Citat:
Ursprungligen postat av
RobbanUC
Om den Europeiska industrin får läggas ner pga. energibrist/höga priser och att folket blir arbetslösa så är det värt det enligt EU och alla EUro-krater i medlemsländerna
Nä, bara enligt dig. Just nu går man en balansgång och rör sig längre bort från blodig rysk energi. Det sker till en kostnad som man anser är nödvändig att betala.
Sen så kan du försöka spinna det till att hela den Europeiska industrin läggs ner och att terroryzzland har alla essen i handen och att vi därför bör göra som ryssarna vill, men det kommer inte att hända.
Det som kommer hända är att Europa fortsätter med sitt stöd till Ukraina, kommer göra sig oberoende av terrorysk energi tillslut, Sverige och Finland kommer gå med i NATO, Ukraina kommer att besegra orcherna och terroryzzland spänna upp skinkorna för Kina och Nordkorea.
Sen kan Ukrainare och Europeer leva ifred och utan den ryzka diktaturens styre. Ryssarna kan fortsätta supa sig fulla, kreml kan fortsätta mörda sina journalister och du kan fortsätta sitta med din yttrandefrihet i Sverige och gnälla om HBTQ, NATO, USA, bögar, könsneutrala toaletter och allt vad det nu är ni rushister går igång på.
Det som inte kommer hända är dock det kremls propaganda hävdar. Dina barn kommer inte tvingas byta kön och trivs du inte i Sverige så finns det massor med andra länder som tar emot nya invånare. Har du bra kompetens och är attraktiv på arbetsmarknaden så rekommenderar jag Kanada eller schewiz. Jag skulle dock aldrig för mitt liv rekommendera ryzland för någon, för det är verkligen ett skitland att bo i.
Citat:
Frågan är: Hur kan ett Europeiskt ekonomiskt och industriellt självmord skada den nation som EU utsett till fiende?
Frågan är felställd. Det handlar inte om att skada orcherna, utna det handlar om att inte försörja deras krigsmaskin och det handlar om att rusta upp till försvar mot dessa orcher som ständigt kommer med en massa anledningar till att anektera länder i Europa.
Det handlar också om att stärka sig mot ryzk hybridkrigsföring.
Citat:
Vi på UC kan inte på något sätt få ihop det till att vara varken logiskt eller verkningsfullt.
Du är varken politiker, säkerhetsexpert, ekonom eller någonting annat med insyn. Du är en arg anabolatorsk som hänger på flashback och försöker övertala andra att ryssen vill oss väl och att det är våra egna politiker som är de verkliga fienderna.
Bosätt dig i ryzland så faller illusionerna garanterat väldigt fort, det lovar jag dig i egenskap av att ha vuxit upp där.
Citat:
Snarare att de som styrt utvecklingen åt detta håll har sina sympatier på ett helt annat håll dvs. inte hos EU utan hos de som tjänar på Europas undergång. Detta gäller även i högsta grad Svenska politiker i 8-förrädarklövern, från V till SD, som gjort sitt yttersta för att sätta landet i kris.
Det blir de hungriga frysande och arbetslösa medborgarna i EU som kommer att sätta ett slut för den dårskap och förräderi som den köpta politiska klassen genomfört.
QED.
Jag tycker ryzk och europeisk levnadsstandard talar för sig självt, trots de enorma resurser orcherna har. Du har ett par år kvar på denna jord, så varför inte njuta av den europeiska demokratiska drömmen istället för att vara arg på bögar och kasta bort ditt liv åt en kleptokrati i öst där folket inte får vara med och bestämma. Hade du bott i terroryzzland så hade du skickats utan mat till en blöt skyttegrav att frysa ihjäl i nu, med utebliven lön.