2015-02-07, 00:54
Medlem
arbogaeriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Sanktionerna är riktade mot civilbefolkningen för att underminera Putins styre. De kommer förhoppningsvis (man vet aldrig när "väst" är med) att lyftas när Ryssland lägger om sin kurs gällande Ukraina.

Jaha, ne men det var nog just det jag menade, vad är Ryssen ålagd att göra angående vad ?
Citera
2015-02-07, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbogaerik
Jaha, ne men det var nog just det jag menade, vad är Ryssen ålagd att göra angående vad ?
Ingen vet vad Ryssland tänker göra, därför är det en svår fråga att svara på. Men vi kan göra en massa antaganden, en del bättre än andra.

Hela alltet bygger på Rysslands militära inblandning i Ukraina.
Citera
2015-02-07, 01:22
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjack i näsan!!
Dom verkar rustat för krig!

http://www.svd.se/naringsliv/nliv-misstanken-ryssland-testar-satellitdodare_4129451.svd

Onekligen så gör Ryssland det. Detta är inte så konstigt med den världsbild som gör att världens största land ändå känner sig "inringat" och omgiven av "fiender".

Det finns massor av nya ryska vapen, förutom de som nämnts i svenska dagbladet, har introduceras runt 2010-talet, eller skall som skall introduceras runt 2020. (En del av nyproducerat material är avsett att ersätta material som tidigare moderniserats)

Citera
2015-02-07, 05:02
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Sanktionerna är riktade mot civilbefolkningen för att underminera Putins styre. De kommer förhoppningsvis (man vet aldrig när "väst" är med) att lyftas när Ryssland lägger om sin kurs gällande Ukraina.
Arbogaerik, som du kan se här råkade du ut för att en rysk desinformatör svarade dig. Inte en enda sanktion är mot det ryska folket. De är personliga mot maffian i Kreml, dvs oligarkerna runt Putin och deras industrier. Deras tillgångar i utlandet har frysts och de är förklarade persona non grata. Deras företag som är inblandade i den ryska invasionen av Ukraina har belagts med sanktioner som består av att de inte får låna på amerikanska och europeiska marknader, vilket de i stor utsträckning gjort, allt från de stora ryska bankerna, oljeföretagen och vapenindustrin.
Du måste tyvärr söka information själv arbogaerik, du dessa ryska desinformatörer finns lite överallt.

Putins motsanktioner drabbar det ryska folkets mattillgång. Han har funnit det lämpligt att förvägra sitt folk mejeri-, frukt-, och grönsaksprodukter.

Han har däremot i dagarna försökt få till en sänkning av vodkapriset som stigit, det ryska folket måste kunna trösta sig som vanligt är och ful-hembränt tar allt fler liv.
http://www.di.se/artiklar/2015/2/5/putin-baddar-for-spritfest/
Citat:
Den officiella vodkaproduktionen i Ryssland föll i fjol med hela 22 procent samtidigt som konsumtionen av hembränt ökade kraftigt, enligt statistikbyrån Rosstat.
Citera
2015-02-07, 05:28
Medlem
arbogaeriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Arbogaerik, som du kan se här råkade du ut för att en rysk desinformatör svarade dig. Inte en enda sanktion är mot det ryska folket. De är personliga mot maffian i Kreml, dvs oligarkerna runt Putin och deras industrier. Deras tillgångar i utlandet har frysts och de är förklarade persona non grata. Deras företag som är inblandade i den ryska invasionen av Ukraina har belagts med sanktioner som består av att de inte får låna på amerikanska och europeiska marknader, vilket de i stor utsträckning gjort, allt från de stora ryska bankerna, oljeföretagen och vapenindustrin.
Du måste tyvärr söka information själv arbogaerik, du dessa ryska desinformatörer finns lite överallt.

Putins motsanktioner drabbar det ryska folkets mattillgång. Han har funnit det lämpligt att förvägra sitt folk mejeri-, frukt-, och grönsaksprodukter.

Han har däremot i dagarna försökt få till en sänkning av vodkapriset som stigit, det ryska folket måste kunna trösta sig som vanligt är och ful-hembränt tar allt fler liv.

Möjligt att en del leker desinformatörer, men jag söker nog en objektiv bild på vad/hur Ryssen "invaderat" Ukraina, om det du säger stämmer?
Så långt jag begripit är det en av USU/Nato traditionell statskupp förra året som motsättningarna bottnar i ?
Ryska trupper finns INTE i Ukraina !!??

