Citat:
Ursprungligen postat av
.Chloe
Ny sticky, ny trådsamling och ta bort "VIKTIGT ATT LÄSA: Hårdare tag under IT-säkerhet". Den som Ödlan skrev är från 2008(!!) och ett ämne som IT där allt blir nytt varje dag så är detta nästan skrattretande. Ta bort den eller skapa en ny, jag föreslår en tråd som i Övriga Operativsystem, "Samlingstråd för guider (FB + Annat)".
Jag vill börja med att påpeka att det här inlägget kommer raka vägen ifrån hjärtat. Däremot inte av kärlek utan hat.
.Chloe har helt rätt när hen säger att det är skrattretande med den gamla stickyn. Något som är ännu mer skrattretande är ändock att inte bara har stickyn passerat sitt bäst-före-datum utan problemet den skrevs för att lösa finns kvar än idag.
Ni trodde väl inte att diskussionerna om ett förbättrat ITS är någon slags nyhet? Dags att vakna nu pojkar och flickor, det ni söker kommer aldrig att existera på detta forum oavsett struktur i vare sig klistrade och samlade trådar eller moderatorer.
Nu hoppas jag att ingen är så naiv så de menar att stickies löser problem, iallafall inte kvalitetsproblem, för som någon tidigare påpekade: det är ingen som läser dem. Det är nämligen så att senare samma år den skrevs, 2008, skrevs även en protesttråd som kort därefter ledde till nya moderatorer i avdelningen. Resonemanget finns i klar Flashbackanda kvar, låt oss blicka tillbaka:
(FB) hehe (Uppror kring modereringen i IT-säkerhet)
En moderator tillät dessutom protesterna, trots att de utformats som regelbrott med flit, för att de var nödvändiga. Visst är det vackert med civil olydnad?
Allvarligt talat nu. Tror ni på fulla muggar att vi inte provade hårdare moderering, fler moderatorer, ihopslagna trådar, guider, stickies, etc? Ni som ska vara typ Sveriges elitgenier. Ni är blinda. .Chloe är blind om hen tror sig kunna förbättra kollektivt genererad kvalitet med trådar om "jätteavancerad minnesforensik". Rent trams är det vad ni sitter och häver ur er samtidigt som ni förkastar allt det arbete vi ifrån förr i tiden lade ned på just kvalitet. Sebnie minns, han var faktiskt här.
"Men det är ju jättemånga som läser mina trådar om jätteavancerad minnesforensik ju!", rent trams är vad det är. Fler guider och ihopslagna "stora" trådar ar det sista det här forumet behöver. Detta ska vara ett diskussionsforum och inte en svensk översättning av corelan.be. Det här forumet behöver engagemang. Flashbacks ledning jagade bort alla oss som bidrog med kvalitet för många år sedan genom att totalt ignorera oss och våra problem som ni nu sitter och diskuterar.
Vi hade ett väldigt imponerande tålamod förr i tiden måste jag säga så här i efterhand. ltvix, ^sasha^, scientia, metapod, LifeLong och Spejnar, bara för att nämna några få namn, är samtliga användare som bidrog med högkvalitativa diskussioner och desperat bad om hjälp ifrån både moderatorer och ledningen för att kunna fortsätta. I flera jävla år! Dessa användare utgjorde i princip ansiktet för ITS, både på tiden före och efter att DaVajj tillsattes som moderator.
Kvaliteten har fortsatt sjunka för att ingen bemötte vara bönerop med seriositet. Och nu menar ni på fullaste allvar att ni ska lyckas genomföra något annat med fler klistrade trådar som ingen läser och fler stora trådar som ingen egentligen diskuterar någonting i, vilket vi redan provat? Galenskap blir det när man gör samma sak flera gånger och tror att utfallet blir annorlunda. Vad hette den håriga killen som sa det?
Den här forumdelen verkar ha förvandlats till .Chloe's privata PR-avdelning och dess ryggdunkare, och sedan undrar ni vart alla seriösa diskussioner tagit vägen. Det äcklar mig, vad ni förvandlat ITS till.
Kvaliteten på forumet har bland annat sjunkit för att det inte är någon, bortsett från den förpestade samlingstråden om sidor sårbara mot SQL-injections, som hackar. Vill ni blåsa liv i ett hackerforum så håll käften och börja hacka!
Vill ni uppliva kvaliteten som fanns så kanske ni borde blicka tillbaka på vad användare som bidrog med kvalitet hade att säga. Märk mina ord, vi var väldigt generösa med kritik. När den inte nådde fram var det lika bra att lämna skeppet i händerna på whitehats i fåraklader som sitter och masturberar till sina fantasier om att en gång få bli moderatorer och på så vis kunna marknadsföra sig själva och leta jobb ännu mer aggressivt.
Ni gör nu som ni gjort i över sex år. Ni klagar lite, byter ut lite moderatorer och trådar och sen vänder ni ryggen tills annonsintäkterna går ner lite och sen postar ni ännu en hjälp-oss-med-kvalitet-tråd. En jävla
dejavu, men inte fan har ni någonsin lyssnat på svaren och gjort något långsiktigt åt saken. Ska vi samlas igen om ett år kanske och föreslå förbättringar igen, vad säger ni? Ni släcker bara bränder för att gynna era egna CVn och annonsörer. Tröttsamt.
Var försiktiga med vem ni litar på. Det finns vargar bland er. Jag lämnar er med följande tankeställare: det är nästan bara snutar kvar.
http://pastebin.com/irj4Fyd5
You made your bed. Now die in it.