machine Learning App or Tool 2020 btw..

https://www.theedadvocate.org/finalists-and-winners-of-the-2020-tech-edvocate-awards/
Senast redigerad av alienfin 2021-06-07 kl. 19:59.
Citera
2021-06-07, 20:48
Medlem
Citat:
För er som är intresserade på riktigt så har de en trevlig video på hemsidan som enkelt förklarar hur KAIT@Home fungerar tex. om man nu inte är helt.. tja, jag låter det vara osagt..

https://www.kaitsolutions.com/

Best Global Edtech Startup winner och finalist i
Best Artificial Intelligence/Machine Learning App or Tool 2020 btw..

https://www.theedadvocate.org/finalists-and-winners-of-the-2020-tech-edvocate-awards/
Ja den är ny. Fanns där inte sist. Men då blev jag bara ännu mer säker på att det inte blir någon stor försäljning. Videon visar egentligen bara motsvarande distansundervisning via zoom. Och varför inte köpa det från Microsoft. Själva ai delen ser jag inte röken av. Eller att man kan se hur lång tid det tar att skriva skulle vara en unique selling point? Är det ai? Vad är ai enhanced?

Men man kan nog dra ett par nyemissioner ur det här med.
Citera
2021-06-07, 20:52
Medlem
Citat:
Det är svårt att förstå när man inte begriper..
Trodde att svammel var mer din grej..
Jag har haft rätt alla dessa år. Du har haft fel. Inte svårare än så. Så är nog mer du som inte begriper.
Citera
2021-06-07, 20:55
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ja den är ny. Fanns där inte sist. Men då blev jag bara ännu mer säker på att det inte blir någon stor försäljning. Videon visar egentligen bara motsvarande distansundervisning via zoom. Och varför inte köpa det från Microsoft. Själva ai delen ser jag inte röken av. Eller att man kan se hur lång tid det tar att skriva skulle vara en unique selling point? Är det ai? Vad är ai enhanced?

Men man kan nog dra ett par nyemissioner ur det här med.

😅😅😅👍
Citera
2021-06-07, 20:56
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Jag har haft rätt alla dessa år. Du har haft fel. Inte svårare än så. Så är nog mer du som inte begriper.

Nej du gosse..jag har inte haft fel än 😘
Det är det du inte begriper... Seså, fundera ut lite mer svammel nu 😅😅😅
Påhittig är du iaf,det måste man ge dig fast du låter mest som en upprepande papegoja..
Inga vettiga argument dock så inget som påverkar mig..
Funderat på att bli historiker eller nått??
Senast redigerad av alienfin 2021-06-07 kl. 21:01.
Citera
2021-06-08, 09:07
Medlem
alienfins avatar
Man blir lite stolt över att man satsat på nått som vill hjälpa barn även i de fattigare länderna i framtiden.
Har ju själv varit med och samlat pengar till en skola i Thailand flera ggr och skänkt lite presenter och vi har varje år haft en liten tillställning med mat och dryck till eleverna.

https://www.kaitsolutions.com/kait-foundation/

Non-profit*organization for children

The KAIT Foundation is a non-profit organization established by Knowledge AI to provide quality education in less developed areas, where modern teaching methods and advanced education technology are not available. Quality of education is closely correlated to household income. By failing to address education quality we are exacerbating and perpetuating income inequality, ultimately depriving our children of opportunities to narrow the gap.
Senast redigerad av alienfin 2021-06-08 kl. 09:10.
Citera
2021-06-09, 08:48
Medlem
alienfins avatar
Fina kontakter vi har via Won och Long Phan bla till MIT som satsar på AI inom skolor och hälsa bla..

Fast enligt nån onämnd så är Long Phan inte heller nått märkvärdigt att ha men det vette fan 😅

Vidare har Anotos dotterbolag för utbildning, Knowledge AI Inc (KAIT) anställt Long Phan som Chief Technology Officer (CTO). Long har en doktorsexamen från MIT och har tidigare arbetat som både CEO och CTO för Top Flight Technologies, Inc. Han är en erfaren ingenjör med spetskompetens inom algoritmer, robotik och sensorer och kommer att leda KAIT:s ingenjörsteam.

https://mit-online.getsmarter.com/presentations/index/mit-ai/?ef_id=c:521937200596_d:m_n:_ti:_p:_k:_m:_a:123126 645780&gclid=CjwKCAjwqvyFBhB7EiwAER786SB0FBhNXqlY4 XtFyYBYSKpqbwg5hTMBDEVS-1LKNmBhyLqs9R0BEBoC81IQAvD_BwE
Senast redigerad av alienfin 2021-06-09 kl. 08:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in