2016-02-10, 18:09
Medlem
alienfins avatar
Tar man bort skygglapparna och rensar öronen lite så kanske man uppfattar lite saker.
Wacom som regerar i ett enda segment med 90% av marknaden värderas till 5 miljarder.
Anoto satsar på 5 olika segment och hotar Wacom rejält nu och flera av dess anställda står
och bankar på dörren hos Anoto om anställning säger sitt..
Ny FPC? Sky is the limit om man satsar på att bli dominerande med en växande marknad och växande marknadsandelar.
Vi kommer att tacka till slut för alla aggressiva NE:s som gjorts i framtiden är jag övertygad om.
Citera
2016-02-10, 20:51
Medlem
starbounds avatar
Sekten mot John Skogman.

Hittills har Skogman fått rätt.

Vilket skräpbolag och vilken skitaktie.
Senast redigerad av starbound 2016-02-10 kl. 20:54.
Citera
2016-02-10, 21:28
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starbound
Sekten mot John Skogman.

Hittills har Skogman fått rätt.

Vilket skräpbolag och vilken skitaktie.

Verkar vara mer skit i huvet på folk som inte klarar av med bättre argument.. Men intresset är stort från alla och det är ju riktigt positivt..
Citera
2016-02-11, 00:25
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
... Wacom rejält nu och flera av dess anställda står
och bankar på dörren hos Anoto om anställning säger sitt..

Vilka anställda. Vart har du hört detta?
Citera
2016-02-11, 04:37
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Vilka anställda. Vart har du hört detta?
Ta och lyssna på Steins Q/A där han säger det rakt ut själv att de står och bankar på
dörren för att de insett att Anoto kommer att ta över.

Man kommer även att jaga livet ur Neopen och dess samarbetare över hela världen. Man har bara tagit upp 3 patent i Japan för att skydda tekniken men har 350 till om det skulle behövas. Han var bestämd att ingen ska kopiera Anotos utvecklade teknik gratis. Den är värd väldigt mkt pengar med andra ord och så småningom kommer Anoto ha tjänat tillbaka utvecklingskostnaderna för 18år tillbaka.
Signalerar om riktigt stora volymer framöver.

http://ukmg.nu/160208/anoto/
Senast redigerad av alienfin 2016-02-11 kl. 04:43.
Citera
2016-02-11, 10:50
Medlem
alienfins avatar
Och där börjar Pen Generations betala sig..
https://www.avanza.se/placera/telegram/2016/02/11/anoto-far-pennorder-i-sydkorea-vard-125-mln-kr.html
Citera
2016-02-12, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Och där börjar Pen Generations betala sig..
https://www.avanza.se/placera/telegram/2016/02/11/anoto-far-pennorder-i-sydkorea-vard-125-mln-kr.html

Japp

Någon mer sådan och vi parkerar oss över kronan igen.

Synd bara att övrig börs segar.
Citera
2016-02-12, 12:04
Medlem
kaakis avatar
Jag har köpt en del aktier hos anoto och har fyllt på då och då. Jag tror på företaget långsiktigt.

Min fråga är nu att hur påverkar det skatten hos mig då jag lägger in pengar hos avanza då och då?

Jag lägger inte in en "klump summa" utan typ varje månad när jag får lön så går jag in och fyller på med några tusen lappar.

Sorry, nybörjare !

Tack på förhand
Citera
2016-02-12, 12:27
Medlem
Irrelevantnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaaki
Jag har köpt en del aktier hos anoto och har fyllt på då och då. Jag tror på företaget långsiktigt.

Min fråga är nu att hur påverkar det skatten hos mig då jag lägger in pengar hos avanza då och då?

Jag lägger inte in en "klump summa" utan typ varje månad när jag får lön så går jag in och fyller på med några tusen lappar.

Sorry, nybörjare !

Tack på förhand

Om du har ett isk-konto. Vilket jag förmodar att du har så blir skatten på någon hundralapp per år för din del. Omärkbara summor skulle jag gissa på.
Du kan läsa mer på https://www.avanza.se/konton/isk.html
Citera
2016-02-12, 13:51
Medlem
Oz_s avatar
Teknik som är prisvärd, som bolag försöker kopiera. Tagits på stort allvar av Hewlett fucking Packard. Köper upp en stor konkurrent som fått bäst i test: LiveScribe, och har stake att expandera i alla kontinenter. Allt detta försummas ENBART p.g.a. att siffrorna visar rött när snöbollen börjar rullas.

Många här låter som förmultna, bittra, gamla män utan grund. Fortsätt skrocka ni när Anoto gör fantastiska framsteg för att bli en grundpelare i teknikvärlden.

Kommer att fylla på så mycket som jag bara kan för att håva in en schysst summa 2017-2018.
Citera
2016-02-12, 14:10
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oz_
Teknik som är prisvärd, som bolag försöker kopiera. Tagits på stort allvar av Hewlett fucking Packard. Köper upp en stor konkurrent som fått bäst i test: LiveScribe, och har stake att expandera i alla kontinenter. Allt detta försummas ENBART p.g.a. att siffrorna visar rött när snöbollen börjar rullas.

Många här låter som förmultna, bittra, gamla män utan grund. Fortsätt skrocka ni när Anoto gör fantastiska framsteg för att bli en grundpelare i teknikvärlden.

Kommer att fylla på så mycket som jag bara kan för att håva in en schysst summa 2017-2018.

Samma här,det är bara att tanka på 2016 ut.
Citera
2016-02-12, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Har jag sagt att det är självklart?

Vad har tradingmöjligheter med mitt svar att göra, som även det förövrigt ett barn förstår.

Jag svarade en kille som sitter och spammar om att det är obegripligt att man köper aktien i dag i stället för att vänta tills företaget gör en vinst. Inget annat.

Undra vem som mest av oss förtjänar den irriterande barnsliga:
Att man överhuvud taget köper ett företag som inte går med vinst kommer jag aldrig förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in