2018-03-02, 08:17
Medlem
Skräpaktie och företag. Undvik. Precis som den där idiotiska idén med att ha en uppblåsbar hjälm (Hövding).
Citera
2018-03-02, 08:24
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Ja det går fort framåt. Sisådär 2045 kan spararna som gick in 2015 nå breakeven, om inte Won hittar något nytt kapitalförstörande projekt dvs. Lycka till!

Kommer nog i år ska du se.
Citera
2018-03-02, 09:34
Medlem
Japhys avatar
Sålde av på 5,87, köpte in mig igen på 4,80. Jag känner mig ganska säker på att 2018 är Anotos år. Detta kommer bli skitbra.
Citera
2018-03-02, 11:29
Medlem
Hade förhoppningar om att rapporten skulle hamna på 5-15 miljoner men istället blev det -13 pga avskrivningar. Jag ska nog inte säga så mycket mer men kollar jag på siffrorna i rapporten så känns det som att det kan bli ytterligare utfärdande av konvertibler i närtid. Å andra sidan undrar jag fortfarande hur bolaget skall hantera ekonomiskt beställningarna från kund? Får bolaget in flera ordrar i storlek som den senaste så kommer det garanterat bli nyemission.
Citera
2018-03-02, 12:15
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drakjägarn
Hade förhoppningar om att rapporten skulle hamna på 5-15 miljoner men istället blev det -13 pga avskrivningar. Jag ska nog inte säga så mycket mer men kollar jag på siffrorna i rapporten så känns det som att det kan bli ytterligare utfärdande av konvertibler i närtid. Å andra sidan undrar jag fortfarande hur bolaget skall hantera ekonomiskt beställningarna från kund? Får bolaget in flera ordrar i storlek som den senaste så kommer det garanterat bli nyemission.

Ja inte omöjligt att det kan bli om det kommer några större innan man skeppat ut till Cevahir. Får se hur snabbt Won tänkt rampa upp försäljningen. Tur man ökade med 15% på 3.80 iaf så man har täckt den utspädningen alla ggr om så blir fallet😁
Citera
2018-03-02, 12:18
Medlem
Citat:
Tänkte du beställningar som denna?

"Cevahir Group i Turkiet är en sådan kund. De har redan betalat
100 000 USD i en årlig mönsteravgift och har lagt en inköpsorder på 70 000 AP701pennor."
Citera
2018-03-02, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KOMF
Tänkte du beställningar som denna?

"Cevahir Group i Turkiet är en sådan kund. De har redan betalat
100 000 USD i en årlig mönsteravgift och har lagt en inköpsorder på 70 000 AP701pennor."

Visst, men det där är förskottsbetalningen på licenskostnaden (av totalt 3musd). Nu återstår leveransen under 70000 pennor för en summa på 7musd (56msek). Jag hoppas att man redan nu har börjat rampa upp pennorna. Såsom det ser ut nu så ligger produktionskapaciteten på 60000 pennor/kvartal vilket kan med lätthet klara av senaste ordern men med tanke på det som bolaget har i kassan (32msek) och hur mycket bolager brnner på utveckling så är det nog en tidsfråga för en nyemission. (Får vi in flera order behöver det inte betyda nånting dåligt)
Citera
2018-03-03, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Ja inte omöjligt att det kan bli om det kommer några större innan man skeppat ut till Cevahir. Får se hur snabbt Won tänkt rampa upp försäljningen. Tur man ökade med 15% på 3.80 iaf så man har täckt den utspädningen alla ggr om så blir fallet😁
Ja jättetur! Känner du ibland att du påminner om violinisterna på Titanic?

Kompis, vi kan väl vara överrens om att 2018 är Anotos ödesår? Spelrummet är borta för Won med otur, omstruktureringar, dåliga ledning etc. Anoto är nu Wons företag och han ska i år make lots of money. Eller ska vi fortsätta svamlet 2019-2020.
Citera
2018-03-04, 07:46
Medlem
alienfins avatar
Citat:

Kompis, vi kan väl vara överrens om att 2018 är Anotos ödesår? Spelrummet är borta för Won med otur, omstruktureringar, dåliga ledning etc. Anoto är nu Wons företag och han ska i år make lots of money. Eller ska vi fortsätta svamlet 2019-2020.

Ja ser onekligen ut som att han får rätt i att han ska göra mkt pengar i år. Blir en fin start med Smark och Cevahir till att börja med.
ADNA också smygstartat med lowhanging fruits som lovats så mer kommer nog i år därifrån med.
Inte helt fel att börja 2018 med ett städat bolag som gör vinst numera.
Citera
2018-03-04, 10:29
Medlem
Citat:

Bolaget är ändå på rätt spår. 2015 var Steins år, 2016 fick koreanen rycka in och rensa därav ett dåligt år, 2017 var året som bolaget fick lägga om sin prisstrategi samt lösa tvister med konkurrenter och leverantörer.

2015: -108msek
2016: -246msek
2017: -54msek (Q1 drog ner årsresultatet rejält, -34msek som är en eftersläpning av 2016)

Jag förstår inte varför koreanen tillät Stein att skada bolaget såpass med tanke på hans plats i styrelsen. Ägarförhållandena gillar jag inte heller men tror ändå att det blir ett bra 2018.

(Tips, läs igenom kvartalsrapporterna)
Senast redigerad av Drakjägarn 2018-03-04 kl. 11:17.
Citera
2018-03-04, 16:49
Medlem
Citat:
Bolaget är ändå på rätt spår. 2015 var Steins år, 2016 fick koreanen rycka in och rensa därav ett dåligt år, 2017 var året som bolaget fick lägga om sin prisstrategi samt lösa tvister med konkurrenter och leverantörer.

2015: -108msek
2016: -246msek
2017: -54msek (Q1 drog ner årsresultatet rejält, -34msek som är en eftersläpning av 2016)

Jag förstår inte varför koreanen tillät Stein att skada bolaget såpass med tanke på hans plats i styrelsen. Ägarförhållandena gillar jag inte heller men tror ändå att det blir ett bra 2018.

(Tips, läs igenom kvartalsrapporterna)
Stein var Wons marionett. Han blev rikligt belönad AV Anoto för trogen tjänst. Den koreanska psykopaten är idag Anoto, låt oss hoppas att han inte drabbas av sjukdom eller olycka, då är Anotos saga allo. I år ska han tjäna lots of money, vi är redan i slutet på kvartal 1 och har fått en order.

Berätta för mig, hur många gånger de senaste 2 åren Anoto har gjort sin SISTA emission? Fler än fem va?

Stein och Won satt i samma båt, lögnerna från Anotos ledning har varit många och stora.
Citera
2018-03-04, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Ja ser onekligen ut som att han får rätt i att han ska göra mkt pengar i år. Blir en fin start med Smark och Cevahir till att börja med.
ADNA också smygstartat med lowhanging fruits som lovats så mer kommer nog i år därifrån med.
Inte helt fel att börja 2018 med ett städat bolag som gör vinst numera.
Jodå.2015 oktober sa Stein att Anotos tid är nu och att ett avtal med HP förändrat allt. Fatta att Anotos ledning ständigt ljuger. Marknaden kommer inte uppvärdera Anoto på ordrar, avtal, ny spännande teknik etc. Det är dags att pytsa in, prata inte om att tjäna pengar, gör det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in