2019-08-12, 04:51
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Som vanligt invektiv och attacker. Jag säger det igen. Du har haft fel hela vägen. Jag och flera andra har haft konsekvent rätt över tid.

Var tex tidigt ute med att identifiera problemen med Cevahir och sa att det inte skulle bli något. Det var minst sagt uppenbart.

Har man lyssnat på mig har man sluppit förlora pengar. Har man lyssnat på dig har man tappat stora värden procentuellt.

Hur går det med ADNA? Hur många ordrar? Du har hyllat ADNA, har du ångrat dig nu?

Du e så go i huvet du😁 Varför skulle jag ångra ADNA?
Där slutför man ADNA Cloud plattformen till Q4 och man jobbar utöver Toppan mot flera andra bolag i Japan👍
Får se om vi får en release med Toppan som planerat nästa år med årliga återkommande inkomster.

Du får nog läsa på lite mer tycker jag innan du spyr ut allt möjligt svammel😂😂😂 Tänker inte föra nån vidare diskussion med dig,ger liksom inget😁
Citera
2019-08-12, 06:13
Medlem
MrLevaLivets avatar
Sitter och köper ett gäng förhoppningsbolag, och kikade på ANOTO. Aktien ser ut att ha tappat ca 98,6% sedan 2011!? Hur är det ens möjligt att de inte är i KK, de har bränt pengar så det står härliga till!?

- Läraren ska alltså låta ett system med en penna analysera allt vad eleverna gör och sedan utfärdas mirakel.
Hur ska en penna och ett datorsystem kunna förstå hur elevers tankebanor ser ut när de problemlöser? Ser inte att systemet pratar med eleven? Det är ju bara det färdiga resultatet av tankeverksamheten som skrivs ned.
- Pennor för att digitalisera post-it-lappar, vem orkar eller vill leta digitalt efter massa post-it-lappar, då faller ju hela grejen med post-it-lappar?
- Pennor som signerar dokument elektroniskt, det som händer nu är att kontrakt laddas upp digitalt och signeras digitalt med watermark, var kommer en penna in i bilden!?

Jag vill äga aktien (för den är billig nu) men finns inte mycket att gå på
Kan man ens kalla ett bolag som stångats så länge för ett förhoppningsbolag, luktar It-bubbla a la kring 2000-talet när investerare kastade pengar över allt som hade med IT att göra. Står tyvärr över så länge.. men någon får gärna förklara om något är på gång eller om jag missförstått, man vill ju inte missa om det kan hända saker, jag fattar inte vad i nuläget,och tittar man bakåt är det katastrofalt.
Citera
2019-08-12, 07:25
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Jag vill äga aktien (för den är billig nu) men finns inte mycket att gå på

Du kan ju följa upp deras test med skolan, en pilot pågår just nu. Några andra goda nyheter finns inte just nu. Anoto har alltid massor med grejer 'i nästa kvartal' men få blir till något konkret.
Och 'billigt', ja en krona är ju lite pengar i sig men kronan kan bli en 50-öring.
Citera
2019-08-12, 07:31
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Du kan ju följa upp deras test med skolan, en pilot pågår just nu. Några andra goda nyheter finns inte just nu. Anoto har alltid massor med grejer 'i nästa kvartal' men få blir till något konkret.
Och 'billigt', ja en krona är ju lite pengar i sig men kronan kan bli en 50-öring.

Bra den ska jag följa, står utanför så länge.
Precis, billigt var verkligen fel ord.
Citera
2019-08-12, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Du e så go i huvet du😁 Varför skulle jag ångra ADNA?
Där slutför man ADNA Cloud plattformen till Q4 och man jobbar utöver Toppan mot flera andra bolag i Japan👍
Får se om vi får en release med Toppan som planerat nästa år med årliga återkommande inkomster.

Du får nog läsa på lite mer tycker jag innan du spyr ut allt möjligt svammel😂😂😂 Tänker inte föra nån vidare diskussion med dig,ger liksom inget😁
Du har sagt att ADNA kommer generera stora inkomster, kommande kvartal och sen blev det inget och då var det kommande kvartal, blev inget då var det kommande kvartal. Du började säga det för något år sedan. Det har inte kommit en enda order. Det verkar vara en produkt som inte efterfrågas. Toppan saluför inte ADNA, Anoto har ett avtal att Toppan kan trycka åt Anoto.

