2021-02-16, 21:18
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Jag vill ha hårdast möjliga sanktioner mot RU. Men det stämmer att EU och Co är hycklare. När oligarker, deras tjänare, politiker och tjänstemän som servar dem och Putin köper slott och konsumerar miljarder dollar i EU, pengar stulna hos RU-folket då gnuggar man bara händerna...och glädjs åt skatteintäkter som trillar in.
Sen införs "sanktioner" som Ivan i Pskov lider mest av.

Det är fel att tro att ryssarna kommer börja revolutionera mot putin om de får det ännu sämre. Folk är rädda och hjärntvättade där.
Men! Om EU och Co skulle ge sig på oligarkerna runt putin och deras omgivning, deras inkomster/egendom utomlands då skulle putin försvinna ganska snabbt. Men det vågar hycklande EU inte...
Sanktioner kan vara svårt men att sätta åt Putin och hans krets är ju rätt väg
Samtidigt måste sanktioner även slå brett.
Citera
2021-02-16, 22:16
Medlem
VVPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Sanktioner kan vara svårt men att sätta åt Putin och hans krets är ju rätt väg
Samtidigt måste sanktioner även slå brett.

Nu verkar även fiskmåsens önskemål gå mot gällande västpolicy. Sanktioner får nämligen inte drabba det ryska folket, enligt EU:s ambassadörer.

https://eu-russia-csf.org/sanctions-not-aimed-at-ordinary-russian-citizens-says-eu-ambassador-usackas/
Citera
2021-02-16, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVPutin
Som ett första steg får ni Rysslandshatare ta och synkronisera ert budskap, annars är ert snack bara obegripligt. Därför är det viktigt att du lär dig vad som är den officiella anledningen till sanktionerna så slipper vi meningslöst snack om annat.

Så funkar det i Putin-Rysslands trollfabriker, där alla småtroll och småtomtar måsten följa den stora horbocken Putins påbud, och skriva precis såsom han vill.

Men i väst har vi demokrati och yttrandefrihet. Varje individ skriver sin egen åsikt.

Citat:
Ursprungligen postat av VVPutin
Sanktionerna mot Ryssland kommer alltid att finnas.

Just det! 👍

Och därför borde putinisterna lära sig att älska sanktionerna, och att be om fler, som jag redan skrivit ovan.
Citera
2021-02-17, 10:41
Medlem
VVPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RepublikenTaiwan
Så funkar det i Putin-Rysslands trollfabriker, där alla småtroll och småtomtar måsten följa den stora horbocken Putins påbud, och skriva precis såsom han vill.

Men i väst har vi demokrati och yttrandefrihet. Varje individ skriver sin egen åsikt.

Just det! 👍

Och därför borde putinisterna lära sig att älska sanktionerna, och att be om fler, som jag redan skrivit ovan.

Du har ingen koll alls på sociala medier i Putin-Ryssland. Där kallas den stora horbocken i Gremlin för alla möjliga epitet hela tiden. Varje ryskt småtroll och småtomte skriver nämligen sin egen åsikt, de lyder inga påbud från den stora horbocken. Jag är faktiskt förvånad att du över huvud taget sitter och horar i det här forumet, när du uppenbarligen inte kan något om Ryssland. Jag skriver t.ex. inget om den där horiga lilla kinesiska provinsen i Stilla havet, vars horiga namn du använder som horbocksavatar.

Sanktionerna på Ryssland är ren diskriminering och drivs av antidemokratiska särintressen som oljebolag i Gulfdiktaturer (huvudsponsorer av t.ex. Atlantic Council som leder propagandan mot t.ex. Nord Stream 2). Som framgår ofta i detta forum är sanktionerna mot Ryssland också ett utslag för rasism i väst. Det finns därför ingen anledning för ryssarna att älska sanktionerna, utan man bör pissa på dem, underminera allt stöd för dem i väst och förödmjuka och exponera sådana som dig och andra skogsvarelser från NATO:s fabriker som får betalt för att propagera för dem. Det är mer en moralisk fråga än en ekonomisk. Det bör ständigt framhållas att sanktionerna är oetiska och att de har totats ihop av inkompetenta diktatorkramare och hycklare.

