2018-04-30, 17:00
Medlem
Upplösningen närmar sig. Snoto säljer inget, den nya pennan som enligt Won massproducersts sen november och efyetfrågsts av marknaden når tydligen inte ut. 17 mille brände man q1, 15 mille kvar. Det enda Won presterar är märkliga avtal som inte leder till inkomster. Uppenbart nu att han inte kan driva rtt företag, närmast löjeväckande att man inte har en försäljningsorganisation på plats och att det är det som är problemet. Men Won har nog kul på sin praktikplats som CEO.
Citera
2018-05-03, 09:09
Medlem
Mot 3 kr, tag plats.
En begynnande nödvändig konflikt verkar torna upp sig mellan Won och aktieägarna angående det hårresande optionsprogrammet. Får se hur Won tar detta, har jag rätt om honom kan det böi en riktig soppa.
Citera
2018-05-03, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Mot 3 kr, tag plats.
En begynnande nödvändig konflikt verkar torna upp sig mellan Won och aktieägarna angående det hårresande optionsprogrammet. Får se hur Won tar detta, har jag rätt om honom kan det böi en riktig soppa.
Har aldrig förstått mig på de som inte tittar på optionsprogrammen.

Det finns ju bolag på börserna som är enbart till för de som är anställda i bolaget, där man
delar ut optioner till varandra. Blir något av - du har varit så duktig säger den ene till den andre
och delar ut optioner, samma sak säger den andre och delar i sin del ut optioner.
Blir något av ett cirkellopp där man delar ut optioner till varandra.
Senast redigerad av Mrbosun 2018-05-03 kl. 10:50.
Citera
2018-05-03, 11:13
Medlem
alienfins avatar
Citat:
15 m kr kvar i kasssan. Emission snart då.

Skuldfritt bolag då,men det är klart. Såna positiva saker intresserar inte😎 Börjar se bra ut på pappret det här på alla sätt👍
Citera
2018-05-03, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Skuldfritt bolag då,men det är klart. Såna positiva saker intresserar inte😎 Börjar se bra ut på pappret det här på alla sätt👍
Läst rapporten? Kolla posten kortfristiga skulder. Ser inte jättebra ut. Ska se hur Won hanterar aktiägarupproret mot hans transkontinentalt inspiretade optionsprogram. Min tro är att det kan böi riktigt infekterat. Aktieägarna borde satt nrr foten för länge sen.
Citera
2018-05-03, 13:14
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Läst rapporten? Kolla posten kortfristiga skulder. Ser inte jättebra ut. Ska se hur Won hanterar aktiägarupproret mot hans transkontinentalt inspiretade optionsprogram. Min tro är att det kan böi riktigt infekterat. Aktieägarna borde satt nrr foten för länge sen.

Ja det har jag,vad är problemet där? Leverantörsskulder har de flesta bolag och antagligen är det för varor som ska skeppas ut och få betalt för😎
Men det är klart,i er lilla bubbla så ska allting vara gratis😂😂😂😂😂😂😂
Ta en titt på långfristiga långfristiga skulder och lån också du och säg vad du tycker 😁
Senast redigerad av alienfin 2018-05-03 kl. 13:19.
Citera
2018-05-03, 14:45
Medlem
Citat:
Ja det har jag,vad är problemet där? Leverantörsskulder har de flesta bolag och antagligen är det för varor som ska skeppas ut och få betalt för😎
Men det är klart,i er lilla bubbla så ska allting vara gratis😂😂😂😂😂😂😂
Ta en titt på långfristiga långfristiga skulder och lån också du och säg vad du tycker 😁
Jämför skulder kontra fordringar. Det ser inte bra ut.
Citera
2018-05-03, 16:21
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Jämför skulder kontra fordringar. Det ser inte bra ut.

Ser riktigt bra ut jämfört med förra året,och hur kommer det att se ut om ett år? Oj oj oj vilken fin utveckling vi haft
Citera
2018-05-03, 19:36
Medlem
Citat:
Ser riktigt bra ut jämfört med förra året,och hur kommer det att se ut om ett år? Oj oj oj vilken fin utveckling vi haft
2017 31/12 hade Anoto en kassa på 32 miljoner. Vid q1s skut hade det sjunkit till 15 miljoner. Man bränner pengar och marginalerna är små. NE på 2 kr.
Citera
2018-05-04, 08:57
Medlem
alienfins avatar
Citat:
2017 31/12 hade Anoto en kassa på 32 miljoner. Vid q1s skut hade det sjunkit till 15 miljoner. Man bränner pengar och marginalerna är små. NE på 2 kr.

Marginalerna är grymt fina nu 61% och behövs bara en liten omsättningsökning till detta för att bolaget ska leverera vilket verkar vara fallet i Q2 och framåt. Marginalerna lär putsas till ännu mer härifrån med tiden faktiskt.

Var längesen man kände såhär positiva vindar i Anoto,ser framemot trevliga år som ägare
Citera
2018-05-04, 09:02
Medlem
Citat:
Marginalerna är grymt fina nu 61% och behövs bara en liten omsättningsökning till detta för att bolaget ska leverera vilket verkar vara fallet i Q2 och framåt. Marginalerna lär putsas till ännu mer härifrån med tiden faktiskt.

Var längesen man kände såhär positiva vindar i Anoto,ser framemot trevliga år som ägare
Jag menade kassamarginalerna. Anoto har mindre i kassan än vad man brände i q1. Några pennbeställningar verkar inte komma och ADNA är verkligen osynligt. Totalkris. Det var ju nu Anoto skulle vänt och Won "make lots of Money".
Citera
2018-05-04, 09:15
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Jag menade kassamarginalerna. Anoto har mindre i kassan än vad man brände i q1. Några pennbeställningar verkar inte komma och ADNA är verkligen osynligt. Totalkris. Det var ju nu Anoto skulle vänt och Won "make lots of Money".

Pennor säljer man nog så det är jag inte orolig över alls. Vad som är mest intressant är hur mkt
licens/mönsterintäkter växer för varje kvartal som är fokus för bolaget numera.

ADNA på det så voila

Bara att se vad raporterna levererar framöver,nån pennorder PM:s väntar jag mig inte då massor av partneravtal har skrivits under och de står först i kön och de affärerna lär vi inte höra av innan vi ser svart på vitt i rapporten,gott så. Slipper vi tradarkörningarna iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in