2016-08-04, 12:39
Medlem
alienfins avatar
Kommer att bli en härlig utmaning att svar upp på Kinas krav på digitalpennor för grundskolan. Korea blir inte heller nådigt och nu har Anoto köpt upp mellanhänderna så att marginalerna blir väsentligt bättre. Härliga dagar framöver.
Citera
2016-08-04, 14:57
Medlem
johannespauluss avatar
Intresset för Anotons produkter är mycket lågt, näst intill obefintligt.

Nu hurras det över en order på ynka 4000 pennor och 6000 stationer. Sammanställ Anotos odrar de senaste två åren, det visar den bittra verkligheten.

Om produkten nu är så bra som det påstås, och marknaden är så het, borde vi inte då redan se ordrar på pennor i miljontal?
Citera
2016-08-04, 15:17
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannespaulus
Intresset för Anotons produkter är mycket lågt, näst intill obefintligt.

Nu hurras det över en order på ynka 4000 pennor och 6000 stationer. Sammanställ Anotos odrar de senaste två åren, det visar den bittra verkligheten.

Om produkten nu är så bra som det påstås, och marknaden är så het, borde vi inte då redan se ordrar på pennor i miljontal?

Finns anledningar till det för den oinvigde. Men läser.du på lite så förstår du men det väntar jag mig inte av dig
Citera
2016-08-04, 17:23
Medlem
alienfins avatar
Jaja får nöja mig med 5siffrigt plus idag på den lilla glada nyheten. Bara att vänta in nästa order förmodligen från Tstudy som också var i slutskedet,kan ske i dagarna med andra ord.
Sen följer nog Neo:s fall på patentintrånget som kommer att ge bra skjuts på kursen. Ramquest bör ge lite siffror som är igång i dagarna också.
Blir en busy höst med en hel del roligt bakom knuten.
Citera
2016-08-04, 18:38
Medlem
Så det ryktas om nyemission igen?

När skulle den självproklamerade experten Alienfin påstå att vändningen sker i detta ruttna bolag då?

Så många nötter jag sätt gå in i detta tragikomiska bolag för att aldrig återvända till börsen. Kan inte annat än att utbringa en skål dagen de går i konkurs.

Låter som jag förlorat en del pengar på detta bolag, absolut, dock en ansenligt liten summa i mina mått. Vill bara tydlig göra att denna hypen folk som Alienfin alltid förespråkat kring Anoto alltid varit där, är inget annat än lurendrej.

Det är en första gångs investerares favorit.

Pump och dump
Citera
2016-08-04, 18:43
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunvald007

Pump och dump

Ja, det är ju då sannerligen inte den långsiktiges favorit. -99,39% sedan 2000.

Undrar hur många gånger det har sagts att den ska vända sedan dess?
Citera
2016-08-04, 19:11
Medlem
rolemodels avatar
Citat:

När skulle den självproklamerade experten Alienfin påstå att vändningen sker i detta ruttna bolag då?

Nästa kvartal vettu, då jävlar. Precis samma som de föregående 10 kvartalen. nästa kvartal. Då kommer Hp ordern..... Som de väntat på i två år.O då Jävlar då gäller det att vara fullsketen med aktier.

För efter det, då ska de lansera meddelanden som man kan skicka till varandra genom sina papper vettu! (genom det där "INTERNET") Som man skrivit med sina svindyra pennor, då sitt svindyra "papper". Helt revolutionerande. då slipper man skicka post fram och tillbaka till varandra!
Citera
2016-08-04, 19:18
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Så det ryktas om nyemission igen?

Så många nötter jag sätt gå in i detta tragikomiska bolag för att aldrig återvända till börsen. Kan inte annat än att utbringa en skål dagen de går i konkurs.

Låter som jag förlorat en del pengar på detta bolag, absolut, dock en ansenligt liten summa i mina mått. Vill bara tydlig göra att denna hypen folk som Alienfin alltid förespråkat kring Anoto alltid varit där, är inget annat än lurendrej.

Pump och dump

Nä ingen expert alls,det har du fått om bakfoten. Bara intresserad av min investering.
NE rykten sprider bara Anotohatarna vilket för deras förtvivlan verkar förvinna bortom närmaste horisonten iom att ordrar och inkomster rampas upp efter en till synes lyckad utvecklingsprocess som har varit kostsam såklart men dessa pengar tjänas fort tillbaka med lite medvind från HP och en stor satsning från Kinas regering i den outstanding teknik Anoto slipat på.
Vad du tror är en femma,fakta är en annan gosse och HP samarbete med Anoto är fakta och du kommer nog bli glatt överraskad av vad de har att erbjuda världen framöver

Roligt att se hur intresset växer från alla håll och kanter i världen och HP blir bara startskottet på en trivsam resa i aktien tror jag. Tiden får visa om jag tror rätt och ni måste nog komma med riktiga argument för att kunna bevisa nått annat än idiot inlägg efter idiotinlägg men det blir väl så när argumenten tryter.
Citera
2016-08-04, 19:45
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Nästa kvartal vettu, då jävlar. Precis samma som de föregående 10 kvartalen. nästa kvartal. Då kommer Hp ordern..... Som de väntat på i två år.O då Jävlar då gäller det att vara fullsketen med aktier.

För efter det, då ska de lansera meddelanden som man kan skicka till varandra genom sina papper vettu! (genom det där "INTERNET") Som man skrivit med sina svindyra pennor, då sitt svindyra "papper". Helt revolutionerande. då slipper man skicka post fram och tillbaka till varandra!

Ja att tekniken är lite för invecklat med dess fördelar för dig att förstå har vi redan fattat.
Tur att du ingår i den minoritet som lever i förnekelse för förändringar så ingen större påverkan i förlorade marknadsandelar om man säger så.
Sjysst omsättning förresten och aktiemarknaden verkar följa Anoto med ett stort intresse angående det kommande.
Citera
2016-08-04, 19:48
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Ja att tekniken är lite för invecklat med dess fördelar för dig att förstå har vi redan fattat.
Tur att du ingår i den minoritet som lever i förnekelse för förändringar så ingen större påverkan i förlorade marknadsandelar om man säger så.
Sjysst omsättning förresten och aktiemarknaden verkar följa Anoto med ett stort intresse angående det kommande.

Förändring? Den dagen jag behöver skriva med en penna igen vill jag fan inte tillbaka till det är en sak som är JÄVLIGT säker. För det är TILLBAKA vi snackar om det är inga framsteg och förändringar åt det bättre hållet.
Citera
2016-08-04, 20:26
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Förändring? Den dagen jag behöver skriva med en penna igen vill jag fan inte tillbaka till det är en sak som är JÄVLIGT säker. För det är TILLBAKA vi snackar om det är inga framsteg och förändringar åt det bättre hållet.

Nu har du missat det väsentliga i din strävan bakåt i evolutionen. Mänskligheten strävar framåt i utvecklingen och för det krävs en utbildning i skrift och läskunnighet till att börja med för att slippa grottmongo stadiet du vill till och där passar Anoto pennan som handsken i den nya digitala världen som skolan är på väg mot mer och mer.

Och nu innebär tekniken som sagt mkt mer än ditt förstånd tillåter dig ta in i din förnekelse för just utveckling. Sen har du i ditt ointresse för bolaget i sig missat viktig information angående en hel del annat som är på gång inom andra grenar av....ja just det,lönar sig inte att gå in i det närmare då du inte förstår..
Citera
2016-08-04, 22:09
Medlem
http://blogg.avanza.se/hemberg/wp-content/uploads/sites/2/2015/11/Anoto-d%C3%B6-i-frid.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in