2015-07-07, 17:05
  #301
Medlem
alienfins avatar
Känns tryggt att det blir kvalitetsbolag samarbetet inleds med. Annat än den där FPC som
verkar ta emot all skit som erbjuds,blir liksom ÖB över det hela..
Citera
2015-07-07, 19:01
  #302
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wikus
Jag har tradat samt följt Anoto i flera år så jag har koll.
Att utgå från spekulationer i aktiehandel kan vara förödande för din plånbok.

Jag valde dock att köpa in mig rejält efter nyemissionen förra året när jag läste delårsrapporten https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2014/10/20/delarsrapport-januari-september-2014.html

Mitt förtroende för VDn har förstärkts rejält efter att ha tittat på dom senaste klippen på redeye och inte bara det, han höll sitt löfte om rapportera om avtalet med OEM under kv2.

Äger idag 1 miljoner aktier @ 25 öre

Vad jag vill ha sagt är att förväntningarna driver upp kursen såpass mycket att risken finns att vi faller platt om det inte visar sig såsom vi har tänkt oss.

HSBC har sålt över 17 miljoner aktier idag, man kan undra varför.....

Stort grattis till den fina resan!


Jag tänkte precis skriva en kommentar om HSBC. Det gav lite olustig magkänsla. Jag sitter bara med en seg mobil i handen men vad jag kan se har dom stått för 10% av omsättningen i dag och köpt noll aktier!?

Du verkar ha koll.

Får en känsla av att det bara är en aktör som ligger bakom..?

Någon som kan se hur dom agerat tidigare i aktien? (Kan bla kollas via di.se)

Hur många procent av anotos totala antal aktier var det dom sålde?

Tankar om vem som kan ligga bakom, det är ju en hyfsat stor post?

Eller så kanske dom bara har läst zorb89's analys och agerade direkt på den, den kom ju igår e stängning.

Att penser dyker upp (igen) stör inte mig, dom (om det nu är samma) har ju gång på gång visat att dom har noll-koll och taskig taiming.

Doch klart mindre volymer men ändå kan man ju trösta sig med att några usa banker mm fanns på köpsidan och förmodligen inte agerar för 18åriga avanzianers räkning.

För övrigt delar jag din syn på vd, jag har träffat honom live och han ger ett väldigt förtroendeingivande intryck.

Gillar inte heller att aktien drar i väg allt för mycket, i takt med stigande kurser ställs allt större och kanske orimliga krav på partnern och typen av samarbete.

Kul dock att det blivit lite pen-hype sista tiden och att det spiller över på anoto hur än just detta samarbete faller ut.

Med att köpa på spekulation menade jag att allt egentligen är spekulation. Man kan ju egentligen inte ens vara säker på att abb eller hm ska finnas kvar om tre år.


Mvh Conny
Jag har även samma inställning till
Citera
2015-07-08, 09:24
  #303
Medlem
dyker hårt idag..
Citera
2015-07-08, 09:33
  #304
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
tänkte köra snabbt in o ut om den hamnar på 1.20 imorgon

f*ck skulle ha haft is i magen
Citera
2015-07-08, 13:35
  #305
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Grattis och tack för att lite erfarenhet dök upp i tråden

Då kommer du ihåg hur EPB stortankade och sedan runt 1,36kr så dumpa NEO massivt, sen blev det pannkaka för 111 gången i bolagets historia. Kändes som det var samma köpare/säljare som pumpade då.

Jag har idag hållit koll på HSBC och köpte nu på 1,26 när 1,25 bröts igen. Släpper innan stängning igen för inköp i fpc.

Så länge ingen stor dumpning sker tror jag det finns mer att hämta då haussningen på Placera är enormt.

Jajamän, klart man kommer ihåg den P&Dn. Jag gjorde en saftig vinst då med tanke på jag även då stortankade efter/under nyemissionen.

Angående EPB, så har jag inte mycket att säga till där. Jag vet mycket väl att dom stortankade samtidigt som NEO dumpade, det kan mycket möjligt vara såsom du säger. Tror det bara handlar om trading i deras fall med tanke på att i vissa fall kunde EPB stortanka och nästa dag dumpa med -5% förlust.

I HSBCs fall har dom dumpat över 18,5 miljoner aktier. Kan det vara vanlig trading? Mycket möjligt men om drar paralleller till EPB så säljer HSBC miljoner aktier utan att köpa....

Igår sålde HSBC kring 1,25 och vägrade släppa förbi 1,26.
Idag dumpar man till 1,30.

