2016-02-10, 04:56
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludde1978
Har hört rykten om att de är kvalitets problem med 55" skärmarna.... Undrar och vad som händer med HP.

Snabba rykten du hör när skärmarna inte har ens släppts än..
Vad som händer med HP? VD:n förklarade väldigt tydligt att HP bestämmer när och vad de vill släppa
för info om kommande teknik med Anoto.
Vad som talar om för att det här kan bli riktigt stort är att vi redan har samarbete med 2 av bland världens största aktörer som satsar i just det Anoto håller på med..
Efter dem kommer fler OEM:s stå i kö fast det gör de nog redan.
Men det är klart,en Flashback stordase vet nog mer än HP och Cima om framtiden..
Citera
2016-02-10, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Canslim
Kommenterar mer din allmänna syn på aktien. Du har haussat den i flera veckor.
Senast igår sade du att aktien skulle återhämta sig till lunch. Istället så gick den ner 30%.

Anoto har potential men historien fortsätter att upprepa sig, dvs mycket snack och lite verkstad. Menmen, detta är bara min syn på det.

Ganska allvarliga anklagelser du kommer med. Jag har inte gett några sådana tvärsäkra utfästelser och jag är långsiktig med mitt Anoto-innehav som du kan se om du läser bakåt i tråden och är mest här för att diskutera aktien med likasinnade.

Jag har inget att vinna på att 250 aktier, eller nåt, byter ägare och kursen stiger 0,0001 öre nu i går genom att jag gör ett inlägg här. Däremot tycker jag det är synd när oerfarna aktieägare luras av spammare och går och säljer bort sig.

Du vet, förhoppningsvis, lika väl som jag att en nedgång på 20-30% efter en rapport mycket väl ganska fort kan svänga tillbaka, större mirakel har hänt än att marknaden förses med kompletterande information, drar nya slutsatser och trenden vänder på bara någon timma.

Det är inte många ägare/aktier som sätter kursen i ett företag som anoto.

Är du ute efter att hänga ut någon för att i egen vinning påverka kursen är det nog bättre att du rotar bland dom som för någon vecka sedan tyckte aktien var värd 2:- men nu plötsligt inte vill ta i den med tång.

Självklart har det mest varit mycket snack och lite verkstad bakåt i tiden, det säger sig ju självt, hur skulle man annars kunna köpa ett företag som Anoto för 750 miljoner?
Citera
2016-02-10, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Frågan är varför småsparare fortsätter att ge sina pengar till Anoto, med ytterligare utspädning som enda belöning? Det är väl bara att sitta vid sidlinjen och låta andra pissa bort sina pengar, och kliva in om de lyckas vända till vinst?

Citat:
2 nyemissioner 2013, 2 nyemissioner 2014 och 3 nyemissioner 2015, varför folk fortsätter ösa in pengar i bolaget är obegripligt. Kan någon förklara varför det är så viktigt att hänga med från början när bolaget fortfarande gör förlust?

Citat:
Genom återköp får man en större kaka av framtida vinster, tvärtom med utspädningar. Hur många fler nyemissioner innan Anoto går med vinst och delar ut?

Du låter lite som en sån där kille som åker och tittar på 5000 kronors bilar, på blocket, och sen står och argumenterar med köparen om att vinterdäckens mönsterdjup bara är 5mm.

Om du vill ha stabila vinster, höga utdelningar, återköpsprogram och stor framtida potential kostar det mer än 750 miljoner.

Vad är det du inte förstår?
Citera
2016-02-10, 11:04
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Du låter lite som en sån där kille som åker och tittar på 5000 kronors bilar, på blocket, och sen står och argumenterar med köparen om att vinterdäckens mönsterdjup bara är 5mm.

Om du vill ha stabila vinster, höga utdelningar, återköpsprogram och stor framtida potential kostar det mer än 750 miljoner.

Vad är det du inte förstår?
Vad pratar du om, menar du att p/s 4 och stor risk för ytterligare utspädning är billigt?
Citera
2016-02-10, 11:28
Medlem
Citat:
Vad pratar du om, menar du att p/s 4 och stor risk för ytterligare utspädning är billigt?

