2021-02-17, 15:53
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Förklara själv då. Men du vill inte det, för du vill inte att det skall avslöjas att det inte finns någon allmängiltig logik bakom resonemangen. Det är på förhand givet att just Ryssland skall drabbas, sedan hittar man på "argumenten" för att få det utfall man bestämt på förhand.
Har redan lämnat mina åsikter om sanktioner
Fantasier kan man ägna sig åt i oändlighet
Citera
2021-02-17, 17:19
Medlem
Citat:
Jag håller på med att klarlägga hur du resonerar. Så det där med att väljare skall straffas ifall de röstat på ledare som gjort dumma saker, det är inte en allmängiltig princip du tror på, utan du menar att det är en undantagsregel som gäller specifikt för Ryssland men inte för andra länder?

Nej jag tycker att fenomenet sanktioner är fullt rimligt.
Det finns varierande grader av sanktioner av massor med länder mot massor med länder.
Citera
2021-02-17, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Nej jag tycker att fenomenet sanktioner är fullt rimligt.
Du skulle alltså acceptera sanktioner mot Sverige. Okej, tack för rakt besked.
Citera
2021-02-17, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Har redan lämnat mina åsikter om sanktioner
Fantasier kan man ägna sig åt i oändlighet
Det heter principer, inte "fantasier". Men okej, du bekräftar att du bara tycker saker, lite hipp som happ, utan att det behöver vara genomtänkt eller baserat på någon allmän princip.
Citera
2021-02-17, 18:24
Medlem
Citat:
Du skulle alltså acceptera sanktioner mot Sverige. Okej, tack för rakt besked.

Om Sverige beter sig så illa att andra länder inför sanktioner är det väl nåt man får ta i beaktande när man röstar nästa gång.

Nu får du ta och svara på vad jag hade för fel i min beskrivning av bakgrunden till sanktionerna mot Ryssland.
Citera
2021-02-17, 18:47
Medlem
Citat:
Om Sverige beter sig så illa att andra länder inför sanktioner är det väl nåt man får ta i beaktande när man röstar nästa gång.
Ja, beteendet att störta Libyen i kaos och försörja IS med stridande är ju sannerligen beteenden som kunde föranleda sanktioner. Men vi får förstås diskutera det i någon annan tråd.

Citat:
Nu får du ta och svara på vad jag hade för fel i min beskrivning av bakgrunden till sanktionerna mot Ryssland.
Om jag nu minns vad du skrev, så var det något om något nedskjutet flygplan och några "giftmord"? Jag tror att de konspirationsteorierna redan diskuterats till leda i andra trådar, så jag har inget särskilt att tillägga om de fantasierna.
Citera
2021-02-17, 19:07
Medlem
Draken55s avatar
Nedskjutet civilplan och giftmord ,
konspirationsteorier??

Men ta av dig foliehatten lilla gubben.
Citera
2021-02-17, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVPutin
Du har ingen koll alls på sociala medier i Putin-Ryssland. Där kallas den stora horbocken i Gremlin för alla möjliga epitet hela tiden. Varje ryskt småtroll och småtomte skriver nämligen sin egen åsikt, de lyder inga påbud från den stora horbocken. Jag är faktiskt förvånad att du över huvud taget sitter och horar i det här forumet, när du uppenbarligen inte kan något om Ryssland. Jag skriver t.ex. inget om den där horiga lilla kinesiska provinsen i Stilla havet, vars horiga namn du använder som horbocksavatar.

Sanktionerna på Ryssland är ren diskriminering och drivs av antidemokratiska särintressen som oljebolag i Gulfdiktaturer (huvudsponsorer av t.ex. Atlantic Council som leder propagandan mot t.ex. Nord Stream 2). Som framgår ofta i detta forum är sanktionerna mot Ryssland också ett utslag för rasism i väst. Det finns därför ingen anledning för ryssarna att älska sanktionerna, utan man bör pissa på dem, underminera allt stöd för dem i väst och förödmjuka och exponera sådana som dig och andra skogsvarelser från NATO:s fabriker som får betalt för att propagera för dem. Det är mer en moralisk fråga än en ekonomisk. Det bör ständigt framhållas att sanktionerna är oetiska och att de har totats ihop av inkompetenta diktatorkramare och hycklare.

