2018-05-04, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Pennor säljer man nog så det är jag inte orolig över alls. Vad som är mest intressant är hur mkt
licens/mönsterintäkter växer för varje kvartal som är fokus för bolaget numera.

ADNA på det så voila

Bara att se vad raporterna levererar framöver,nån pennorder PM:s väntar jag mig inte då massor av partneravtal har skrivits under och de står först i kön och de affärerna lär vi inte höra av innan vi ser svart på vitt i rapporten,gott så. Slipper vi tradarkörningarna iaf.
Läs rapporten. Massproduktion har varit igång sedan november 2017, hur mycket pennor sålde man q1? Karln ljuger om allt men det blir mindre och mindre rörelseutrymme för lögnerna.
Citera
2018-05-04, 09:58
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Läs rapporten. Massproduktion har varit igång sedan november 2017, hur mycket pennor sålde man q1? Karln ljuger om allt men det blir mindre och mindre rörelseutrymme för lögnerna.

Jag har läst rapporten,du med tydligen man kan du tyda den? Man har nyligen börjar med ny prissättning som gjort att man avböjt många kunder varav omsättningen tagit stryk tillfälligt.
Inget konstigare änså,man bygger ett nytt bolag med helt annat fokus som är grymt bra på sikt. Man säljer inte en engångsprodukt som FPC tex utan nu får man in återkommande intäkter på alla affärer,lysande va

Sen att det tar lite tid att bygga upp har jag inga problem med eller hade du väntat dig underverk på ett halvår?
Citera
2018-05-04, 11:09
Medlem
Citat:
Jag har läst rapporten,du med tydligen man kan du tyda den? Man har nyligen börjar med ny prissättning som gjort att man avböjt många kunder varav omsättningen tagit stryk tillfälligt.
Inget konstigare änså,man bygger ett nytt bolag med helt annat fokus som är grymt bra på sikt. Man säljer inte en engångsprodukt som FPC tex utan nu får man in återkommande intäkter på alla affärer,lysande va

Sen att det tar lite tid att bygga upp har jag inga problem med eller hade du väntat dig underverk på ett halvår?
Vad har nya prissättningen med noll efterfrågan på pennor att göra? AP701 var ju så eftertraktad av marknaden enligt Won för ett halvår sedan. Nya prissättningen innebär bara att gamla kunder hoppar av.
Det är inte vad väntar mig, det är vad Won har utlovat. Förstår du skillnaden? Ingen av hans utfästelser slår in. Allt skjuts ständigt fram och nu får han en konflikt med aktieägarna pga det sjuka optionsprogrammet där han och övriga Anotos anställda ska få en stor del utav bolaget utan någon som helst risk. Vilket hån mot aktieägarna som investerat och tagit risken. Med Wons ego tror jag det blir krig mellan Anotos ledning och aktieägarna, något Anoto inte har råd med i detta läge. Detta slutar hos FI.
Citera
2018-05-04, 11:15
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Vad har nya prissättningen med noll efterfrågan på pennor att göra? AP701 var ju så eftertraktad av marknaden enligt Won för ett halvår sedan. Nya prissättningen innebär bara att gamla kunder hoppar av.
Det är inte vad väntar mig, det är vad Won har utlovat. Förstår du skillnaden? Ingen av hans utfästelser slår in. Allt skjuts ständigt fram och nu får han en konflikt med aktieägarna pga det sjuka optionsprogrammet där han och övriga Anotos anställda ska få en stor del utav bolaget utan någon som helst risk. Vilket hån mot aktieägarna som investerat och tagit risken. Med Wons ego tror jag det blir krig mellan Anotos ledning och aktieägarna, något Anoto inte har råd med i detta läge. Detta slutar hos FI.

Utveckla noll efterfrågan? Vi har nyligen fått bekräftad EN ORDER med pennor för 7MUSD i år,en order...
Konflikt är nog att ta i från tårna haha! Vad jag förstått så vill man nog diskutera och ändra på det. Fick ett gott skratt nu när jag tänkte på ditt scenario i mötet fast skulle inte förvåna mig om hur du hade överreagerat där efter jag läst dina upphetsade inlägg hihi..
Citera
2018-05-04, 11:48
Medlem
Citat:
Utveckla noll efterfrågan? Vi har nyligen fått bekräftad EN ORDER med pennor för 7MUSD i år,en order...
Konflikt är nog att ta i från tårna haha! Vad jag förstått så vill man nog diskutera och ändra på det. Fick ett gott skratt nu när jag tänkte på ditt scenario i mötet fast skulle inte förvåna mig om hur du hade överreagerat där efter jag läst dina upphetsade inlägg hihi..
Den enda affekterade här är du. Det är farligt att känna istället för att tänka på börsen. Faktum, ingen av Wons utfästelser har slagit in, ständiga framskjutningar, ständiga emissioner trots andra löften, ingen efterfrågan, var är ADNA(var ju bara påskrifter bort från jättekontrakt för ett år sen, nu nämns ADNA knappt längre) etc, etc.
Citera
2018-05-04, 12:02
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Den enda affekterade här är du. Det är farligt att känna istället för att tänka på börsen. Faktum, ingen av Wons utfästelser har slagit in, ständiga framskjutningar, ständiga emissioner trots andra löften, ingen efterfrågan, var är ADNA(var ju bara påskrifter bort från jättekontrakt för ett år sen, nu nämns ADNA knappt längre) etc, etc.

