Du kan som sagt aldrig jobba som Undersköterska utan en utbildning utan det är Vårdbiträde du kommer jobba som. När sommarjobbet är slut så kan du anmäla dig till vakansförmedlingen och börja jobba på timme, detta jobb är dock tidsbegränsat ca 2 år får du jobba innan det är tänkt att du skall Las:as in men utan utbildning så kommer du inte få fortsätta och poolen slutar att ringa. Nu har dock vissa kommuner börjat med att du skall utbilda dig till Uska om du skall få fortsätta jobba på timme, det är dock olika från kommun till kommun.
Ångrar aldrig att jag började med mitt sommarjobb som Vårdbiträde, detta ledde till att man började utbilda sig till Uska och snart så väntar en tillsvidareanställning. Aldrig mer att man återgår till industrin inte efter ett sånt här jobb.
Citat:
Ursprungligen postat av
KajsamedC
Jo, men när man ska skicka in så ska man skriva in ens erfarenhet + utbildning och då jag varken har det ena eller det andra borde ju dom rensa bort mig med en gång... det som är problemet.
Det är inte säkert att de väljer bort dig, är du inte kriminell så kan du ändå få jobbet som vårdbiträde, jag själv hade varit både slaktare & maskinoperatör men fick ändå jobbet, fick 2-3 dagar på mig att visa vad jag gick för och det gick ju för jäkla bra och är idag en väldigt omtyckt arbetare.
Är du man så är detta ett stort plus.