Citat:
Ursprungligen postat av
ellabellak
Så någon gång precis innan eller efter 2018-05-14 drar spelet igång kan man tänka sig?
Jag förväntar mig att det kommer kursdrivande nyheter till sommaren alternativt till hösten. Det är typiskt att kursen rusar under sommaren, kolla kursen from 2015.
Sett till konvertibelinlösning och kursstegring är det inte svårt att se vad som pågår. Konvertibelinlösen kommer tyvärr ha stor påverkan på kursen.
Kolla på kursen den 29/9 och därefter. 29/9 löstes flera miljoner konvertibler till 4 kr när kursen låg såpass högt. Riktningen kan du själv räkna ut.
Kolla på kursen den 8/2. Kursen var uppe och nosade 7,8kr men stängde ändå på 5,9kr. Detta på en order om 7+3musd (totalt 85msek). Varför stängde kursen på 5,9kr? Jo, för att 8 miljoner konvertibler löstes in till 4kr.
Kvartalsrapporten kommer i slutet av maj, bara det kommer driva upp kursen. Detta i samband med storslagna nyheter kommer driva upp kursen rejält men där har vi 15 miljoner konvertibler till 4kr som lurar i vassen.
Jag tror inte att det händer direkt innan/efter 2018-05-14. Ge det lite tid, som jag skrev, en bra kvartalsrapport och kursdrivande nyheter och vips så har man > 10kr igen.