Ge mig en balanserad objektiv bild om du kan?
Citera
2015-02-07, 05:52
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Möjligt att en del leker desinformatörer, men jag söker nog en objektiv bild på vad/hur Ryssen "invaderat" Ukraina, om det du säger stämmer?
Så långt jag begripit är det en av USU/Nato traditionell statskupp förra året som motsättningarna bottnar i ?

Trupperna och utrustningen kommer från Ryssland. Ledarna för de ryska terroristerna är ryssar, från Ryssland, du hade "Strelkov" förut som är rysk GRU. Att "fredssamtal" hålls mellan Putin, Hollande och Merkel utan någon "separatistledare" är närvarande beror på att dessa senare bara är anställda inom den ryska försvarsmakten. Därav sanktionerna mot Ryssland, som redan annekterat Krim efter att de gjort som de nu gör i östra Ukraina. Putin ljuger inte för Merkel och Hollande om att det är han som invaderar Ukraina, det vi vanliga dödliga möts av är rysk propaganda riktad mot det ryska folket och idioter i väst som kan tänkas gå på lögnerna.

Putin har hela tiden gått små steg fram just för rädslan för vad väst kan göra vad gäller sanktioner och straff för invasionen, främst är det en nedstängning av SWIFT de oroar sig för och Putin är såklart rädd för sanktioner mot honom personligen då han har många miljarder dollar han snott från det ryska folket där en stor del finns utomlands.
Citera
2015-02-07, 11:15
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Citat:

Man får ingen balanserad, objektiv bild ifall man försöker bilda någon slags "medelvärde" av vad två olika sidor säger. Om en säger sanningen och en ljuger, blir din balanserade, objektiva bild som bäst en halvlögn.

För övrigt har du tydligen missuppfattat det mesta om vad som händer i Ukraina. Verkligen "balanserat".
Citera
2015-02-07, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious

Och du menar att det inte påverkar den vanliga ryssen som arbetar på dessa ställen? Tänk ett steg längre.
Citera
2015-02-07, 12:30
Medlem
flyer1s avatar
Nu hoppas jag sanktionerna biter på medelryssen, så han slutar stödja Putin.
Förr när Putin tog Krim och börja invadera östra Ukraina var han superpopis, men poulariteten har sjunkit rejält.
Men jag undrar hur ser det egentligen ut i matbutikrna, har det blivit tomt i många hyllor?
Citera
2015-02-07, 12:32
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Och du menar att det inte påverkar den vanliga ryssen som arbetar på dessa ställen? Tänk ett steg längre.
Ja det gör det till viss del, men det är Putin ansvar. Det är han som är ansvarig för sitt lands relationer till andra länder. Nu bryr sig inte Putin om sitt folk vilket vi har sett vad gäller motsanktionerna som inriktade sig på mat och har drabbat den ryska befolkningen direkt. Putin har också avskedat tusentals inom sjukvård och liknande då militärbudgeten går före folkets hälsa.
Citera
2015-02-07, 18:56
Medlem
arbogaeriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwing Duck
Man får ingen balanserad, objektiv bild ifall man försöker bilda någon slags "medelvärde" av vad två olika sidor säger. Om en säger sanningen och en ljuger, blir din balanserade, objektiva bild som bäst en halvlögn.

För övrigt har du tydligen missuppfattat det mesta om vad som händer i Ukraina. Verkligen "balanserat".

Ne, synd, sanningen är ju det första offret i militära konflikter, stämmer så väl !

"Missuppfattat" avseende vad?
Det hela ser för mig ut som det klassiska propagandaspelet, demonisera sen invadera !

Finns fortfarande INGA bevis för att ryssarna har trupper i Ukraina, visa mig isf !!
Citera
2015-02-07, 21:41
Medlem
Citat:
Ne, synd, sanningen är ju det första offret i militära konflikter, stämmer så väl !

"Missuppfattat" avseende vad?
Det hela ser för mig ut som det klassiska propagandaspelet, demonisera sen invadera !

Finns fortfarande INGA bevis för att ryssarna har trupper i Ukraina, visa mig isf !!
Finns mängder av bevis om man vill ta till sig men för proryssar är inte ens dna-bevis tillräckligt. Därför är det inte mödan värt att länka till trovärdiga uttalanden. Putin verkar ha blvit många ryssars Stalin, hans ord är lag. Ja rysk trupp finns i Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in