Nej, jag försöker förklara det mest basala med aktiehandeln. Din ursprungsfråga var varför folk köpte aktien nu, till dessa nivåer.

Du tyckte det var obegripligt och förstod inte varför man inte väntade tills företaget visar en vinst.

Hela iden med börsen är att man sekund för sekund kan reglera och uppdatera en akties pris.

Du kan alltså inte frysa aktiens pris på 0,70 och invänta den dagen när företaget visar en kraftig vinst och då köpa aktier till förra månadens pris.

Allt eftersom tecknen på en faktiskt vinst blir tydligare och tydligare och slutligen är ett faktum stiger värdet och när du väl har din väl tilltagna vinst i ett företag som anoto kostar aktien 23:- eller 54:- typ.

När du har din vinst som gör att du tycker det är motiverat och begripligt att köpa aktien har du inte längre kvar den stora potentialen att mångdubbla satsade pengar på kort sikt som många andra vill åt.

För min del är det obegripligt att man i ett företag som anoto eller fingerprint resonerar som du gör. Men jag sitter inte och spammar sönder ett forum för det.

Vi har olika förväntningar och riskaptit, helt enkelt. Det är inte svårare än så. Ge dig nu.
Citera
2016-02-10, 12:02
Medlem
LordRymds avatar
Våga inte jämföra Fingerprint och Anoto. Fingerprint är undervärderat och Anoto är övervärderat, punkt slut. Anoto sitter på ett riktigt haussat börsvärde, bör gå ner minst 25-30% i mitt tycke..
Stein snackar om guld o gröna skogar hela tiden. Ändå är det enda vi ser feta förluster och emission efter emission.. Hur många pennor/skärmar behöver de sälja för att ens gå +-0 ?
Citera
2016-02-10, 12:03
Medlem
SnobbenLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordRymd
Våga inte jämföra Fingerprint och Anoto. Fingerprint är undervärderat och Anoto är övervärderat, punkt slut. Anoto sitter på ett riktigt haussat börsvärde, bör gå ner minst 25-30% i mitt tycke..
Stein snackar om guld o gröna skogar hela tiden. Ändå är det enda vi ser feta förluster och emission efter emission.. Hur många pennor/skärmar behöver de sälja för att ens gå +-0 ?

Vad vet du om saken?
Citera
2016-02-10, 12:49
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Nej, jag försöker förklara det mest basala med aktiehandeln. Din ursprungsfråga var varför folk köpte aktien nu, till dessa nivåer.

Du tyckte det var obegripligt och förstod inte varför man inte väntade tills företaget visar en vinst.

Hela iden med börsen är att man sekund för sekund kan reglera och uppdatera en akties pris.

Du kan alltså inte frysa aktiens pris på 0,70 och invänta den dagen när företaget visar en kraftig vinst och då köpa aktier till förra månadens pris.

Allt eftersom tecknen på en faktiskt vinst blir tydligare och tydligare och slutligen är ett faktum stiger värdet och när du väl har din väl tilltagna vinst i ett företag som anoto kostar aktien 23:- eller 54:- typ.

När du har din vinst som gör att du tycker det är motiverat och begripligt att köpa aktien har du inte längre kvar den stora potentialen att mångdubbla satsade pengar på kort sikt som många andra vill åt.

För min del är det obegripligt att man i ett företag som anoto eller fingerprint resonerar som du gör. Men jag sitter inte och spammar sönder ett forum för det.

Vi har olika förväntningar och riskaptit, helt enkelt. Det är inte svårare än så. Ge dig nu.
Det brukar inte vara ett problem att komma in i bolag som växer under lönsamhet, bara man har tålamod. Min fråga var helt enkelt vad som driver folk att slänga sig in i en förlustmaskin till fyra gånger försäljningen, när ytterligare utspädning troligtvis är att vänta?
Citera
2016-02-10, 12:50
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordRymd

Grundat på vilka siffror? Snart kommer en sån säljvåg av produkter så du kommer att få svälja en hel del flytande baissar
skitkorvar..
Citera
2016-02-10, 14:38
Medlem
Citat:
Det brukar inte vara ett problem att komma in i bolag som växer under lönsamhet, bara man har tålamod. Min fråga var helt enkelt vad som driver folk att slänga sig in i en förlustmaskin till fyra gånger försäljningen, när ytterligare utspädning troligtvis är att vänta?