Jag säger det igen, du har haft fel gällande allt hittills. Vi andra har haft rätt.
Citera
2019-08-12, 09:17
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Du har sagt att ADNA kommer generera stora inkomster, kommande kvartal och sen blev det inget och då var det kommande kvartal, blev inget då var det kommande kvartal. Du började säga det för något år sedan. Det har inte kommit en enda order. Det verkar vara en produkt som inte efterfrågas. Toppan saluför inte ADNA, Anoto har ett avtal att Toppan kan trycka åt Anoto.

Jag säger det igen, du har haft fel gällande allt hittills. Vi andra har haft rätt.

Jag tycker du ska sluta blanda mig i dina hittepåsanningar.. Annars kan du fortsätta i vanlig ordning tack😁👍
Citera
2019-08-12, 14:15
Medlem
Citat:
Jag tycker du ska sluta blanda mig i dina hittepåsanningar.. Annars kan du fortsätta i vanlig ordning tack😁👍
Sanningen är att jag har haft rätt och du har haft fel. Förstår att du tycker det är jobbigt att höra men sådan är verkligheten.

Hur många ordrar har man fått på ADNA?
Citera
2019-08-12, 14:47
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Sanningen är att jag har haft rätt och du har haft fel. Förstår att du tycker det är jobbigt att höra men sådan är verkligheten.

Hur många ordrar har man fått på ADNA?

.....
Citera
2019-08-12, 15:31
Medlem
Citat:
.....

Jag tolkar det som noll ordrar för ADNA. Hur många år har Anoto erbjudit ADNA som produkt? Som du har hyllat förövrigt som en källa till stora vinster för Anoto?

Du har inte många svar. Investerar du utifrån hopp om om att ta igen allt du förlorat hittills på Anoto? Känslor?

Jag säger det igen, du har haft fel alla år hittills. Vi andra har haft rätt.
Citera
2019-08-12, 15:39
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Jag tolkar det som noll ordrar för ADNA. Hur många år har Anoto erbjudit ADNA som produkt? Som du har hyllat förövrigt som en källa till stora vinster för Anoto?

Du har inte många svar. Investerar du utifrån hopp om om att ta igen allt du förlorat hittills på Anoto? Känslor?

Jag säger det igen, du har haft fel alla år hittills. Vi andra har haft rätt.

Bla bla bla bla bla😂😂😂 Jag säger en sista fast jag tror inte det hjälper för du verkar vara gravt efterbliven.
Ge fan i att ljuga om mig i fortsättningen,diskutera gärna bolaget. Det svamlet bryr jag mig inte om ändå😘
Tiden får visa vem som gissar rätt👍
Citera
2019-08-12, 15:48
Medlem
Citat:
Bla bla bla bla bla😂😂😂 Jag säger en sista fast jag tror inte det hjälper för du verkar vara gravt efterbliven.
Ge fan i att ljuga om mig i fortsättningen,diskutera gärna bolaget. Det svamlet bryr jag mig inte om ändå😘
Tiden får visa vem som gissar rätt👍
Och där kom invektiven som så många gånger förr. Bolaget har jag diskuterat kontinuerligt. När jag la fram konkreta oegentligheter gällande Cevahir kom det invektiv. När ADNA ifrågasätts kommer det invektiv. Aldrig svarar du på frågor. Nu kallar du mig efterbliven. Jag frågade hur många ordrar man fått gällande ADNA. Du svarar inte. Du har historiskt sagt att ADNA är fantastiskt och att man kommer tjäna stora pengar på det. När jag påpekar relationen Anoto / Toppan dvs att Toppan kommer trycka åt Anoto inte saluföra så svarar du inte på det. När jag frågar om hur många ordrar man fått gällande ADNA svarar du som sagt inte på det. Du kallar mig lögnare, vad har jag ljugit om gällande dig? Vad du sagt står i denna tråden, det är odiskutabelt.

Sen säger du att tiden får visa. Ja, det har ju gått ett par år hittills och som jag säger så har tiden visat att du haft fel om allt hittills och vi har haft rätt.
Citera
2019-08-12, 22:17
Medlem
Citat:
Finns en hel del förluster att dra av sen om bolaget börjar göra vinst framöver.
Får se om man börjar leverera så att man får in ett tillskott på optionerna också.
En delförsäljning av Kait skulle vara rätt helt rätt idag och en rejäl trigger man får till det med nån investerare.
BV:t känns rätt trevligt idag med tanke på R/R.
Många om men tar chansen långsiktigt😘
Dina tankar om R/R får du gärna utveckla. Vilken risk och reward ser du just nu?
Vm skulle vilja investera i CAIT? Varför? Det är bara fantasier i Wons huvud som han slänger ur sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in