Herrejävlar vad volativ aktien är dock. Kursen var nere i 1,08 idag och med is i magen kunde man ha gjort en saftig vinst med tanke på att kursen ligger på 1,29 i skrivande stund.

Jag vill samtidigt poängtera att förutsättningarna är mycket bättre idag med tanke på produktsamarbete med en av världens största it-jätte (OEM). Hade det varit 2013 hade jag redan sålt hela mitt innehav men det räcker att lyssna på VDns redeye-presentationer för att förstå hur stort detta kommer att bli.
__________________
Senast redigerad av Wikus 2015-07-08 kl. 13:39.
Citera
2015-07-08, 15:58
  #306
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wikus
Jajamän, klart man kommer ihåg den P&Dn. Jag gjorde en saftig vinst då med tanke på jag även då stortankade efter/under nyemissionen.

Angående EPB, så har jag inte mycket att säga till där. Jag vet mycket väl att dom stortankade samtidigt som NEO dumpade, det kan mycket möjligt vara såsom du säger. Tror det bara handlar om trading i deras fall med tanke på att i vissa fall kunde EPB stortanka och nästa dag dumpa med -5% förlust.

I HSBCs fall har dom dumpat över 18,5 miljoner aktier. Kan det vara vanlig trading? Mycket möjligt men om drar paralleller till EPB så säljer HSBC miljoner aktier utan att köpa....

Igår sålde HSBC kring 1,25 och vägrade släppa förbi 1,26.
Idag dumpar man till 1,30.

Herrejävlar vad volativ aktien är dock. Kursen var nere i 1,08 idag och med is i magen kunde man ha gjort en saftig vinst med tanke på att kursen ligger på 1,29 i skrivande stund.

Jag vill samtidigt poängtera att förutsättningarna är mycket bättre idag med tanke på produktsamarbete med en av världens största it-jätte (OEM). Hade det varit 2013 hade jag redan sålt hela mitt innehav men det räcker att lyssna på VDns redeye-presentationer för att förstå hur stort detta kommer att bli.

när OEM presenteras kommer aktien garanterat att falla

skriv upp det
Citera
2015-07-08, 16:34
  #307
Medlem
FillilutteN2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
när OEM presenteras kommer aktien garanterat att falla

skriv upp det

Säger inte att du har fel men utveckla gärna varför du tror detta.
Citera
2015-07-08, 16:43
  #308
Medlem
alienfins avatar
Trevligt att köpa lite mer på 1.13 idag och sålde samma kaka för 1.30.
Grundplåten får vara ifred till PM..
Citera
2015-07-08, 16:55
  #309
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FillilutteN2
Säger inte att du har fel men utveckla gärna varför du tror detta.
Om samarbetet INTE innebär direkta värden för bolaget i form av order kommer marknaden svara med SELL ON NEWS.

Kursen trycks ju upp på detta nu och därför släpper varje någorlunda smart investerare när det släpps(Om det släpps).

Så menar han och så är det.
Citera
2015-07-08, 17:10
  #310
Medlem
FillilutteN2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Om samarbetet INTE innebär direkta värden för bolaget i form av order kommer marknaden svara med SELL ON NEWS.

Kursen trycks ju upp på detta nu och därför släpper varje någorlunda smart investerare när det släpps(Om det släpps).

Så menar han och så är det.


Visst är det så. Men ingen vet ju just den väldigt avgörande faktorn - om det innebär direkta värdem för anoto eller ej. Om det innebär det så tror jag det rör sig om rätt stora ordrar, men vad vet jag.
Citera
2015-07-08, 17:12
  #311
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Om samarbetet INTE innebär direkta värden för bolaget i form av order kommer marknaden svara med SELL ON NEWS.

Kursen trycks ju upp på detta nu och därför släpper varje någorlunda smart investerare när det släpps(Om det släpps).

Så menar han och så är det.

exakt
Citera
2015-07-08, 17:20
  #312
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FillilutteN2
Visst är det så. Men ingen vet ju just den väldigt avgörande faktorn - om det innebär direkta värdem för anoto eller ej. Om det innebär det så tror jag det rör sig om rätt stora ordrar, men vad vet jag.
Jag vet inte heller men man kan ju tycka att NÅGON borde ha hittat en marknad som har för avsikt att börja använda dessa pennor på allvar, vem ska annars beställa så mycket att Anoto får ett rejält värde?

Så därför är jag rätt övertygad om att Anoto fortfarande ligger långt före i sin tid. Men ni kanske sitter på en källa som talar om att pennorna kommer nå viss marknad och där vi har potentiella kunder i stor utsträckning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in