Om sådana som du trots allt vill försvara sanktionerna så är som sagt mitt råd att du försöker att ljuga mindre och tala lite tystare om att du är en hycklare. Lämpligtvis bör du ta bort ditt trams/offtopic-inlägg om att sanktioner bör prövas mot miljöeffekter efter 20 år, när du ändå vill att sanktionerna ska finnas kvar för tid och evighet oavsett vad Ryssland tar sig för. Annars tar ingen dig på allvar.
Senast redigerad av VVPutin 2021-02-17 kl. 10:53.
Citera
2021-02-17, 12:09
Medlem
Draken55s avatar
Diskriminering, antidemokratiskt,rasism?!! tunga ord från diktaturen... not.

Sanktioner är ett bra vapen som kan användas mer trots inslaget av hyckleri, få vill ex. ha hårdare sanktionmer mot Kina, vilket ju är hyckleri.

Men å andra sidan kan man fråga sig om sanktioner skulle ha effekt mot ett land med 1.2 miljarder.
Citera
2021-02-17, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Helt felaktig verklighetsbeskrivning, men om vi nu bortser från det: Svenska folkvalda politiker fattade för tio år sedan beslut om att invadera Libyen och delta i en kupp som störtade det landet ned i kaos, fattigdom och inbördeskrig. Enligt ditt sätt att resonera bör alltså svenska pensionärer straffas med att dö covid-döden för att de röstat på sådana krigsförbrytare?

Vad har jag fel om?
Citera
2021-02-17, 13:36
Medlem
Citat:
Men å andra sidan kan man fråga sig om sanktioner skulle ha effekt mot ett land med 1.2 miljarder.
Gränsen för det antal invånare där effekt kan uppnås går alltså någonstans mellan 145 miljoner och 1,2 miljarder. Dessutom går det en gräns till, mellan 34 och 145 mijoner, eftersom Saudiarabien slipper sanktioner. Regeln är alltså att om ett land har > 34 miljoner invånare och < 1,2 miljarder, så kan sanktioner ha effekt.
Citera
2021-02-17, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Vad har jag fel om?
Har ingen betydelse för resonemanget. Då vet vi att du tycker det vore rätt om svenska väljare straffades för Sveriges medverkan i statskuppen i Libyen.
Citera
2021-02-17, 14:18
Medlem
Citat:
Har ingen betydelse för resonemanget. Då vet vi att du tycker det vore rätt om svenska väljare straffades för Sveriges medverkan i statskuppen i Libyen.

Vad håller du på med?
Du vet ingenting om vad jag tycker om Libyen.
Svara istället på vad jag hade fel om?
Citera
2021-02-17, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Vad håller du på med?
Du vet ingenting om vad jag tycker om Libyen.
Jag håller på med att klarlägga hur du resonerar. Så det där med att väljare skall straffas ifall de röstat på ledare som gjort dumma saker, det är inte en allmängiltig princip du tror på, utan du menar att det är en undantagsregel som gäller specifikt för Ryssland men inte för andra länder?
Citera
2021-02-17, 14:57
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Gränsen för det antal invånare där effekt kan uppnås går alltså någonstans mellan 145 miljoner och 1,2 miljarder. Dessutom går det en gräns till, mellan 34 och 145 mijoner, eftersom Saudiarabien slipper sanktioner. Regeln är alltså att om ett land har > 34 miljoner invånare och < 1,2 miljarder, så kan sanktioner ha effekt.
?
Överhettning i fantasifabriken nu igen?
Citera
2021-02-17, 15:19
Medlem
Citat:
?
Överhettning i fantasifabriken nu igen?
Förklara själv då. Men du vill inte det, för du vill inte att det skall avslöjas att det inte finns någon allmängiltig logik bakom resonemangen. Det är på förhand givet att just Ryssland skall drabbas, sedan hittar man på "argumenten" för att få det utfall man bestämt på förhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in