Vi får helt enkelt låta framtidens rapporter visa vem som av oss trott rätt👍
Återkommer nästa kvartalsrapport för vi lär inte få höra så mkt innan det iaf,tänk på blodtrycket förresten..du är den av oss som går på känslor är jag övertygad om. För mig är det bara pengar😎
Citera
2018-05-04, 12:30
Medlem
Citat:
Vi får helt enkelt låta framtidens rapporter visa vem som av oss trott rätt👍
Återkommer nästa kvartalsrapport för vi lär inte få höra så mkt innan det iaf,tänk på blodtrycket förresten..du är den av oss som går på känslor är jag övertygad om. För mig är det bara pengar😎
Ett mycket tänkbart scenario nu, med händelseutvecklingen i bolaget senaste tiden, är att ett bud ligger. Det skulle berika Won att ta ett bud på 8 kr aktien med optionsprogrammet, han slipper ifrån och han har nog upptäckt att Anoto inte blir den framgångssaga han trott på. Varför inte sälja till sina kompisar billigt(och sig själv) och slippa bråkiga aktieägare som nu tagit risken och finansierat åt honom?
Citera
2018-05-05, 09:30
Medlem
alienfins avatar
Denna förändring av prissättningsmodellen medförde att vi måste avslå många förfrågningar
om förnyande på basis av den gamla prissättningsmodellen. Det fick en oundviklig effekt på
intäkterna, men koncernen räknar med en betydande intäktsökning under kommande kvartal
i samband med snabbt antagande av den nya pennan och allmänt godkännande av den
strategiskt sunda nya prispolitiken.

Vågar man anta då att vi redan i Q2 kommer att se en fin omsättning då 2mån gått av Q2 då rapporten kom ut Troligen då Cevahir bla vill nog inte vänta på pennorna mkt längre eftersom de redan lanserat Anotos produkter på sina hemsidor.
Citera
2018-05-05, 11:14
Medlem
Citat:

Fast den ordern, är den ens på riktigt?

https://www.avanza.se/placera/forum/trad.3.3000770.html

Citat:
Ja, riktigt jäkla bra betalt får man säga, även om jag inte heller får i hop det!

Och du har rätt, bolagen hör inte ihop. Cevahir Teknoloji bildades så sent som i mitten av september 2017, för ett drygt halvår sen alltså. Det får man reda på genom en registersökning på Istanbuls handelskammares hemsida: http://www.ito.org.tr/wps/portal/bilgi-bankasi/detay/?page=fb/sk/tug&prmPageId=BM1.1.3&initView=true

Av registret framgår också att Cevahir Teknoloji har ett aktiekapital om 100000 turkiska lira (ca 200000 kr) och att en av styrelseledamöterna är Bora Kayalar, en tidigare Magictürk-medarbetare. Det förklarar ju att Magictürks dokument finns på Cevahir Teknolojis hemsida. Enligt samma register avregistrerades Magictürk för några år sen (en av ägarna var en Mete Kayalar, släktvarning?).

Ok, så det betyder iaf att Cevahir Teknoloji inte alls verkar vara en del av ett "ledande konglomerat aktivt i finans, gruvdrift, säkerhet och teknologi". Varför säger då Anoto det i PM:et? Jag gillar det inte. Och hur motiveras det att ett sånt nybildat bolag skulle kunna köpa upp ett lager med 70000 pennor för 7MUSD?

Tittar man vidare så hade ju Anoto affärer med MagicTurk för många år sedan, om det nu blev någon affär. Inte koll på det. Iallafall finns inte Magicturk längre. Känslan börjar komma krypande om att Cevahir är en bluff startad i samråd med Won och att ordern likaså är en bluff. Det kommer säkerligen grävas vidare i detta.
Senast redigerad av ellabellak 2018-05-05 kl. 11:34.
Citera
2018-05-05, 12:45
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Fast den ordern, är den ens på riktigt?

https://www.avanza.se/placera/forum/trad.3.3000770.html

Tittar man vidare så hade ju Anoto affärer med MagicTurk för många år sedan, om det nu blev någon affär. Inte koll på det. Iallafall finns inte Magicturk längre. Känslan börjar komma krypande om att Cevahir är en bluff startad i samråd med Won och att ordern likaså är en bluff. Det kommer säkerligen grävas vidare i detta.

Gräv på ni,sista idioten är inte född än Jag lägger inte nån vikt på placeras lilla skara som inte fattar någonting om hur bolag är uppbyggda.
Citera
2018-05-05, 13:38
Medlem
Citat:
Gräv på ni,sista idioten är inte född än Jag lägger inte nån vikt på placeras lilla skara som inte fattar någonting om hur bolag är uppbyggda.
Förklara gärna här då. Hur Cevahir är uppbyggt. För koppling till det Cevahir som Won påstår verkar inte finnas.
Citera
2018-05-05, 14:46
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Förklara gärna här då. Hur Cevahir är uppbyggt. För koppling till det Cevahir som Won påstår verkar inte finnas.

Cevahir Group,Cevahir Teknoloji,Cevahir Holding..ringer det inga klockor så..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in