2014-03-04, 13:42
Medlem
Hejsan.

Jag vet inte vad som har hänt men jag är så nervös hela tiden. Känner något obehag i kroppen nu när jag ska söka jobb och börja jobba. Tidigare när jag jobbade hade jag inte alls samma problem.. Har även gjort detta innan så förstår inte varför det känns så jobbigt.

Börjar svettas extremt mycket, det kan rinna ifrån pannan, (helt sjukt jag vet) svetas väldigt mycket från armarna. Detta kan hända precis i början/under en interjuv, blir väldigt pinsamt..

Detta är något jag inte alls haft tidigare på samma sätt, hur kommer det sig?

Vad ska man göra egentligen för att dämpa sin nervositet? Äter två inderal utan att märka någon direkt skillnad, finns det andra läkemedel?
Senast redigerad av inst 2014-03-04 kl. 13:45.
Citera
2014-03-04, 13:45
Medlem
Det är helt vanlig situationsutlöst ångest som du får, vilket är normalt. Att du fått det plötsligt är väl lite märkligare.

Konsumerar du någonting centralstimulerande (som kaffe)? Överväg då att prova att undvika detta. En vanlig biverkning av detta kan vara en ökad oroskänsla.
Senast redigerad av 3. 2014-03-04 kl. 13:48.
Citera
2014-03-04, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3.
Det är helt vanlig situationsutlöst ångest som du får, vilket är normalt.

Konsumerar du någonting centralstimulerande (som kaffe)? Överväg då att prova att undvika detta. En biverkning är en ökad oroskänsla.

Jodå dricker väl kaffe någon gång om dagen, men den lilla koppen till frukost kan väl inte vara avgörande? Trots att jag kommer nyduschad med rena kläder så stinker man ju svett på interjuv, börajr bli trött på detta.. ska snart träffa min läkare igen får fråga vad han säger.
Citera
2014-03-04, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inst
Jodå dricker väl kaffe någon gång om dagen, men den lilla koppen till frukost kan väl inte vara avgörande? Trots att jag kommer nyduschad med rena kläder så stinker man ju svett på interjuv, börajr bli trött på detta.. ska snart träffa min läkare igen får fråga vad han säger.
Det bör inte vara avgörande, men det kan säkert hjälpa till att ytterligare öka och förstärka oroskänslorna.

Jag är absolut ingen som är onödigt nojjig över mediciner, men i det här fallet måste jag säga att mediciner är fel sätt att lösa det på. Det är med 90% säkerhet endast ett väldigt temporärt problem som du kommer ur genom att öva och tänka annorlunda.

Men om du nu prompt måste ha mediciner så är ju klassiska ångestdämpande sannolikt ganska effektiva. Men i ditt fall är jag nästan hundra på att dess bieffekter överväger de positiva effekter du är ute efter.

Vill du trots allt gå hardcore så är väl typ Xanax eller amitriptylin effektivt. Men detta kommer du nog inte få utskrivet. Det förstnämnda är starkt beroendeframkallande och det sistnämna ger ofta minskad sexlust, ökad likgiltighet och viktökning.
Senast redigerad av 3. 2014-03-04 kl. 13:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in