Ska jag svara för egen del har jag haft en lite post med Anoto i nästan tio år lite på chans. Jag tycker konceptet i sig är tilltalande och har alltid varit övertygad om att förr eller senare måste även handskriften osv precis som allt annat kunna digitaliseras på ett enkelt sätt och få sitt stora genombrott.

Under vissa perioder, med hög omsättning i aktien, har jag köpt-sålt i bland bara över dagen.

Det som gjorde att jag nu ökat på innehavet rejält och inte tänker röra det är framförallt tre huvudskäl:

1. Ren intuition jag inbillar mig att det börjar bli dags nu för det stora breaket. Jag tror fortfarande stenhårt på grundidén och företag/nya tekniker går oftast igenom den här fasen av inledande hype som klingar av, inte sällan under en tioårsperiod, pga bristande tålamod hos investerarna och sedan kommer det riktiga rejäla genomslaget. Om det sker exakt nu om sex månader eller 2år har jag så klart ingen aning om, men jag tror det börjar bli dags så småningom.

2. Tre insiderregistrerade personer köpte vid ungefär ett och samma tillfälle 1,5 miljoner aktier lite före jul till kurs ca1:-

3. Intresset för såväl aktien som företagets teknik har blivit mer och mer i ropet senaste tiden.

Jag är självklart också fullt medveten om att en rapport eller ett bokslut kan slå fel och att det går att köpa aktien 0,02 eller 0,23öre billigare i morgon eller nästa vecka men det finns också en risk (chans) att dom här nivåerna lämnas för gott och aldrig mer kommer tillbaka. Jag vill /vågar helt enkelt inte stå utanför nu. Jag tycker det är för stor risk i förhållande till vinsten att tjäna några 0,01 ören till. Sen siktar jag på 5-7:- i första hand och då spelar ett gav på 0,54 eller 0,72 ingen roll för min del.

Aktien får tom gå ner till 0,10 utan att jag bryr mig nämnvärt. Jag ser det ungefär som när man planerat att åka till stranden en fin sommardag och det plötsligt kommer tennisbollsstora hagel. Bara att gå in och läsa en bok, fascineras över krafterna, kaozet och känna tryggheten i att det förhoppningsvis blir en fin dag i morgon eller nästa vecka.

Att Anoto skulle harva på så här i 20år till ser jag som uteslutet kvar blir då två scenarier: företaget går sakta mot en säker borttynande tillvaro eller det stora breaket står inför dörren. Jag chansar och tror på det sista alternativet, men är fullt medveten om att det finns en rejäl risk för att det blir det förstnämnda.

Men jag hittar inga roligare projekt just nu där jag ser en potential att tio-dubbla insatsen till den här risken.

Kursen hålls ju trots allt uppe av köpare, så det kan ju inte vara fullständigt obegripligt för alla.
Citera
2016-02-10, 16:17
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Läser man många personers inlägg här på tråden, får man känslan utav de tror att Anoto är det nästa Fingerprint. Vilket den inte är.

Baserad på hur företaget sköts, jag tror det blir ännu mera emissioner om man tar hänsyn till paradigm skiftet från att tillverka tusen till miljoner pennor och många andra utmaningar.

VD:n känns inte heller förtroendeingivande i sina handlingar heller.
Citera
2016-02-10, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho
Läser man många personers inlägg här på tråden, får man känslan utav de tror att Anoto är det nästa Fingerprint. Vilket den inte är.

Baserad på hur företaget sköts, jag tror det blir ännu mera emissioner om man tar hänsyn till paradigm skiftet från att tillverka tusen till miljoner pennor och många andra utmaningar.

VD:n känns inte heller förtroendeingivande i sina handlingar heller.

Varför inte?

Hur kan du vara säker på det?

Även om jag inte delar din bild av VD utgör ju i alla fall den beskrivningen du gör av honom en viktig faktor om anoto ska gå i fingerprints fotspår så även antalet emissionerna

Det är bara lite samsung/apple rykten som fattas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in