Om sådana som du trots allt vill försvara sanktionerna så är som sagt mitt råd att du försöker att ljuga mindre och tala lite tystare om att du är en hycklare. Lämpligtvis bör du ta bort ditt trams/offtopic-inlägg om att sanktioner bör prövas mot miljöeffekter efter 20 år, när du ändå vill att sanktionerna ska finnas kvar för tid och evighet oavsett vad Ryssland tar sig för. Annars tar ingen dig på allvar.

Det jag tycker är konstigt är att ryssarna har alltid varit elaka i hela vår korta svenska historia. Alltid elaka ryssar, men goda britter och amerikaner som invaderar, koloniserar länder, avsätter ledare som inte passr deras agenda osv... konstigt det där. Att ryssarna alltid är elaka oavsett vem som sitter vid makten. Man undrar hur det kommer sig?
Citera
2021-02-17, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Nedskjutet civilplan och giftmord ,
konspirationsteorier??

Men ta av dig foliehatten lilla gubben.

Sitter du och jobbar igen? Var är bevisen jag efterfrågade för dina lögner? Nä just det, det fanns inga.. ok tack och hej
Citera
2021-02-17, 21:52
Medlem
Citat:
Ja, beteendet att störta Libyen i kaos och försörja IS med stridande är ju sannerligen beteenden som kunde föranleda sanktioner. Men vi får förstås diskutera det i någon annan tråd.

Om jag nu minns vad du skrev, så var det något om något nedskjutet flygplan och några "giftmord"? Jag tror att de konspirationsteorierna redan diskuterats till leda i andra trådar, så jag har inget särskilt att tillägga om de fantasierna.

Så du menar att sanktionerna mot Ryssland saknar grund?
Citera
2021-02-19, 14:14
Medlem
Citat:
Sanktionerna på Ryssland är ren diskriminering och drivs av antidemokratiska särintressen som oljebolag i Gulfdiktaturer.

1. Ger dig en poäng för denna intressanta tanke.

Men, jag är tveksamt till om din hypotes håller:

EU både driver på för mer sanktionerna mot Ryssland, och ogillar starkt Saudiarabien och dess allierade gulfdiktaturer.

2. "Sanktionerna på Ryssland"?

Ok, så du är inte svensk, utan en ryss som skriver på svenska.

Citat:
Som framgår ofta i detta forum är sanktionerna mot Ryssland också ett utslag för rasism i väst.

3. Jag visste inte att ryssarna var negrer?

Om både amerikaner, européer och ryssar tillhör samma vita ras, hur kan då västs sanktioner var uttryck för rasism?

VVPutin, jag börjar misstänka att du är en rysk neger.

Stämmer det att du är en rysk neger, VVPutin?
Citera
2021-02-19, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RepublikenTaiwan
EU både driver på för mer sanktionerna mot Ryssland, och ogillar starkt Saudiarabien och dess allierade gulfdiktaturer.
"Ogillar Saudiarabien" gör politikerna i EU bara när dåligt uppfostrade journalister börjar gräva i saker de förväntas förbigå med tystnad.

Citat:
Expressen kan i dag berätta om det omfattande hemlighetsmakeriet kring Stefan Löfvens kommande resa till Saudiarabien. Huvudskälet är familjen Wallenbergs vilja att "mjuka upp" restriktionerna kring vapenhandeln med landet, uppger källor i regeringskansliet. Ombord på regeringsplanet i morgon finns vapentillverkaren Saabs styrelseordförande Marcus Wallenberg – som så sent som i lördags hade statsministern som gäst på Investors omskrivna fest i Stockholm.
https://www.expressen.se/nyheter/hemliga-spelet-bakom-resan-till-saudiarabien/

Löfvén "ogillar" Saudiarabien så mycket att han bara åker dit ifall Wallenberg personligen mutar honom med fina middagar och sedan följer med i regeringsplanet för att vrida runt armen på honom och tvinga honom att buga för shejkerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in